T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: la cour efter 25. Januar 2014 kl: 23:48:55
-
Hej
Olielampen blinker selvom olien er præcis som den skal.
Kan nogen hjælpe?
Mvh
la Cour
-
Hej,
Den blinker typisk pga olietryk og ikke oliestand.
Hvilken olie kører du med 10W40?
Hvornår har du sidst skiftet olie og filter?
Samt - tjek dine olietryksmålere på motorblokken.
Mvh
Jens Jakob
-
Ja jeg kører med 10w40
Det er ved at være tiden til at skifte olie og filter, har bare ikke oplevet med lampen før.
Jeg tjekker målerne..
tak for svaret
Mvh
la Cour
-
Yup - det har jeg rodet en hel del med uden dog at vide så meget om det mekaniske.
Da jeg kørte jorden rundt havde vi tit problemet med den blinkende olielampe - også selvom der var olie på.
Sagen er - at der som skrevet står - måles på trykket. Men hvad mange ikke ved er, at nogle af de nyere modeller også giver alarm, når der er for højt tryk som følge af for meget olie. Jeg har også for nylig erfaret, at hvis man sætter en original sensor i en lidt slidt motor - da kan man få mange alarmer, som egentlig ikke er alarmer. Man skal da have en anden sensor i, men lidt anderledes følsomhed.
-
Blinker olielampen, bør man nok ikke bare køre videre som om intet er hændt. :ohmy:
Ikke starte før olietrykket er målt, højest få sekunder.
Olietrykket er uafhængig af oliestanden, så længe oliepumpens sugesnabel bare kan nå olien.
Olietrykket er begrænset af en fjederbelastet overtryksventil.
Sætter den sig fast resulterer det ikke i at olielampen blinker,
men bagsiden af tandremmen kommer lil at skride på mellemaksel-remskiven,
og det går heller ikke godt i længden.
Manglende olietryk kan også være fordi den overtryksventil er konstant åben.
Ok, ser nu at det er WBX, det ved jeg INTET om,
så ovenstående er for diesel, gælder muligvis ikke WBX.
-
Ja det var så ikke værre end at det var en ledning der skulle loddes fast igen.
Tak for svarene
//
La Cour