Forfatter Emne: Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper  (Læst 8588 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

schroder

  • Gæst
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Dato: 25. Juni 2012 kl: 07:38:42 »
Goddag de herre
Jeg vil lige ligge en opdateret ønskeliste
Da jeg køre i hele landet, er det muligt for mig at hente :)

1. Reservehjulsholder (den holder der sidder bag på og smækker på bagsmækken)
2. Håndbremsekabel (det der går fra selve håndtaget tilbage til pladen, hvor de fordeler sig ud til hjulene)
3. Sol skygge til forruden (den der monteres til tagrenden)
4. For kofanger, hvor der er forberedt til spil (gerne med god beskyttelse til hjørnerne og i rørstel)
5. Tagbøjler (har hæve tag på, så skal kunne række over det eller kunne monteres på selve taget)
6. Vandrensning anlæg til at montere på bilens eget anlægt.
7. Sandstiger i 1 til 1.5 meter

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #1 Dato: 25. Juni 2012 kl: 10:38:05 »
Du nævnte i en anden tråd gør-det- selv muligheden.

Her er nogle billeder af min reservehjulsløsning.

Den kræver bare nogle 1250nm gasdæmpere.

Jeg kan ikke give dig tegninger for der er simpelthen for mange udefinerbare vinkler og bøjninger.

Den sidder lidt lavere end de fleste svingbare, som jeg synes tager unødvendigt meget udsyn bagud.
Desuden er det nemmere at få fat i mine stole og mit bord, når jeg bare skal åbne klappen.

Den har kostet under 1000 kr incl pulverlakering.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #2 Dato: 25. Juni 2012 kl: 11:43:06 »
Den omtalte originale reservehjulsholder må gerne betragtes som det rene guld her i landet, de handles til mellem 1.500 og 1.800 euro ... de er sjælden og de blev leveret som ekstra tilbehør til syncroen. Man kan købe en slags "rebuild" til omtrent 750 euro hos Bernd Jæger eller andre - måske VW-Shoppen???
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #3 Dato: 25. Juni 2012 kl: 11:52:59 »
Mht. solskyggen kan den model til tagrenden IKKE bruges når du har badekar til klaptaget på, da den går ind over taget...

Du skal have den model som f.eks. Joker her fra siden har, som monteres på A-stolpen med et par beslag...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.262
    • Vis profil
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #4 Dato: 25. Juni 2012 kl: 15:19:48 »
Frisk på Facebook under Syncro 16 + 14:
Sonnenschute grün für über die Frontscheibe

Han bytter dele ...
http://www.facebook.com/groups/319945938055963/
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

schroder

  • Gæst
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #5 Dato: 25. Juni 2012 kl: 17:13:33 »
porteren:
Enig, det er også en RIGTIG fin løsning du er kommet frem til, men skal være ærlig, at jeg rigtig gerne vil have det "originale" system..
Det der har interesse er faktisk også kun hængsler og hvordan de er forstærket? Og om den vipper om på bagsmækken og bliver løst i et system? Så den ikke hænger frit på hængslerne..

Og ja, de koster en godt 700euro hos de fleste, men det er også en STOR slat penge.. Må kunne gøres bedre(billigere) selv..

Nå, synes ellers solskærmen klær den :) Men det er jo også bare mere vindmodstand :)

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #7 Dato: 25. Juni 2012 kl: 18:29:34 »
Beg er ved at få lavet beslag til pop toppen så man kan få tagbøjler på

Vis du er int i et sæt
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #8 Dato: 25. Juni 2012 kl: 18:33:12 »
Problemet med de sidehængte er at nogle af systemerne giver vred skader i stolpen, og jeg er ikke klar over hvilke typer det er.

Du skal ihvertfald have (eller lave) et med meget brede forstærkninger på bagsiden.

Der er også denne type løsning: http://www.syncro-werkstatt.de/Ersatzradhalter%20-%20T3%20-%20syncro.htm

Den er stabil og solid og så kan der være meget på den. Godt hvis man vil til Afrika.

Der er også denne Canadiske hjemmeside med megen inspiration også til selv at lave spilmontage:
http://www.telusplanet.net/public/gary2a/rack/vanagonrack.htm
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

schroder

  • Gæst
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #9 Dato: 25. Juni 2012 kl: 18:53:06 »
Porteren:
WAU nogle gode ideer til hvordan det kan laves :) Nu er det jo lige frem dumt at købe det "originale" til en formue, når man ser så lette løsninger som er LANGT bedre :) Mange tak skal du have.. Jeg fisker lidt efter en model med reservehjul, sandstiger, Jerrycans og flotbringsningstilbehør :)

Kenny:
Ja, det har jeg da virkelig :) Er der en måde jeg kan komme i kontakt med ham?

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #10 Dato: 25. Juni 2012 kl: 19:04:16 »
Der er, som jeg ser det, to ulemper ved det store bundhængslede system.
For det første er det lidt omstændigt at komme i bagagerummet( jeg har plads til stole og bord samt diverse hjulkiler, træktove, donkraft mm under rock'n roll sengen)
For det andet vil det være pisse besværligt, at rode med motoren mens man tramper rundt i alt udstyret. Så hele racket skal let og hurtigt kunne afmonteres, men ikke så let at det bliver stjålet :wink:
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

schroder

  • Gæst
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #11 Dato: 25. Juni 2012 kl: 19:10:21 »
Enig.. Sidder lige med blyant og papir, for at komme frem til en løsning, der holder, samt har med, at jeg stadigvæk skal kunne komme til bagenden..
Enten skal jeg lave som dig, en montereing på bagsmækken, med kraftige gasdæmpere og "resten" op på taget, men der er ulempen vindmodstand..

Og ja, det skal heller ikke kunne stjæles.. Skal lige gå lidt i tænkeboksen, inden jeg tager mit dejlige megatronic 273 svejser frem :) Også med spil og samt forkofanger.. :)

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #12 Dato: 25. Juni 2012 kl: 19:28:01 »
Mens du ganger og dividerer, skal du også lige være opmærksom på, at et reservehjul, der sidder lavt, som mit, er det maksimale som 1250nm gasdæmpere kan løfte.

Hvis du vil have mere på bagdøren, skal du hæve hjulet, så vægten kommer nærmere hængslerne.(kraft gange arm).

Når jeg lukker min bagdør, gør jeg det med begge hænder og meget forsigtigt, fordi gasdæmpernes virkning er lille når døren er næsten lukket. Ellers bliver det med et voldsomt brag. Der er store kræfter i spil.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline basseoghund

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 386
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #13 Dato: 25. Juni 2012 kl: 21:57:02 »
find nogle billeder af "svinningebussen" der er også en rigtig god løsning der
Mvh
Søren P Dalegaard


"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Købes: Reservehjulsholder ude sving og andre stumper
« Svar #14 Dato: 25. Juni 2012 kl: 22:27:29 »
Lidt inspiration fra en Syncro vi mødte i Australien, lige i nærheden af hvor Crocodile Dundee blev optaget, nemlig Kakadoo nationalpark nær Darwin.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk