T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Rabundus efter 10. Marts 2009 kl: 19:09:48
-
er ved at købe den bensin syncro i esbjerg hvordan er det med koderne i stel nummeret siger de noget om der er spær på bilen ? er der nogen der har noget om bilen den skulle efter sigende have kørt hos vejle kom. og ca 2 år privat.!! hvordan sikre man at der er spær på !! :idea:
-
Der skal vel være et instrument under radioen, med dioder, og knap til at sætte spærret til.dioderne indikerer når spærret er aktiveret.
Hilsen Poul
-
Det er ikke dioder, men pærer :D Men ellers er det korrekt...
Kig under radioen, så er du ikke i tvivl om den har spær, der er ingen, en eller to knapper alt efter hvor mange spær den har...
Er den helt luksus (hvad jeg tvivler på den er) har den måske 3 knapper og så har den decoupler :)
-
hej blackchart giv mig lige et hint på hvordan jeg prøver spær ect af jeg skal kikke på den søndag. :shock:
-
Hiv i knapperne (den forreste skal drejes lidt, kan ikke lige huske hvilken vej, inden den kan hives ud) og så er det ellers ud og lave otte taller på vejen, men LANGSOMT så du ikke ødelægger noget, så snart et af spærrene går i indhak træder du koblingen ned...
HVIS nu de ikke virker, så er det ikke verdens undergang, de kan motioneres igang pr. håndkraft, det tager ½-1 time per stk. med mindre du hiver gearkasse og fortøj ud...
Der ligger et par tråde med fremgangsmåde her i forum (har selv gjort det) og vistnok også noget om det i wiki (http://wiki.t3nettet.dk)...
-
Der er en grøn pærer, der lyser, såfremt den ikke er sprunget!!!, når spæret er aktivt.
Der sker ikke noget ved at køre lidt, så kan du fornemme om diff knaser eller ej, du skal dog ikke køre hurtigt eller langt. Det forreste spær gør det umuligt at dreje rattet, så det er du ikke i tvivl om hvornår er aktivt.
Prøv den også i fedtet terræn, så du kan se om viscoen er i live eller om den er død.
-
Det er meget nemt at checke ved at sætte i frigear løfte det ene hjul, i frigear drejer det frit, med spær er det låst og kan ikke drejes.
mvh søren
-
ups jeg glemte lige at jeg har decoupler monteret på min.
Så forhjulet skal også løftes med mindre der også er decoupler på den du har i Esbjerg.
Søren
-
Tak Ja så er den hentet . bagerste spær lyser hele tiden men kan ikke rigtig føle om det er slået til. Er der nogen genvej! forsøgte at dreje skarpt og så føltes det som om at det var i indhak. Den larmer frygteligt når der der bliver givet fuldt gas - som om dr er hul i udstødningen eller ventilerne er ved at hoppe ud af motoren- men jeg skulle jo hjem og den gik fint med godt træk, og når den ikke fik noget at leve af larmede den ikke særligt. de 132000 km er rigtige nok talte med den tidligere ejer der er 78 år han havde haft den i 17 år og kørte max 3-4 tusind om året inden da var den ansat i vejle amts kommune. i bagenden ligger en boxer motor med indspøjtning. er der nogen der har gode råd for fin er den .!!!! :?: :?: :?: :shock:
-
Tak Ja så er den hentet . bagerste spær lyser hele tiden men kan ikke rigtig føle om det er slået til. Er der nogen genvej! forsøgte at dreje skarpt og så føltes det som om at det var i indhak.
--Hvis man har serviceret spærret og kommer til at sætte slangerne modsat på er spærret inde når knappen er inde. Har du forsøgt at hive i knappen for at se om lampen går ud?
Ellers må du have vognen op i luften med bagenden, så drejer du på det ene hjul. Kører det andet modsat er spærret ikke inde, kører det samme vej som det du drejer på er det inde.
-
Tak for svarerne nu har jeg nået at arbejde på de næste dage. Det viser sig desværre at starteren nok er kaput ihvertfald går den i indhak men vil ikke dreje rundt. ( kun når der er gået et døgn så kan den en gang.) har prøvet at give den stel men det hjælper ikke så nu bliver den afmonteret og gået igennem.
MEN MEN MEN. Lige når motoren er startet lyder den rigtig sund. og også de førset 100 - til 200 meter men så sker der en ændring når motoren bliver belastet ( læs givet gas) ja så ændrer lyden sig til en brummen som om der ikke var luftfilter på og virkelig brummen i motoren ikke en usund lyd men meget dyb og kraftig trækkraft og villighed bliver ved og lettes trykket på spederen til neutral eller under neutral ja så er alting godt men bare den mindste gas giver igen disse kraftige lyde og resonans. Lydpotten er skiftet fornylig men svejset kan jeg se nogle steder i stedet for de originale beslag der er rustet væk men der er ikke hul i potten -!! men lyden er så høj så man bliver bange for at der er noget galt. men den gik perfekt hjem fra esbjerg så det tror jeg ikke på ! det er trods alt 330 km. gode råd efterlyses - hvor skal man starte og forresten hvor er det dejligt med t3 nettet havde aldrig fortsat med at købe t3 hvis ikke der var den back up der har været indtil nu. TAK :D