T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Fynboen efter 22. Maj 2013 kl: 21:16:05
-
Min ellers fine turbo "skyder" olie ud både i indsugning og udstødning. Så vidt jeg husker havde den ikke problemet da jeg købte bilen (Den Rustrøde), har tjekket oliereturslangen, men ikke fundet noget unormalt.Der er kun lidt slør i aksel/lejer. Er der en der har prøvet noget lignende. Jeg tror ikke det er selve turboen; mennnnnn ?
Hilsen Fynboen.
-
Hej Fynbo
Næh, det er nok ikke din turbo der er noget i vejen med i første omgang :cheer:
Når der er olie, den ene vej, eller den anden vej, eller begge veje, så skyldes det som ofte (meget ofte), at du har hældt for meget motorolie på. Den er helt klassisk ;)
Det skal være din første fejlsøgning, (og jeg tror at det er der fejlen er).
Hvis det nu er mod mit "bedrevidende :cheer: " se så skal du i gang med kompressionstest for at finde ud af hvordan din motor har det i.e. stempelringe og hele balladen.
Men tjek lige oliestand først.
mvh
Bent
-
Problemet er opstået efter motorrenovering, med nye ringe og lejer, og der er ikke for meget olie på. Der de næsten ingen underkompression på den.
Hilsen Fynboen.
-
tjeck lige om ånderør / krumptap udluftning ikke er stoppet!
det sker jo at man i sin ihærdighed på at gøre det perfekt, glemmer at pille en klud ud, som skulle sikre at der ikke kommer skidt i systemet :S
-
tjeck lige om ånderør / krumptap udluftning ikke er stoppet!
det sker jo at man i sin ihærdighed på at gøre det perfekt, glemmer at pille en klud ud, som skulle sikre at der ikke kommer skidt i systemet :S
Jeg tillader mig lige at lytte med... døjer med blå røg og flere af de andre symtoner der har været nævnt på det sidste.
Jeg kigger i øjeblikket på slitage i turboen, har haft en 3-4 stykker skilt af, generelt syntes jeg nok, at en brugt turbo ser noget medtaget ud,blanede billeder her (http://www.t3nettet.dk/gallery/category/74-motor-billeder.html)
Ånderør ved pilen..
[attachment=14535]P1010022X.JPG[/attachment]
-
@ Fynbo, har turboen ligget længe siden du afmonterede den ?
Da jeg startede rep. efter vort motorhaveri omkring jul smed jeg den turbo i en spand dieselolie, og der har den ligget i 3-4 mdr.
Siden sidste uge jeg fik startet og nu har kørt ca. 400 km. er der tilsyneladende ingen problemer ! Endnu !
Jeg mener der har været tråde herinde om turboer, som ikke har overlevet at ligge ubrugt et stykke tid, og har din ligget og er blevet tør, kan jeg godt frygte enten en renovering efter Jarls anvisning, eller en tur til Rene. turbomotor.dk
Det er i øvrigt samme Rene, som gav mig rådet om at smide den i dieselolien. Så er de nemmere at rengøre før brug eller renovering.
Mvh. KH.
-
Har haft turboen adskilt, og den er fin inden i. Jeg vil på råd fra en tidligere mekanilerkolega, prøve at måle olietrykket , og se om der skulle være problemer med overtryksventilen i oliepumpen. Når motoren er godt varm, kan jeg ikke se hvid røg, men det kan jo være fordi den bedre brander det af når den er varm.
Hilsen Fynboen.
-
Hej Fynbo, hvordan har dine dyser det? blå/hvid røg kan godt stamme fra en dyse der "drypper" :) go jagt
mvh Jan
-
Lad os høre hvor mange bar olietryk og hvad du ellers måtte finde/prøve
-
Skal nok berette hvad der sker, håber det bliver noget der er håndgribeligt, nu må vi se . Dysser er afprøvet . Motoren har lidt "uren" tomgang, som jeg også kæmper lidt med, men ud over det kører og arbejder den over al forventning. Skal have taget en røggastest når en gang den holder op med at ryge hvidt.
Hilsen Fynboen.
-
Enden på mit turboproblem blev en delvis ny turbo. Fandt den på Ebay til 1815 kr med fragt. Da jeg lige har haft turboen adskilt, var det ingen sag. Den nye turbo er helt tæt, men den lader ikke helt så godt som den gamle, men det kan være det kommer når den har kørt lidt mere.
Hilsen Fynboen
[attachment=15190]h54f154e.JPG[/attachment]