Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - casper

Sider: [1] 2 3 ... 7
1
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 26. November 2012 kl: 13:07:29 »
[attachment=13028]Bus.JPG[/attachment]

Specifikationer:
1989 VW T3 Coach
Marineblå
115.000km
2,1 WBX benzinmotor type MV
Ny Rustfri stålkat, bilen godkendt til det højeste miljømærke, og må med den grønne plakette køre i samtlige tyske byer.
Automatgear, der skifter blødere end smørblødt
15" letmetalfælge.
Højtryksdyser til rengøring af forlygter med sprinklervæske.
Bagrudevisker.
Synsfrit 2000kg træk monteret
30mm lavere affjedring fra fabrikken, for lavere aerodynamik og bedre køreegenskaber.
Hydraulisk servostyring.
"Kommandørtag", meget stort soltag hvor halvdelen af bussens tag kan skydes til side.
Original støjdæmpning i gulv og instrumentbræt.
Indretning "coach", luxusbus med 7 sæder brede armlæn til alle sæder og trepunktseler til de 5 sæder. Bagerste ryglæn kan lægges ned ved transport af størrer genstande. Sæder er i slidstækt lysegråt stofmateriale.
Belyst make-up spejl højre foreste sæde.
Sædevarme i førersiden.
Dobbelte batterier, et til startbatteri og en andet til forbrug.
6 KW Benzinfyr med både manuel aktivering og 24timers ur.


Renovering/servicering:

Kølesystem:
Gennemskyllet, affedtet, afsyret og monteret op med nye håndbukkede kølerør i rustfritstål overalt på motoren.

Smøresystem:
Motor afrenset indvendigt for aflejringer af nedbrudt smøreolie, påfyldt 10W60, filtre skiftet. Procedure gentaget efter 1000km.
Gearkassen gennemskyllet med syntetisk automatgearolie og filtre skiftet. Procedure gentaget efter 1000km.

Tændingssystem:
tændspole udmålt, rotor/dæksel kontrolleret, nye kabler og nye tændrør

Brændstofsystem:
Tank skiftet, samt slanger før og på motor. Insprøjtningsdyser kontrolleret og monteret med nye pakringe og beslag. Gasspjæld renset og luftmassemåler udmålt.

Udstødningssystem:
Komplet skiftet til OE kvalitet fra topstykker til slutrør

Affjedring/dæmpning:
Dæmpere demonteret og afprøvet for funktion og genmonteret / Fjedre visuelt inspiceret brud.

Bremsesystem:
Nye kalibre, skiver, tromler, bakker og hjulcylindre samt bremserør. Hjullejer for og bag kontrolleret ved udskiftning af bremsedelene.

Hjul:
Borbet-A 15" fælge monteret op med nye Goodyear Excellence 205/55R15 dæk

Diverse:
Godkendt til det grønne tyske miljø mærke.
Undervognsbehandlet med transparant "Fluid Film"
Servostyring er opgraderet med hydraulikslanger istedet for de originale rør, der er udsat for tæring.
startbatteri skiftet til nyt.
Bussen har kørt få tusind kilometer siden renoveringen / serviceringen.

Jeg er åben for bud men forestiller mig selv en pris i omegnen af 50.000kr.

Kontakt mig på mail, pm eller telefon 4580-5591.

For en video med bussen se her:

http://www.youtube.com/watch?v=rpzfhHtob1Q

2
Din bil... / Coach 2.1 WBX Aut.
« Dato: 26. Juli 2012 kl: 09:30:32 »

3
Elektrisk / Forrude med antenne
« Dato: 14. Maj 2012 kl: 21:39:28 »
Kan man relativt enkelt udskifte en almindelig antenne(hvor der skal laves lidt rust i pladen) men X-star modellens antenne i forruden?

4
Diesel Fora / En AAZ fødes
« Dato: 16. Februar 2011 kl: 00:01:24 »
Så må jeg hellere løfte sløret for hvad jeg har bedrevet de sidste 2-3 ugers tid.

Vi starter med en teaser.

