Forfatter Emne: Kuldeproblemer Måske??  (Læst 1592 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Aabenhus

  • Gæst
Kuldeproblemer Måske??
« Dato: 29. Januar 2006 kl: 11:37:45 »
I disse dage hvor tallene på termometeret er rimeligt høje dog med et stort minus foran, har min kære bil et stort problem..
Den vil ikke tage gassen/omdrejninger og når den så endelig vil, går den ud igen og kan slet ikke holde tomgangen.. Jeg kørte 200 meter den anden dag og måtte efterlade bilen, da den satte ud og slet ikke ville starte igen.
Fik dem slæbt hjem om eftermiddagen, fik den startet og derefter kørte den som en drøm, men nu har vi problemet igen..
Det skal lige siges at den hidtil har kørt uden problemer, så jeg tror at den er noget med de vedvarende lave temperaturer at gøre..


Er der nogen der kender til problemet.

Mvh.
Aabenhus

Djursland

  • Gæst
Kuldeproblemer Måske??
« Svar #1 Dato: 29. Januar 2006 kl: 11:56:41 »
hej hej med dig..

det kunne måske hjælpe at vi fik at vide hvilken motor det er

en diesel eller benzin og hvilken, jeg tænker her på størelse 1,6 d eller 1,6 TD eller 2,1 benziner enten med 95 eller 112 hk eller en af de andre motor..  altså helt præcis hvilken motor

så er der nok nogle der vil hjælpe..

hvis det er en benziner med karburator kan det være kaburater is der er problemet..

Mvh Flemming  :lol:

gulf

  • Gæst
Kuldeproblemer Måske??
« Svar #2 Dato: 29. Januar 2006 kl: 12:38:16 »
Hejsa,

Ja nu kan jeg jo ikke lade være med at drille Flemming/Djursland lidt, da han selv godt kan lide at være en drillepind: Har du prøvet at kigge på den kæmpe store gule "streamer", der er under Aabenhus' indlæg  :wink:


Nå spøg til side; Det kunne måske tyde på, at dit dieselfilter stopper til engang imellem (f.eks. når det er ret koldt). Det giver mening, da du havde problemer om morgenen, hvor det er ret koldt, men godt kunne starte om eftermiddagen, hvor det typisk er lidt varmere.

Enten er der ret meget vand i dit dieselfilter!!! (det kan tømmes af med plastskruen i bunden af det) som så stopper filteret når det fryser eller også parafinerer dieselolien, når det er koldt og stopper derved filteret.


Hvis det alligevel er meget lang tid siden, kunne det måske være start at skifte brændstoffilteret??


Mvh. gUlf

Aabenhus

  • Gæst
Kuldeproblemer Måske??
« Svar #3 Dato: 29. Januar 2006 kl: 13:41:04 »
Ja jeg undlod at skrive hvad motor det drejer sig om, da det jo står i mit banner...   :D  :D

Nå men jeg må jo ud i kulden og prøve at kigge lidt på filteret og hvis det ikke hjælper, må jeg jo vende frygteligt tilbage..

Djursland

  • Gæst
Kuldeproblemer Måske??
« Svar #4 Dato: 29. Januar 2006 kl: 17:30:32 »
Hej Gulf...

ØHHHHHHH hov... ti hi hi hi hi

det hade jeg ikke lige set.  

Mvh Flemming