Forfatter Emne: Miljøzone Kbh  (Læst 10084 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #15 Dato: 05. September 2008 kl: 19:04:09 »
Hi folks
Nu er det officielt

T3 med Diesel er ikke tilladt til almen brug i tyske miljøzoner. Bilerne opfylder ikke kravene omkring EURO3 - det er et FAKTUM !!!!!! Kun særdispensation er tilladt ..

Tyskernes svar om de tekniske muligheder med EURO3 i DK:

tjek this out:

http://www.bulli-forum.de/forum/index.html?/cgi-bin/forum/config.pl/read/151283

Farvel T3 Diesel ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #16 Dato: 05. September 2008 kl: 19:14:00 »
Vil det være grumt at skrive "Ohhhhh - der bliver mange gode JX'ere til salg nu i Tyskland"?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøzone Kbh
« Svar #17 Dato: 05. September 2008 kl: 19:56:46 »
Jens Flensborg,

Hvordan går det med Adblue i tyske personbiler.... er det på vej, så vi kan redde vores darlingT3´ere med en eftermontering og en lille urea-tank...  :roll:

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #18 Dato: 06. September 2008 kl: 10:25:51 »
Thomas Koch kommer med et udspil i en Syncro med TD. Nu er bilen lidt tungere end den normale T3, dermed falder den ind i specielle tyske CO2 hhv. partikelkrav under "Abgasuntersuchung" med vægten. En tungere bus har andre krav iflg Koch, men jeg kender ikke et klap til denne detalje. Mon det i det hele taget er lovligt med denne nævnte detalje i Danmark eller holder Danmark sig dog til en mere konkret Euro3 lov og formel?! Jeg aner intet.

Skidtet koster nu 1200 Euro - det kan så sagtens blive til 1400 Euro med kørsel til Bernd Jaeger for at få registreret det i bussens papirer efter syn hos Bernd Jaeger hhv. hans TUEV i nærheden. Derefter skal det så registreres i kommunens register her i Flensburg (Zulassungstelle).

Det er også lidt halvfarligt at komme med for positive udtalelser fra Thomas Kochs side - sådan mener jeg - man har p.t. ingen 100% sikkerhed med fremtiden i miljøzonerne hverken i D eller DK.

Jeg er meget kritisk - sorry.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #19 Dato: 06. September 2008 kl: 10:48:00 »
Citat fra: "Rollenlager"
Jens Flensborg,

Hvordan går det med Adblue i tyske personbiler.... er det på vej, så vi kan redde vores darlingT3´ere med en eftermontering og en lille urea-tank...  :roll:

Mvh.  Leif


Lad være med nogensinde at ønske dig at komme til at køre med Adblue...
Har grummegrimme erfaringer med systemet fra lastbilerne, det går i sevlsving MEGET tit og er i det hele taget utroligt ustabilt...
Og så er det nok heller ikke for sjov at fabrikanter såsom MAN, Scania og Volvo nu helt har droppet Adblue igen...
De har fundet nye motorstyringsteknikker så de helt uden tilsætningsstoffer kan opnå Euro5 normen uden at det går ud over effekten på motoren...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøzone Kbh
« Svar #20 Dato: 06. September 2008 kl: 10:48:04 »
Hvis man bare sørger for maskineriet kører uden sod i større udstrækning ud af røret er det vel en god investering for os alle uanset hvad.... Det bliver spændende at se hvad der kommer ud af de to herer´s eksperimenter. €  1200 er da ikke med både kat og den ellers ret avancerede elektronik der måler inde i kat´en er det ?   det er da en rimelig pris for at kunne beholde nogle af vores T3 ´ere der jo er i en aldeles fremragende stand  :wink: . :oops:  Adblue er jo  ikke, i sig selv, specielt dyrt at tilsætte, det er mere teknikken der skal til....

