T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: CarstenAS efter 27. Januar 2008 kl: 21:27:22
-
Jeg har før jul hentet min nye T3 syncro 1.9 dg dobbelt kabine og med glasfiber hard top. (gl ktas bil) Den er fra 89 har óg har ikke kørt siden 2001. Der skal ny udstødning på . Hvad skal jeg vælge når pris og kvalititg skal passe sámmen?
4 hjuls trækket virker men jeg ken dog ikke få spær lamperne til at lyse. Som jeg har læst div. indlæg skulle det være nemt nok at få til at virke igen.
-
Hey og velkommen
Dit 4hjulstraek er permanent saa det skulle s0rme gerne virke : ).
MHT. dine diff. locks saa kan du evt. starte med at checke hvordan de tynde gummi slanger som gaar ned til vakuum daasen har det. Selve daasen sidder paa siden af gearkassen og er blaa. Ikke til at tage fejl af. Hvis du ogsaa har diff. lock paa fort0jet saa skal du bare finde en daase magen til oppe forand.
Hvis den har staaet stille siden 2001 kunne der maaske godt vaere ballade med dem.
Jeg saa en r0v fed Syncro i weekenden som var s0lvgraa og havde reserve daekket siddende bagpaa - Var det dig?
- Jensen
PS: MHT. udstødning saa gaar jeg selv og taenker paa det samme... Er meget interesseret i at h0re hvad du finder ud af.
-
Hej
nej det var ikke mig, min er orange.
Har de ikke alle sammen vicose mellem fordif og kadan aksel.?
-
Hej
nej det var ikke mig, min er orange.
Har de ikke alle sammen vicose mellem fordif og kadan aksel.?
De er allesammen født med visco indbygget i fortøjet. Viscoen er en lukket beholder på str. med en bøtte med 1 l maling. Den sidder i direkte forlængelse af kardanens indgang.
-
Her er den så.
-
:D Fin doka :D Cool fave :D
-
Hej
Nu skal den på gaden inden sneen kommer..
Jeg søger og leder stadig efter shoppen som bare har den udstødning der passer på en 1.9 dg syncro,(uden der er vist 4 nummere af hver del med en for mig ukendt forskel) og med en pris der rammer husmands budgetet.
Er der nogle som har skiftet hele systemet i nyere tid , der kan vejlede mig lidt??
Hilsen Carsten
-
Hej
Nu skal den på gaden inden sneen kommer..
Jeg søger og leder stadig efter shoppen som bare har den udstødning der passer på en 1.9 dg syncro,(uden der er vist 4 nummere af hver del med en for mig ukendt forskel) og med en pris der rammer husmands budgetet.
Er der nogle som har skiftet hele systemet i nyere tid , der kan vejlede mig lidt??
Hilsen Carsten
-
Måske du kan finde noget her:
http://www.kaefer-co.de/index.php?view=warengruppe&size=large&path=0.191.207.
Dog ikke helt billigt, mon http://mekonomen.dk kan gøre det billiger... syntes jeg har set den fra http://www.taec.nl/walker/
-
Jeg håber ikke du er skræmt over at skulle handle i Tyskland.
hos www.vwbusshop.de har jeg fundet følgende varenumre til dig:
0V25251217 - samle stykke
0V25251172P - bageste manifold
0V25251147BG - siderør
0V25251169L - foreste manifold
0V25251185G - afgangsrør
0V25251053M - Lydpotte
Den er alle de store stumper, så kommer der alt det løse oven i.
Hvis linket virker, så er der her linket ind til hele DG efter 86 udstødningsprogrammet: http://server5.gs-shop.de/200/cgi-bin/shop.dll?SESSIONID=00143360446672887&AnbieterID=4357
Jeg håber du finder hvad du skal bruge. Jeg har handlet med Gunzl, og det har virket upåklageligt.
/Mads
-
Fedt nok, tak for hjælpen.
Jeg må lige tælle de pakninger der skla bruges op og så få bestilt
Carsten
-
Se lige hvad den tidligere ejer havde fundet frem til mig fra en mørk 40 fod container, men desværre var der mørkt derinde så glæden varede heldigvis ikke længe nok til at jeg fik bestilt nye terræn dæk!!!
ÆV ÆV
-
Der er da kun et hul for meget.
Mvh Jønne Ukendt
-
Efter at have kæmpet med choker problemer fra karburator sidste vinter, fik jeg løst problemet idag blot ved at bytte det hus hvor bimetal og kølevandet styrer automat choker!
