Ja man skal holde tungen lige i munden. Masser af små fjedre, løse kontaktflader og en løs kugle som skal ligge korrekte når man trykker den sammen igen.
Kig efter sorte/mørke punkter på fladerne. Lidt a'la brændte platiner.
EDIT: havde ikke set at du havde lagt billeder op. Det er tydeligt at se hvor de dårlige punkter er.
PS: en ny koster under 200kr
Så har jeg set på det igen.
Har adskilt og renset den oprindelige kontakt.
Det var ret tydelig hvorfor den ikke virkede.
Kontakten er monteret igen, og testet at den virker.
Jeg synes det var svært at få kontakten samlet igen.
Udfordringen er at få kuglen til at ligge under fjederen.
Jeg vil nu prøve om det holder, og ellers må der jo en ny til.
Det er vel egentlig ikke så godt at den kontakt skal håndterer
så store strømme som lygterne trækker.
Det var bedre om det bare var styrestrømme til nogle relæer.
Jeg erindre da også at have læst tråde der beskriver hvordan folk har gjort det.
Jeg har ikke megen erfaring i at læse ledningsdiagrammer.
Men kan se at der står betegnelser ved stikkene som går i gen på
ledningsdiagrammer i "So wirds gemacht".
58B og 58E går ind til den variable modstand der dæmper instrumentbelysningen
30 Har altid +
X har + når tændingsnøglen er drejet
58R og 58L er højre og venstre baglys + positionslys
Når lysene er tændte, så er de store spadestik X og 56 forbundne inde i kontakten.
Hvad det ekstra ben NSL på en af kontakterne er ved jeg ikke,
men når lyset er tændt er det inde i kontakten forbundet til de store
spadestik X og 56.