Forfatter Emne: syncro i esbjerg til salg?  (Læst 2704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
syncro i esbjerg til salg?
« Dato: 10. Marts 2009 kl: 19:09:48 »
er ved at købe den bensin syncro i esbjerg hvordan er det med koderne i stel nummeret  siger de noget om der er spær på bilen ? er der nogen der har noget om  bilen den skulle efter sigende have kørt hos vejle kom. og ca 2 år privat.!! hvordan sikre man at der er spær på !!   :idea:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #1 Dato: 10. Marts 2009 kl: 19:36:29 »
Der skal vel være et instrument under radioen, med dioder, og knap til at sætte spærret til.dioderne indikerer når spærret er aktiveret.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #2 Dato: 10. Marts 2009 kl: 19:51:35 »
Det er ikke dioder, men pærer :D Men ellers er det korrekt...

Kig under radioen, så er du ikke i tvivl om den har spær, der er ingen, en eller to knapper alt efter hvor mange spær den har...
Er den helt luksus (hvad jeg tvivler på den er) har den måske 3 knapper og så har den decoupler :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #3 Dato: 13. Marts 2009 kl: 22:15:05 »
hej blackchart giv mig lige et hint på hvordan jeg prøver spær ect af jeg skal kikke på den søndag.   :shock:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #4 Dato: 13. Marts 2009 kl: 23:24:10 »
Hiv i knapperne (den forreste skal drejes lidt, kan ikke lige huske hvilken vej, inden den kan hives ud) og så er det ellers ud og lave otte taller på vejen, men LANGSOMT så du ikke ødelægger noget, så snart et af spærrene går i indhak træder du koblingen ned...

HVIS nu de ikke virker, så er det ikke verdens undergang, de kan motioneres igang pr. håndkraft, det tager ½-1 time per stk. med mindre du hiver gearkasse og fortøj ud...

Der ligger et par tråde med fremgangsmåde her i forum (har selv gjort det) og vistnok også noget om det i wiki...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #5 Dato: 13. Marts 2009 kl: 23:36:16 »
Der er en grøn pærer, der lyser, såfremt den ikke er sprunget!!!, når spæret er aktivt.

Der sker ikke noget ved at køre lidt, så kan du fornemme om diff knaser eller ej, du skal dog ikke køre hurtigt eller langt. Det forreste spær gør det umuligt at dreje rattet, så det er du ikke i tvivl om hvornår er aktivt.

Prøv den også i fedtet terræn, så du kan se om viscoen er i live eller om den er død.

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #6 Dato: 14. Marts 2009 kl: 09:12:18 »
Det er meget nemt at checke ved at sætte i frigear løfte det ene hjul, i frigear drejer det frit, med spær er det låst og kan ikke drejes.
mvh søren

Offline soerencarlsen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 280
    • Vis profil
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #7 Dato: 14. Marts 2009 kl: 09:18:22 »
ups jeg glemte lige at jeg har decoupler monteret på min.
Så forhjulet skal også løftes med mindre der også er decoupler på den du har i Esbjerg.
Søren

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #8 Dato: 15. Marts 2009 kl: 20:53:23 »
Tak Ja så er den hentet . bagerste spær lyser hele tiden men kan ikke rigtig føle om det er slået til. Er der nogen genvej! forsøgte at dreje skarpt og så føltes det som om at det var i indhak. Den larmer frygteligt når der der bliver givet fuldt gas - som om dr er hul i udstødningen eller ventilerne er ved at hoppe ud af  motoren- men jeg skulle jo hjem og den gik fint med godt træk, og når den ikke fik noget at leve af larmede den ikke særligt.  de 132000 km er rigtige nok talte med den tidligere ejer der er 78 år han havde haft den i 17 år og kørte max 3-4 tusind om året inden da var den ansat i vejle amts kommune. i bagenden ligger en boxer motor med indspøjtning.  er der nogen der har gode råd for fin er den .!!!!   :?:  :?:  :?:  :shock:
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #9 Dato: 15. Marts 2009 kl: 22:42:34 »
Citér
Tak Ja så er den hentet . bagerste spær lyser hele tiden men kan ikke rigtig føle om det er slået til. Er der nogen genvej! forsøgte at dreje skarpt og så føltes det som om at det var i indhak.


--Hvis man har serviceret spærret og kommer til at sætte slangerne modsat på er spærret inde når  knappen er inde. Har du forsøgt at hive i knappen for at se om lampen går ud?
Ellers må du have vognen op i luften med bagenden, så drejer du på det ene hjul. Kører det andet modsat er spærret ikke inde, kører det samme vej som det du drejer på er det inde.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
syncro i esbjerg til salg?
« Svar #10 Dato: 17. Marts 2009 kl: 21:05:57 »
Tak for svarerne nu har jeg nået at arbejde på de næste dage. Det viser sig desværre at starteren nok er  kaput ihvertfald går den i indhak men vil ikke dreje rundt. ( kun når der er gået et døgn så kan den en gang.) har prøvet at give den stel men det hjælper ikke så nu bliver den afmonteret og gået igennem.
MEN MEN MEN. Lige når motoren er startet lyder den rigtig sund. og også de førset 100 - til 200 meter men så sker der en ændring når motoren bliver belastet ( læs givet gas) ja så ændrer lyden sig til en brummen som om der ikke var luftfilter på og virkelig brummen i motoren ikke en usund lyd men meget dyb og kraftig  trækkraft og villighed bliver ved og lettes trykket på spederen til neutral eller under neutral ja så er alting godt men bare den mindste gas giver igen disse kraftige lyde og resonans. Lydpotten er skiftet fornylig men svejset kan jeg se nogle steder i stedet for de originale beslag der er rustet væk men der er ikke hul i potten  -!! men lyden er så høj så man bliver bange for at der er noget galt. men den gik perfekt hjem fra esbjerg så det tror jeg ikke på ! det er trods alt 330 km.  gode råd efterlyses - hvor skal man starte  og forresten hvor er det dejligt med t3 nettet havde aldrig fortsat med at købe t3 hvis ikke der var den back up der har været indtil nu. TAK   :D
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864