Den gamle gav problemer sidste år, den slog ikke fra igen så motoren kørte jo af he.... til. Jeg slog den helt fra og har så på de kolde dage måtte have begge arme ind af motorklappen , aktivere chokeren, starte, holde omdr på i 2 min før den var klar til at køre!!!
Glæder mig allerede til at starte imorgen tidlig.
-
Nu starter den jo igen, skønt!!
Men jeg vil godt prøve noget mere stabilt?
Nogen siger mv insprøjtning skulle være en god løsning.
Eller skal jeg gå all in med det samme og lægge en R4 i.
Jeg er mest til R4, men hvis jeg kan få en stabil motor med MV og køre lidt længere på literen er det jo en klart nemmere løsning.
Så hvem har sådan et på lager? og endnu bedre hvem har et der sidder i bilen som jeg kan se?
-
Kan du ikke se noget ud af dette billede. ?
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-121906.html#121906
-
Ja lidt men det er MV indsprøjtning jeg mener ikke den motor der hedder MV! Eller bliver det til det samme?
Iøvrigt har din nye bil også g gear!
-
Husk at det er en større omgang at konvertere til R4 på en syncro, når den er født med WBX. Der skal skiftes bl.a. koblingsklokke og tank.
mvh. Mølle
-
Ok så døede den mulighed!!
Så er der kun tilbage at gå fra karubator til det MV insprøjtning.
-
om det er mv eller dj betder ikke så meget, bortset fra at det nok er lettere med dj. Så behøver du ikke skifte strømfordeler. Om det så kan komme til at køre ordentligt tvivler jeg lidt på, du har ingen muligheder for at justere benzinmængden og med den noget lavere kompression på dg'en bliver der forskel.
Hinze
-
Kender ikke til erfaringer med det men WBX manden siger at det virker!!!
-
Husk at det er en større omgang at konvertere til R4 på en syncro, når den er født med WBX. Der skal skiftes bl.a. koblingsklokke og tank.
mvh. Mølle
Er det det da nemmere hvis den er født med diesel motor?
-
om det er mv eller dj betder ikke så meget, bortset fra at det nok er lettere med dj. Så behøver du ikke skifte strømfordeler. Om det så kan komme til at køre ordentligt tvivler jeg lidt på, du har ingen muligheder for at justere benzinmængden og med den noget lavere kompression på dg'en bliver der forskel.
Hinze
Jo der er netop forskel på DJ og MV. DJ er optimeret til ydelse og MV til emmissionskrav og økonomi.
MV systemet har både elektronisk kontrolleret tænding og lamregulering.
Brug ikke DG eller anden strømfordeler på DJ, det vil resultere i tændingsbanken pga. det høje CR forhold.
Luftmængdemåleren klarer fint at justere mængde til en 1,9.
-
Hvilke dele skal der til for at man kan sætte MV på?
-
MV, altså motoren MV eller motorstyringen og indsprøjtningsanlægget fra en MV også kaldet Digifant ?
-
Mv digifant!
-
Husk at det er en større omgang at konvertere til R4 på en syncro, når den er født med WBX. Der skal skiftes bl.a. koblingsklokke og tank.
mvh. Mølle
Er det det da nemmere hvis den er født med diesel motor?
Ja så er det meget nemmere :lol: :lol: :roll: Du skal nemlig bruge koblingsklokken fra diesel hvor starteren sidder i toppen og ikke ude i den ene side som på Bensinudgaverne. Men det er ikke svært at udskifte >Bare bøvlet< og du skal så alså også lige have en ny tank og koblings klokke. Man kan dog lave en " bule " i bensin udgaven ved hjælp af varme på det rigtige sted. Jeg ved det for jeg afprøvede det efterfølgende da jeg havde udskiftet tanken så skulle du få brug for en ny tank har jeg den !!!
-
Hvilke dele skal der til for at man kan sætte MV på?
Indsugningsmanifold m. dyser, spjæld, lufttilskudsventil, strømfordeler, tændingsmodul osv Slanger luftfilter, relæboks, motorledningsnet incl. tomgangsreguleringsbox.
Benzintank, benzinpumpe.
Tror det var det ...
-
Og det burde være plug and play (kør)
-
Det er det, hvis du har alle komponenter. Har selv gjort det.
-
Har du en tråd hvor det er beskrevet samt lidt erfaringer efter nogle km???
