Forfatter Emne: Søges: Hjælp til motor-swap  (Læst 5370 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

thomasfyn

  • Gæst
Søges: Hjælp til motor-swap
« Svar #15 Dato: 16. December 2011 kl: 21:19:22 »
SÅ ER DEN I HUS......   JEG ER VIRKELIG TAKNEMMELIG

Jeg har fået den hjælp jeg søgte, mange mange tak...

Indtil videre har jeg lovet ikke at være for åbentmundet om hvem der har tråd til i nødens stund.  :-)

Juhuu..

bfb

  • Gæst
Søges: Hjælp til motor-swap
« Svar #16 Dato: 17. December 2011 kl: 06:35:47 »
hvis jeg var dig vil jeg ikke sætte den der kt motor i. har haft en i min egen, kunne ikke få den til og gå mere en 4,8 km på literen..tror ikke lige den er udviklet til sådan en stor bil..

humphrey

  • Gæst
Søges: Hjælp til motor-swap
« Svar #17 Dato: 17. December 2011 kl: 07:49:03 »
det er sku godt skrevn thomas at du ik har evner til motorskift men din viden om øgne og briller ja sådanne folk er der nok ik mange af der ka det

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Søges: Hjælp til motor-swap
« Svar #18 Dato: 17. December 2011 kl: 11:51:38 »
Citat fra: "bfb"
hvis jeg var dig vil jeg ikke sætte den der kt motor i. har haft en i min egen, kunne ikke få den til og gå mere en 4,8 km på literen..tror ikke lige den er udviklet til sådan en stor bil..

Det må vel bare skyldes dårlig justering.

bfb

  • Gæst
Søges: Hjælp til motor-swap
« Svar #19 Dato: 17. December 2011 kl: 16:19:22 »
det kan godt være der for men tvivler..

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Søges: Hjælp til motor-swap
« Svar #20 Dato: 17. December 2011 kl: 18:00:36 »
Nu har jeg kørt med gamle mekaniske indsprøjtninger af flere typer, fra Kugelfischer til K-Jetronic (fra 84 til 95 )og forbruget har altid væred mindst lige så lavt som med karburator trods øget ydelse. Justering og speederfod er afgørende, især er acceleraqtioner meget dyrere brændstofmæssigt end på nyere indsprøjtningsanlæg, men kører man fornuftigt er det altså muligt at køre okonomisk. Jeg ville sammenligne motorens moment og ydelseskurve i forhold til f. eks. ABS og lignende for at få en ide om ydelse, og så trække 10% fra for ældre type indsprøjtning. Til gengæld har jeg aldrig har et motorstop gr. de gamle indsprøjtninger, sålænge jeg holdt bilerne serviceret.
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug