Forfatter Emne: Dyser indsats  (Læst 1815 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Dyser indsats
« Dato: 23. November 2006 kl: 17:08:58 »
Hej Jarl
har du prøvet at køre med dysse indsats Nr.299
de passer i dysser til en T3
For om de forstøver beder en 297
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dyser indsats
« Svar #1 Dato: 23. November 2006 kl: 17:40:02 »
Nej, dem kender jeg ikke. Er det også forstråledyser?

Jeg har kørt meget med 297 og kører pt. på 294 - dem er jeg altså ret vild med.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Dyser indsats
« Svar #2 Dato: 23. November 2006 kl: 20:20:43 »
Ja det er det
du kan finde dem på den her side
http://dieselsend.de/info0434250193.shtml

Jeg har dem fordi jeg skulle have stillet mine dysser
til mit 1Y motor som skal have en turbo
også fik jeg dem med hjem hvis jeg skulle bruge
nogle ander briker der stod 175 bar på dem
og så så jeg på ind maden og der stod der 299 på dyssen
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Dyser indsats
« Svar #3 Dato: 23. November 2006 kl: 21:01:15 »
Dem jeg har i min 1,9 TD bliver 297 dysser
de sad i den 1Y motor som jeg er ved at bygge om til
en Turbo motor og vi har sat dem til et tryk på 175 bar.
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dyser indsats
« Svar #4 Dato: 24. November 2006 kl: 08:51:56 »
Og så er jeg gået bersærk med trykket. 210 bar og timing på 1,00. Motoren går slikeblødt og starter som om den kørte på æter.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Dyser indsats
« Svar #5 Dato: 24. November 2006 kl: 14:04:25 »
Hej Jarl,

Jeg fik ret ofte revner i mine rør da jeg satte trykket op til 200 bar.  måske også fordi de der støttebånd med gummi-inlæg manglede, men efter jeg skiftede rørene til et sæt af Sandvik Calamo ( rustfri 6 mm rør ) har jeg ikke haft problemet inde på livet..... Har du haft de samme problemer med trætte rør..?

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Dyser indsats
« Svar #6 Dato: 24. November 2006 kl: 15:01:31 »
Ja - men jeg har ikke se sammenhæng med trykket. Dyserørene går jo fra tid til anden - det gjorde de også før - da jeg køret med std. tryk

Rustfri rør - det lyder spændende. Fortæl lidt mere - hvordan laver du krave på dem - med prof hydraulikværktøj eller hvad?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Dyser indsats
« Svar #7 Dato: 24. November 2006 kl: 17:11:14 »
Hej,

Jeg drejede en håndfuld små konuser af messing med 60  graders vinkel der var flade i toppen og satte dem på røret og så ellers et fast tag med fastnøglen..... de sad der i ca. otte mdr.  uden problemer... men da jeg så skulle til Italien sidste sommer fik jeg en kammerat til at lave rigtige kraver på et sæt , men som sagt så var der ingen problemer med de der små fiduser der klemte sig fast, de kunne da klare mosten så det ud til.  De trykkede deres eget lille spor ind i røret selv om de der Calamo rør er ret så hårde.

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!