Forfatter Emne: Kan en Vw Doka 2xWD karosse konverteres til 4xWD  (Læst 3485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KPETE

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
  • T3 model: T3-Doka - Syncro
  • By: 2670 Greve
Kan en Vw Doka 2xWD karosse konverteres til 4xWD
« Dato: 31. August 2023 kl: 18:52:42 »
Hejsa,
Kan en alm VW T3 Doka 2xWD konverteres til 4wD, eller vil karossen være anderledes konstrueret så det ikke kan lade sig gøre?

Jeg er i færd med at lede efter en Doka 4xWD men alt jeg ser er enten med rigtig meget rust, ellers er de overpriced, til gengæld er det muligt at finde en god og sund  2xWD til den rigtige pris, som enten er original eller en har allerede brugt blod sved og tårer for at lave det nødvendige pladearbejde osv.

På forhånd tak for input.

Vh,
Klaus

Offline Erik

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.190
  • Er den konstruktivt ændret??? DET KAN DU BANDE PÅ.
    • Vis profil
  • T3 model: Doka Syncro 1,9 TDI
  • By: Solrød Strand
Sv: Kan en Vw Doka 2xWD karosse konverteres til 4xWD
« Svar #1 Dato: 31. August 2023 kl: 19:58:05 »
Svaret er, at alting kan lade sig gøre.. Der findes tråde på div. fora, hvor det bliver gjort, men det er ikke bare lige.. Der skal ændres en del på karrosseriets underside. Inden du kaster dig ud i projektet, skal du finde nogle af de beskrivelser, som findes om emnet. Og skulle det rent faktisk lykkes for dig at komme i mål med ombygningen, så er det spørgsmålet om syn og godkendelse, som formentlig kræver papirarbejde fra prøvningsinstans.

Hvis du virkelig drømmer om en syncro doka, hvilket er et helt fantastisk køretøj, så ville jeg heller finde en rusten og bygge op eller betale det, som den koster, end gå i gang med ombygning.
Min næste bil vil jeg beholde lidt længere...
DET VIL JEG ALTSÅ...

Offline KPETE

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 9
    • Vis profil
  • T3 model: T3-Doka - Syncro
  • By: 2670 Greve
Sv: Kan en Vw Doka 2xWD karosse konverteres til 4xWD
« Svar #2 Dato: 31. August 2023 kl: 20:20:41 »
Tak for hurtig tilbagemelding.
Ja det anede mig.
Jeg leder videre.

Vh,
Klaus