Forfatter Emne: Olielækage?  (Læst 791 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ørnens_venner

  • Gæst
Olielækage?
« Dato: 30. Maj 2011 kl: 21:44:53 »
Hej allesammen,

Efter at vores dejlige Ørn kørte en lille tur af sig selv ude på Islands Brygge, og siden 3 kasser tomme øl på mystisk vis forsvandt fra bilen ude på Vesterbro, har vi langt om længe fået anskaffet ratlås, samt en "hemmelig" anordning som blev foreslået af flere herinde.

Så langt så godt og i øvrigt tak for alle rådene mht. det.

Nu står vi overfor en ny problemstilling: Ørnen drypper en smugle olie.

Da det er første gang, kunne vi godt bruge nogle råd og ideer til hvor og hvad man skal kigge efter for at finde lækken?

Det der umiddelbart er meget "fedtet" ind (nu kender jeg ikke alle fagudtrykkene eller komponenter), er i hvert fald "tilbageløbs slangen" til turboen, som jeg har købt nye pakninger til. Men efter at have renset området med bremserens, ser det ud til at det kun kommer fra den ene side, altså venstre (turbosiden?), ikke den side hvor slagen er monteret på bundkaret.  

Jeg har læst lidt i en anden tråd http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-81622.html , at det også kan komme fra en samling med et spændebånd?

Altså kan olien også komme længere oppefra og dryppe ned på det sted hvor den er meget fedtet?

Jeg ville have taget nogle billeder, men da vi ikke har den på lift er det svært at få dem lyse nok.

Håber nogle kan give et praj om hvor vi skal lede og stoppe oliespildet?

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Olielækage?
« Svar #1 Dato: 31. Maj 2011 kl: 06:06:54 »
Det er vigtigt at huske, at en T3 ikke spilder olie - der pisser sit territorie af...
Med andre ord er det ikke ualmindeligt, at der er lidt spild - men det bør der selvfølgeligt ikke være.
Indtil utætheden er lokaliseret, må I sørge for at checke olien ofte, så I ikke kører den tør.
En motorvask er et godt udgangspunkt for at finde fejlen. Den kan jo være utæt ét sted og dryppe fra et andet sted.

Prøv evt at finde en flittig T3-bruger af GDS-værkstedet i Sydhavnen (Rabundus) og få den op i luften, så der bliver syn for sagen...  Der er ingen grund til panik, hvis den blot drypper lidt...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

bennike

  • Gæst
Olielækage?
« Svar #2 Dato: 31. Maj 2011 kl: 13:32:07 »
Prøv at hive stikket af på olietryks kontakten i enden at topstykket de bliver ofte utætte og så drypper det ned ved turboen

ørnens_venner

  • Gæst
Olielækage?
« Svar #3 Dato: 06. Juni 2011 kl: 17:27:35 »
Tak for svarene. Vi søger videre efter lækket, med mere motorvask! Olietryks kontakten lyder som et godt sted at starte..!

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Olielækage?
« Svar #4 Dato: 06. Juni 2011 kl: 18:23:08 »
Pssst: Hvis du kan klare lugten, er diesel / petroleum ganske udmærket som motorrens - og en hel del billigere end de små spraydåser. Især hvis du kan spule efter med varmt vand.