Forfatter Emne: luftfilterkasse.....  (Læst 2803 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
luftfilterkasse.....
« Svar #15 Dato: 27. Marts 2008 kl: 13:52:09 »
Det lyder sgu godt.......så skal jeg ud og brænde JX'er af.........igen.... :lol:
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
luftfilterkasse.....
« Svar #16 Dato: 27. Marts 2008 kl: 13:57:12 »
Ja, en CS-manifold er stort set lig den, der sidder på en suge-golf - altså 4 lange individuelle rør, der går over i den store rektangulære plasticluftfilterkasse. JX-manifolden er jo - som du ved - en simpel fordelerkasse, hvor der kun er mikrokorte rør til indsugningsportene.

En AAZ med CS-manifolder kører fint. Som sagt lidt traktor-agtig - en udtalt sejtrækker, hvor boostet fra turboen udebliver, men i modsætning til 1,6 som næsten udelukkende lever i kraft af sit ladetryk (undskyld alle trofaste CS-drivere!) så har 1,9 jo - grundet sin underkvadratiske geometri og sin volumen - et mærkbart naturligt moment i de lave omdr. Prøv det - jeg tror, du vil komme til at elske den liniære og forudsigelige kraftudvikling - i hvert fald hvis du har rundet de 40 år :wink: . Når man kører med turbo, så får motoren jo en elastik-karakter - man trykker på pedalen, turboen begynder kædereaktionen og så er der kraft til rådighed. I en AAZ med CS-set-up trykker man på pedalen, og kraften er spontant til rådighed i den bestilte dosis.

Effektmæssigt ligger man meget tæt på JX - måske lige lidt i underkanten, men det opvejes af den liniære kraftudvikling.

På mange måder er det min drømmemaskine i en T3, men som det måske er nogle bekendt, så er det min reaktionære opfattelse, at intet - at the end of the day - overgår KY m/u TL.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!