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Miljøzone Kbh
« Svar #21 Dato: 06. September 2008 kl: 10:51:49 »
Så lige dit indlæg Morten...  OK ja så ved vi at det er svært at få til at køre ordentligt... men i "tanken" skulle det jo være den rigtige løsning ..
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #22 Dato: 06. September 2008 kl: 11:01:30 »
Adblue er vist skyld i at partiklerne bliver mindre og dermed giftigere. :?
Ifølge en Mercedes mekker.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #23 Dato: 06. September 2008 kl: 12:23:32 »
Ideen med Adblue er i TEORIEN god, men sådan er der jo så meget ;)

Adblue renser meget store dele af de skadelige partikler (NOx) fra og omdanner det til H2O (vand, ses på lastbiler med Adblue når de koldstarter, så ligner det at de kører på damp) og CO2 som er knap så skadeligt som NOx'erne, se det var jo en fordel...
Ulemperne er, som Kurt skriver, at der er stadig NOx tilbage i udstødningen, partiklerne er nu bare så små at de RIGTIGT kan gøre skade i lungerne...
Når ja, og så det fact at det virker helt ad h*lvede til, altså systemet som så...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #24 Dato: 06. September 2008 kl: 15:43:01 »
Hvorfor er det, at Adblue påvirker partikelstørrelsen?

Adblue er urinstof - urea - opslemmet i ca. 2/3 destileret vand, og det indsprøjtes i udstødningssystemet mellem motor og katalysator. I katalysatoren bevirket tilsætningen at dannelsen af NOx'er nedsættes, men til gengæld dannes H2o og N2. Sidstnævnte er jo i forvejen ganske massivt tilstede i atomsfærisk luft. Man i gangsætter dermed en såkaldt Selective Catalytic Reduction.

Systemet er i konkurrence med 3. generations AGR-systemer med elektronisk og vedvarende NOx-overvågning, men fordelen ved Adblue er, at man undgår at fodre motorens egen afføring ind i forbrændingen, og derfor får man en bedre mere momentstærk og effektiv motor med Adblue, end med AGR.

Imidlertid ser det ud til, at moderne biturboløsninger er så effektive, at adblue kan undlades selv i forhold til euro 5, og det er da også langt mere ønskværdigt, da jeg er enig med tidligere indlæg i at Adblue er noget bøvl i den praktiske verden, og samtidig er AGR jo heller ikke just kendt for at gøre noget godt for forbrændingen.

Tilbage står, at jeg ikke kan få øje på nogle argumenter for at Adblue ændrer partikeludledningen. Katalysatoren tager sig som bekendt ikke af partikler - det gør partikelfilteret, og ja, partiklerne fra direkte indsprøjtere er noget giftigt lort, men det er de med eller uden Adblue.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #25 Dato: 07. September 2008 kl: 05:50:50 »
Det er sgu da bare at køre - de skal fange os først....
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #26 Dato: 07. September 2008 kl: 21:30:40 »
Tja hvis det bliver brintbiler (der som I husker forurener med faktor 2 - bare et andet sted) a'la ellerten de kører rundt i har vi nok en chance. Det ser straks værre ud hvis det bliver model Tesla med brændselsceller  :oops:

Ellers må vi bare gøre som et amerikansk selvbygger team har gjort - montere en mf'er af en el motor, eller endnu bedre elmotorer i hver hjul som på den mini Rasmus linkede til.

Og som suplement for til batterierne monteres en generator på enden af diesel motoren... Så er det jo bare en generator og ikke en bilmotor  :roll:

Og det skal kun være for at provokerer snylterne på borgen!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #27 Dato: 07. September 2008 kl: 21:34:11 »
Generator på ladet - det er en interessant tilgang, og bliver brugt i USA på flere el-biler til at forlænge aktionsradius :-)

Men een ting er hvad der sker med alle os privatbilister - jeg tror at vi kommer til at se mange nyskabelser fra militærets side - det er en branche som ikke kan tåle immobilitet.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #28 Dato: 08. September 2008 kl: 07:05:53 »
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56522032

http://water4gas.com/2books.htm?hop=renvindue



så er det bare med at gå i krig det lyder jo nemt nok (og er sikkert en and  :D  )
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
Miljøzone Kbh
« Svar #29 Dato: 09. September 2008 kl: 21:06:16 »
Jeg har modtaget svar i det tyske forum, man har ikke mere mulighed for Euro3 i forbindelse med en Dieselkat og lidt ESP justering overfor TUEV, Dekra og KUES. Glem alt om mulighederne for denne fremtid paa nuvaerende tidspunkt ...

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963