-
Nu fik jeg så sat en ny (gammel) karburator 2E3 på bilen. Den køre og startet fint så jeg er glad. Det virkede som om benzinen på den gamle løb ned i manifolden istedet for at blive forstøvet som det ligner den nye gør.
Jeg har kun hørt dårligt om de 2E3 karburatore! Men er hvad er det sker med dem når de bliver ustabile?
Og selv om det nu virker for mig igen, er jeg stadig på jagt efter Mv degifant eller en weber karburator!
-
Har det nogen betydning at det ene knokkle led foran larmer lidt når jeg drejer ifht synmandens holdning!!
Fik justeret bagbremser idag, samt justeret dæk tryk så hjulne drejer lige mange omgange. Det var til at mærke med det samme, efter et par forsøg!
-
Synet, sænket og sidder fast!
Blev overmodig efter synet og måtte igen have hjælp af en Toyota!
-
Nu det blevet tid til nye dæk! De gamle goodyear G46 er ved at smuldre væk fra mig!
Jeg vil have nogle grove muder dæk på. kan se der er flere der køre med BF. Så jeg blir vist nød til at skifte til 15 eller 16 tommer fælge. hvilken ET skal jeg gå efter??
Hvad skal jeg vælge af fælge og dæk? forslag modtages. Bilen må ikke blive meget mere end 8 cm høj for så carporten for lav.
Er der en der har fælge på lager som skal sælges så kom frem.
Hilsen
Carsten
[attachment=17439]h3e2847f.jpg[/attachment]
-
15" fælge bruges af mange på deres syncroer. ET 30 er optimalt (medmindre man bruger spacere etc).
Mercedesfælge i 15" passer lige på.
Det samme gør Mefro fælge (koster ca. 500kr fra nye og findes stort set ikke brugt i forhold til mercedesfælgene som findes overalt).
Af AT dæk kan anbefales:
BF Goodrich, det er nærmest den som alle bruger og som alle andre måler sig imod. Enten AT TA KO modellen, som sidder på rigtig rigtig mange Land Rovere etc, eller også deres nye mudderdæk MUD Terain T/A KO 2. Det sidste larmer forbavsende lidt på asfalt da jeg prøvede dem og jeg har kun hørt meget positivt om dem ude i teræn.
Lige for tiden har vi General Grapper AT 2 på Mary. Gode dæk. Fabrikanten gør rigtig rigtig meget ud af at fortælle at netop dette dæk er bedre end BF Goodrich AT TA KO. Dette læser jeg som en stor anderkendelse af netop BF Goodrich's dæk.
Jeg har prøvet nogle Hankok (lignende Dynapro) og de var egentlig ok, og ret gode i "flad" tilstand i sand. Var dog slidt op efter ca. 40.000km, heraf over 10.000km offroad.
Jeg har også ofte kig på Yokohama Geolander og set mange køre med dem rundt omkring i verden, men ikke selv prøvet dem.
Derimod skal du holde dig langt langt væk fra Dunlop Grandtrek, det er noget være lort.
-
Jeg kunne ikke være mere enig med dig Dennis...
Dunlop Grandtrek AT2 har jeg selv kørt med, det er et groft gadedæk med rigtigt gode vejegenskaber, både tørt og vådt føre, sommer som vinter, rigtigt gode på grusveje og i FAST terræn...
Så stopper dækkenes gode egenskaber her.... for bliver det bare en LILLE smule løst, lidt mudder eller blødt sand, så pakker dækket omgående til uanset hvad du kører på af underlag...mens alle andre leger, koncentrerer du dig om ikke at sidde fast.... du bliver hurtigt til ham som de andre kan øve sig i at trække fri.....
-
Ok tak. jeg må igang med at finde nogle mercedes 15 fælge. hvor mange tommer skal de være i breden?
-
Jeg har 5 stk Ronald fælge I god stand. Magen til dem jeg har på Arnold. 7x15 Et 23, perfekt til syncro.
Til salg for 2200 kr, grundet nyt project.
[attachment=17441]h913a7b5.JPG[/attachment]
-
Vi havde købt helt nye Dunlop Grandttrek. Efter knap 200km, heraf det meste på asfalt, så havde vi haft 7 punkteringer på 4 dæk.
Garantien dækkede ikke, da garantien ved Dunlop ikke dækker udefra kommende skader, kun indefra kommende skader :S :S :S
Så hvordan man ellers lige kan få en punktering indefra :blink: :blink: :blink:
Ja, så det endte med at vi forærede vores nye dæk væk og købte nogle andre.
