Forfatter Emne: Pumpe  (Læst 1615 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thomas

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 122
    • Vis profil
Pumpe
« Dato: 05. Juli 2015 kl: 07:15:34 »
Er nogle der kan fortælle mig om pumpen til kølervæsken er styret af termostaden der sider på den beholder man fylder vand på. Motoren er en jx.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Pumpe
« Svar #1 Dato: 05. Juli 2015 kl: 07:33:56 »
Den er styret af en føler som sidder på den studs som går ud af siden på topstykket. På den gamle type med
Alustuds sidder der en føler. På plasticstudsen sidder der to følere. Hvilken af de to der styrer den lille pumpe
Ved jeg ikke. Prøv dig frem. Føleren i beholderen i motorrummet indikerer når der mangler vand.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Thomas

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 122
    • Vis profil
Pumpe
« Svar #2 Dato: 05. Juli 2015 kl: 07:46:28 »
Tak for svar.
Var ved at lufte køler ud i går og vandet var koldt ved køler men meget varmt i beholder. Pumpen kørte ikke. Nu kom jeg så til at tænke på om det var fordi ledningen blev rykket over til føleren i kampen. Er med på teknikken til at udlufte. motoromdegninger, luftskue, hæve forhjul. Pumpen køre normalt et minut efter motor er slukket.

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Pumpe
« Svar #3 Dato: 06. Juli 2015 kl: 08:46:22 »
Vandpumpen sidder på siden af motoren ved/under generatoren, og bliver drevet af kileremmen.
Den elektriske pumpe er en ekstrapumpe, som kun kører når vandet når en vis temperatur.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline Thomas

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 122
    • Vis profil
Pumpe
« Svar #4 Dato: 06. Juli 2015 kl: 20:19:44 »
Tak for svaret Andreas.
Da jeg forsøgte igen i går blev der ved med at være luft i systemet. Men fant fejlen da jeg opnene eksta beholderen og det løb ud med vand. Fordi den var fyldt heldet op. Så i dag havde jeg et nyt låg med hjem. Så nu virke det. Med det var da heldt forfærdelig at køre til standen for at grille i gåraftes i en seat leon :)