Forfatter Emne: Udskiftning af sele  (Læst 4691 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Udskiftning af sele
« Dato: 07. Juni 2012 kl: 21:35:18 »
G'aften til alle,

er ved at skifte sele her til aften. Udover en rusten bolt og møtrik volder problemer, så undrer det mig at selen er snoet - se billede ved den røde pil. Nogen ideer til hvordan jeg retter ud? Som jeg ser det kan man ikke vende selen i "mellembeslaget" da der er for trangt.

Hilsen

Thomas

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Udskiftning af sele
« Svar #1 Dato: 07. Juni 2012 kl: 21:40:56 »
Den sele der er til et bagsæde og er beregnet til at sidde i en lille vinkel...
Når du sætter den lodret risikerer du at den låser uhensigtsmæssigt...

Grunden til at den er snoet er at den, på bagsædet, vender med "bulen" ind i hulrummet bag sidepladerne...

Hvordan jeg kan se at den er til bagsædet?? Jo, ser du, der sidder den der plastic-gennemføring lige over rullen, som er beregnet til at sidde i sidepladen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Udskiftning af sele
« Svar #2 Dato: 07. Juni 2012 kl: 21:57:12 »
Oh ok. Tusind tak for info blackchart. Tænkt lidt i årgange da der jo kunne være stolper hvori selen var ført igennem. Nå, fejlkøb. Jeg må sætte den gamle sele på igen :-(

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Udskiftning af sele
« Svar #3 Dato: 07. Juni 2012 kl: 22:48:54 »
Ups.... Thomas, der var sgu lige en ting jeg heller ikke havde tænkt over...  :roll:  ...men du behøver ikke at bytte rundt igen.
Jeg har lige været i garagen for at se om du måske skulle have haft en venstre-sele i stedet for.
Den var også snoet, når den skulle sidde som højre-sele foran, men jeg vendte den i mellembeslaget  :idea: det er let nok.

Sørg for at selen låser og lav en lille fold på selen og træk den lidt igennem beslaget. Gør det midt på beslaget, det strammer for meget ude i siderne.
Træk nu beslaget op ad selen, samtidig med at du sørger for at folden hele tiden bliver større, efter ca. 20-30 cm er beslaget vendt  :!:

Lykkes det ikke, må du have venstreselen i stedet for, den er vendt nu.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Udskiftning af sele
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2012 kl: 07:52:18 »
Tony jeg har vendt selen! Det krævede lidt fingerkræfter, men det gik :-)