Forfatter Emne: Syncroen højere?  (Læst 6083 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #15 Dato: 10. Marts 2011 kl: 23:43:52 »
I min verden er den eneste rigtige løsning at skifte fjedrene og holde sig langt væk fra spacere.
Af den simple grund at med spacere så har man stadig samme fjedervandring, men med længere og lidt stærkere fjedre så har man  længere fjedervirkning og mindsker herved risikoen for at banke i bund ved tung last eller grov offroad. Det giver en god og blød kørsel når man bruger syncroen til det den er lavet til. Nemlig at give baghjul til Land Rovere m.m. udenfor asfalten.

Og hold jer i øvrigt fra Seikel fjedre, de er spild af penge.
Jeg endte med at forære mine væk efter at have fået lavet nye specialfjedre, da de ikke var mere værd.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

windfinder

  • Gæst
Syncroen højere?
« Svar #16 Dato: 11. Marts 2011 kl: 11:14:33 »
Det kunne være vi skulle lave et "spacere træf"? Kunne også godt tænke mig at få et par på min, men syntes opgaven alene, afskrækker lidt....

Så skal jeg nok være ham der laver thé og skaffer bor i den rigtige dia ;) lige som i video'en.....

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #17 Dato: 11. Marts 2011 kl: 12:16:00 »
og jeg ligger gerne lokaler til..
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #18 Dato: 11. Marts 2011 kl: 12:17:06 »
Jeg er enig med Dennis. De rigtige fjedre, med længere vandring og en lækker lineær aktion med proggressiv endstroke. MEN hvem, hvor og til hvilken pris??

 Det må være den bedste opgradering til en syncro, udover relæstyret lys, velkonditioneret spær og grove dæk. Foruden lydanlæg der kan overdøve den lækre lyd af en 2,1 wbx i fri dressur. Pral og blasfemi i èt..... Der gik han vist i selvsving ? :-)
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #19 Dato: 11. Marts 2011 kl: 12:18:30 »
Er der nogen der har undersøgt om vi kan bruge fjedre fra feks. mecedes varevogn eller vw touran eller så`en??
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Syncroen højere?
« Svar #20 Dato: 11. Marts 2011 kl: 12:25:46 »
Jeg har stadig et sæt forstærkede spritnye Opel Vivaro fjedre liggende i poserne som jeg ikke skal bruge. Hvis der er nogen der kan få kontakt med Christian herindefra med 2,5TDi 16" Syncroen.. Så kan de afhentes da betaling skal ske til ham.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Syncroen højere?
« Svar #21 Dato: 11. Marts 2011 kl: 17:15:29 »
Jeg talte med synsmanden idag ifm syn af en anden bil. Jeg kommer i synshallen meget jævnligt i embeds uføre og har en god kammeratlig tone med alle 3 synsmænd.

Historien er ikke så lang:
Man må hæve 20mm og sænke 40mm uden at det er en konstruktiv ændring.
Går man udenfor disse mål, skal de anvendte fjedre/spacere dokumenteres (feks TÜV), for at det er lovligt.
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #22 Dato: 11. Marts 2011 kl: 18:55:23 »
De fjedre vi fik lavet til Mary kostede ca. 1600kr for 2 stk. Det var incl. test og dimensionering af de gamle fjedre og de nye fjedre. Dertil kommer fragt,,,,,    fra Sydamerikaj.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncroen højere?
« Svar #23 Dato: 12. Marts 2011 kl: 08:39:04 »
Citér

Og hold jer i øvrigt fra Seikel fjedre, de er spild af penge.
Jeg endte med at forære mine væk efter at have fået lavet nye specialfjedre, da de ikke var mere værd.

_________________
www.dennisbager.dk


Hvad er der reelt galt med dem?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #24 Dato: 12. Marts 2011 kl: 23:17:22 »
Det er selvfølgelig min egen mening men jeg synes at de er alt for bløde og er designet direkte forkert.

De er lavet således at de 3 midterste snoninger ligger ret tæt på hinanden og dem i enderne er langt fra hinanden. Det kaldes progresivt eller noget lignende og skulle give nogle gode køreegenskaber. Så langt så godt. Men når der kommer bare lidt vægt på, så lægger de 3 midterste snoninger sig ovenpå hinanden, altså rører hinanden, og herved er der jo absolut ingen fjedervirkning i ca. 1/3 af fjederen. Så mister man både frihøjde og fjedervirkning. Og det var jo ikke lige det man ønskede....
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncroen højere?
« Svar #25 Dato: 13. Marts 2011 kl: 10:52:57 »
Kan det ikke også have noget at gøre med vægten af bilen, hvorvidt Seikelfjedrene fungerer ordenligt? Jeg syntes at huske at have læst et sted, at Mary var meget tungt lastet.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Herr_Jensen

  • Gæst
Syncroen højere?
« Svar #26 Dato: 13. Marts 2011 kl: 17:21:47 »
Jeg hævede min foran med Trail Master II shocks som har indbygget spacere, og straight up spacere bag.

Jeg købte Trail Masters hos Syncro Services. Mine spacere købte jeg hos en flink mand i Solrød.

Jeg vil være interesseret i nye fjedre, men med mindre vi kan få gruppe rabat bliver det vist en meget dyr affære...

Der er stor forskel på hvad man vil have ud af sine fjedre. Jeg vil have gode off-road egenskaber, og har slet ikke brug for camper fjedre. Min bus vil meget sjældent veje over 2000 kg - og da slet ikke når jeg kører off-road.

Jeg tror det vil være mere fair at sige om Seikel fjedre at de (åbenbart) performer dårligt hvis man har en ekstrem tung camper.

Der er folk på dette forum som har Seikel monteret på deres busser, og de er vist overordenlig glade for dem : ).

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncroen højere?
« Svar #27 Dato: 13. Marts 2011 kl: 22:14:09 »
Mary var tungt læsset på vores tur. Og det er selvfølgelig også ved læs at vores erfaringer med Seikel stammer fra.

Men når fjedrene allerede "giver op" ved få hundrede kg. læs og lader hele 3 fjedertråde rører hinanden, så er jeg skuffet. Mary må læsse ca. 2,4 eller 2,5 tons totalvægt, men fjederne gav op allerede ved en totalvægt omkring 2,0 tons, og så skal vi jo lige huske på at egenvægten er knap 1,7tons.

Jeg vil mene at fjedre bør kunne klare mindst at bære bilens totalvægt inden de giver op, og det kan Seikel altså bare ikke.

Det er helt fint med mig at andre er godt tilfredse med Seikel, jeg synes bare at det er synd hvis man ikke får hele sandheden om disse fjedres egenskaber. Det ville jeg gerne have haft i sin tid således at jer fra starten kunne have købt en mere egnet fjeder til mit formål.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Syncroen højere?
« Svar #28 Dato: 14. Marts 2011 kl: 18:30:54 »
Jeg er helt enig i at fjedre skal virke optimalt op til bilens totalvægt, men at bestille fjedre i Sydamerika er en meget usikker proces, som jeg ser det.

Hvem ved, du kan måske have fået et dårligt sæt, Dennis??

Er der ikke nogen andre Seikel ejere, der kan bidrage med deres erfaringer, her på tråden?
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Syncroen højere?
« Svar #29 Dato: 14. Marts 2011 kl: 21:07:19 »
Spooiiinnnggg... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)