-
Kim for helvede
Skal,
skal ikke
skal
skal ikke byde
skal
skal ikke.....
Fortsættelse følger
-
"Bilen må ikke blive meget mere end 8 cm høj" - DET er fileme ret lavt for en T3 :woohoo:
Det kan ikke engang modelbiler klare, hvis de bare skal udvise LIDT detaljer. :P
:lol: :cheer: :silly:
-
Ha ha ja ved det godt :cheer: :cheer:
Har lige målt efter der er faktisk plads til 15 cm så der er ingen højde problemer selv om bilens 210 cm kommer oven i de 8 cm :woohoo:
Jeg har tænkt på en mest grove dæk for få kr, så det blir nok til nogle billige mercedes fælge! ihvertfal sådan som planer er nu.
-
Kim for helvede
Skal,
skal ikke
skal
skal ikke byde
skal
skal ikke.....
Fortsættelse følger
Selvfølgelig skal du det, Dennis. Mary fortjener da, at få nogle fede fælge på. ;)
-
Jeg søger Stadig nogle 15 stålfælge til mit mudder dæk projekt.
-
Så har jeg satset med en fransk medhjælper 2.0 hdi
Jeg mangler et dobbelt forsæde til Turtlesbilen i det grå stof samt en hofte sele til. Evt kan enkelt forsædet gå med i en bytte handel. Det også gråt og pænt samt fast i sædet!
-
sådan et har jeg på lager :)
-
Fint ppris og sted. Jeg fra 2800
-
Så blev det allerede jul igen.. Hvad mon der gemmer sig i kassen..
-
lækkert :)
-
På hemmelig tur! >Flot træk 8) Og set senere på dagen!
-
Kærlighed på det hemmelige besøg! Det Bliver så fedt!
-
hold da op der bliver gået til den. Der ser proffi ud. Så forstår jeg bedre han ikke når så meget af "det andet" han sysler med på det hemmelige sted :)
-
Mere guf✔💪
-
Uuu. Rigtig tarmslyng.. Det ser godt ud. Bliver spændende at høre den.
-
Mere arbejde og lidt lir. Stadig på det hemmelige sted
-
Der arbejdes stadig på det hemmelige sted :)
-
det ser godt ud, der er godt en længere (større) projekt I har gang i
-
Det ser godt ud hvad skal tanken bruges til ???
Rabundus
-
Tanken?? Benzin :)
-
hvad er afbilledet på 6 hvis det ikke er en tank?
mvh
Rabundus
-
Jeg vist ikke helt med på hvor den tank er ??
Men der lidt friske foto.. Og Jeg glæder mig voldsomt til snart at skulle se min bil igen :)
-
Det bliver så godt og jeg glæder mig meget ✔✔
-
Mere guf
-
Rytter og hest er sammen igen✔
-
den er godt nok blevet flot :)
Hvad skal håndtaget på fronten bruges til?
-
Det for jeg ikke falder af glæde hver gang jeg står og ser på bilen✔😂
Nej det fra ktas tid hvor de brugte det til at holde fast i,når de skulle have en stige ned fra hardtoppen i glasfiber der sad på engang. Jeg syntes det lidt sjovt...derfor det har overlevet
-
Tillykke med sammenføringen. Godt at barnet kom hjem igen. :) Godt at se så fint et resultat
når man selv har en vogn som venter ved porten.
Mvh Jønne Ukendt
-
Den ser godt nok flot ud... glæder mig vildt meget til at se den live...
-
Den står allerede hvor den plejer :) :) :) men ser nu meget lækker ud 8)
-
Jeg skal have lavet en 4 hjuls udmåling. Læste en tråd hvor flere anbefalede en i Farum. Nu kan jeg bare ikke huske navnet på firmaet og tråden kommer ikke frem med mine søge ord!
Nogle forslag til et sted der kan og vil gøre det ordentligt?? (Storkøbenhavns området +-) :)
-
det er Ivar Jensen på farum gydevej han kan sit metier
-
Super.. Prøver ham. Tak
-
det er Ivar Jensen på farum gydevej han kan sit metier
Hvad kan han? Bare så jeg husker det hvis der bliver noget - bor tæt ved :-)
-
udmåling af bilens undervogn
8)
-
Hvis bagsvingarmeog visch bone for er til og løsne eller skiftet kan jeg hjælpe
-
Alt er nyt ;) Hvor kan det klares..? :o
-
Tak for tilbuddet Mads. Jeg fik det klaret lokalt. (farum) super flinke og dygtige✔