Forfatter Emne: benzin til diesel  (Læst 2554 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
benzin til diesel
« Dato: 25. Februar 2010 kl: 13:39:11 »
hvis man nu bygger om skal man så skifte tank eller kan man nøjes med at skylle den og skifte slanger og så undgå at skulle pille den af

kan man nøjes med at skifte ledningsnettet i motorrummet eller skal det hele skiftes
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Eva

  • Gæst
benzin til diesel
« Svar #1 Dato: 25. Februar 2010 kl: 17:11:09 »
Tanken er den samme-

Hele ledningsnettet skal skiftes og det nemmeste er at skifte hele instrumentbordet og tændingslåsen.

Og der skal laves noget med kabel/håndtag til at aktivere koldstarteren.

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
benzin til diesel
« Svar #2 Dato: 25. Februar 2010 kl: 17:20:13 »

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
benzin til diesel
« Svar #3 Dato: 25. Februar 2010 kl: 19:14:11 »
nu er der så en der siger hele ledningsnettet skal skiftes og i linket en der siger kun det i motorrummet
er der evt en der har prøvet en ombygning hvor kun det i motorrummet er skiftet

er tændingslåsen ikke den samme på benzin og diesel
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
benzin til diesel
« Svar #4 Dato: 25. Februar 2010 kl: 19:29:53 »
Mølle har lavet det...  står osse i tråden

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
benzin til diesel
« Svar #5 Dato: 25. Februar 2010 kl: 20:24:45 »
Jeg har lige skiftet motor i Syncroen. Ny tank ! ( se tråd senere) Dette kun fordi det er en syncro.  Ny Koblings klokke. og ny starter der passer på diesel koblings klokken. Diesel motor med ny indsugning, og luftfilter holder med luftfilter ( ihvertfald hvis det har været en MV elle DJ) man kan skifte ledningsnettet fra samledåsen i motorrummet, - men det er ikke et krav for at motoren kører - og så skal der trækkes ledning til forvarmer til instrumentbrættet med en separat kontakt. Der skal også skiftes speederkabel.  Alt i alt en overskuelig proces.

SYNCRO TANKEN:::  Der har været en del dialog med dette og været fremsat påstande om at man "bare" kunne varme tanken i en benzin udgave af en syncro op med en hårdtørre og så lave den ekstra bule der skal til for at få plads til diesel starter.   Dette skulle naturligvis efterprøves da jeg havde en BENZIN udgave til overs efter at have skiftet. Og jeg må tilstå det KAN GODT lade sig gøre men! Det skal være en professionel luftvarmer og der ska rigtig meget varme til samt meget opspænding - så lige hvordan det gøres med tanken monteret ved jeg ikke, men efterfølgende kan det alså lade sig gøre.

Så en glad amatør kan alså skifte fra bensin til diesel, det er bare meget arbejde. God arbejdslyst   :D
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
benzin til diesel
« Svar #6 Dato: 25. Februar 2010 kl: 22:39:52 »
jeg må lige se hvad jeg finder på vil helst undgå alt for mange hovsa løsninger da det er en bil der helst skal køre hver dag
men den er en oplagt bil at lave en ombygning på da egenvægten kun er på 1325kg
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
benzin til diesel
« Svar #7 Dato: 26. Februar 2010 kl: 07:54:55 »
Det er jo ikke sikkert den er på 1325 Bagefter.

Kurt
Kurt - 25115788

Solow

  • Gæst
benzin til diesel
« Svar #8 Dato: 26. Februar 2010 kl: 09:32:45 »
Nu bliver jeg nød til at spørge dumt.. HVAD er grunden til at skifte fra benzin til diesel ??

Mølle

  • Gæst
benzin til diesel
« Svar #9 Dato: 26. Februar 2010 kl: 10:19:05 »
Citat fra: "Solow"
Nu bliver jeg nød til at spørge dumt.. HVAD er grunden til at skifte fra benzin til diesel ??


For mit vedkommende var det ønsket om bedre moment og brændstoføkonomi, når jeg skulle trække autotrailer, som gjorde udslaget.

Selv om min DG havde flere heste end JX/KY, så var det en befrielse at få konverteret. At køre benz med autotrailer gik op i gearskift og tankninger..

Solow

  • Gæst
benzin til diesel
« Svar #10 Dato: 26. Februar 2010 kl: 10:20:33 »
Okay, ja kan godt se fordelen hvis den skal bruges som slæber.. tænkte bare at der var dårlig økonomi i det..

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
benzin til diesel
« Svar #11 Dato: 26. Februar 2010 kl: 15:48:11 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Det er jo ikke sikkert den er på 1325 Bagefter.

Kurt


skal den vejes da
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
benzin til diesel
« Svar #12 Dato: 26. Februar 2010 kl: 15:54:32 »
Citat fra: "Solow"
Nu bliver jeg nød til at spørge dumt.. HVAD er grunden til at skifte fra benzin til diesel ??


jeg kører flere km end jeg gjorde før og lige for tiden er den lokale benzinpusher rigtig glad mig
og inden for den nærmeste fremtid for jeg mig en større trailer også vil jeg gerne kunne køre en længere tur uden at hele budgettet går til brændstof
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
benzin til diesel
« Svar #13 Dato: 28. Februar 2010 kl: 13:37:41 »
Citat fra: "bos1"
Citat fra: "KHSalvesen"
Det er jo ikke sikkert den er på 1325 Bagefter.

Kurt


skal den vejes da


hvis det skal gå rigtigt til ja, men har også hørt om ombyning til diesel hvor det bare krævede et syn og ny reg.attest samt ny og højere vægtafgift.

men tag en snak med din synsmand, det er ham der skal udfylde papirene, skat godkender bare det han skriver på blanketen :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Solow

  • Gæst
benzin til diesel
« Svar #14 Dato: 28. Februar 2010 kl: 13:53:33 »
Ja det er jo overgangen til den noget højere vægtafgift der fik mig til at undre mig over fidusen til at skifte fra benzin... Mener at Ibber regnede ud at han skulle køre over 30.000 km om året før det begyndte at løbe rundt !?!?