Et billed af motorblokken efter kemisk rensebad, udblæsning af oliekanaler samt renovering af alle gevindhuller med snittappe i M6,M8,M10 og M12.

Samt et billed efter motoremaljen har fået et døgn til at hærde, og blokken hænger klar i motorstanderen(original VW313;-)) og venter på montering.

5
Generelt / Skift af tandrem på vag AMF motor
« Dato: 25. November 2010 kl: 19:45:15 »
Jeg er rendt ind i en skoda 2004 AMF motor (1,4 TDI 3 bener 75 hk) i den udvidede familie. Sådan en pumpedüse, er den taknemmelig at skifte tandrem på ? eller er det noget "¤"#%¤#?

Jeg mener der er jo ingen pumpe at time, det styres jo over knasten, så "måske" det blot er at ligne alle hjulene op og så skifte remmen?

Og hvad skiftes:
Jeg antager tandrem, automatisk strammerhjul, medløber hjul, og vandpumpe noget andet nu man er derinde?

6
WBX/LBX Fora / Benzin manifolder til WBX motor
« Dato: 20. August 2010 kl: 19:55:31 »
Nu har jeg gået gennem hele bussen og skiftet alle slanger og slangeklemmer i hele benzinsystemet, Nu mangler jeg bare at få renoveret dyserne, så er alt godt i benzinsystemet de næste mange år...... og dog.

To ting nager mig.

Plaststykket hvor benzinfremløb går ind i motorbrønden, og så de manifolder der fordeler benzin til dyserne.

Jeg er også igang med med at udskifte alt i kølesystemet,og har monteret en række lækre håndlavede TIG svejsede rustfriestålrør. og så kom jeg til at tænke på, om der findes noget lignende til at erstatte plastmanifolderne?

Jeg ville frygteligt gerne fjerne en plastkomponent der med tiden må blive skør, en komponent under 2-,5 bars benzintryk, en komponent placeret lige over en glohed udstødningsmanifold. Nogen der har set noget der kan bruges, eller skal der hjemmefuskes?

7
WBX/LBX Fora / WBX cylindre/stempler størrer end Ø 94mm
« Dato: 11. Juli 2010 kl: 21:18:02 »
Hvis der ses bort fra gowesty, er der så nogen der ved hvem der forhandler cylindre og stempler med en diameter på over 94mm fx. 98mm?

8
WBX/LBX Fora / Demontering af oliepåfyldningsrør, MV motor
« Dato: 11. Juli 2010 kl: 21:04:55 »
Jeg er igang med at gøre min MV motor synsklar, og har en olielækage på/ved oliepåfyldningsrøret. Jeg har fået en ny pakning hjem, men  har lidt udfordringer med at få røret af.

Den ene bolt gik fint, men jeg kan ikke komme til den inderste. Er der et trick? eller skal motoren halvt ned for at få motorbøjlen af?

9
WBX/LBX Fora / \"indkøring\" af MV WBX service/generel stand
« Dato: 14. Maj 2010 kl: 22:10:17 »
Jeg skal så småt til at få kigget på WBX motoren i bussen jeg har stående.

Det er en MV motor og det er nogle år siden den sidst har kørt. Jeg kender ikke servicehistorikken på bilen, så jeg ønsker at få den kørt ind så jeg kender standen på kritisk komponenter, samt bare generelt sørge for at den har det godt.

Jeg har kun et begrænset kendskab til WBX´ere samt benzinere generelt.

Jeg påtænker at skifte/kigge på:

olie og oliefilter
luftfilter
benzinfilter
servoolie
automatgearolie og filter
skyldning af kølersystem og påfyldning af ny G1x væske
skift af bremsevæske

tændrør
tændkabler
rotor
fordeler

nye batterier
sikringer
gennemgang af kabler i motorrum, afrensning af stelforbindelser, og rens af sensorstik for ir

skifte af samtlige benzinslanger samt oringe ved brændstofdyser

Hvor ser ovenstående ud? glemmer jeg noget vigtig for motorens/bilens generelle helbred?

10
WBX/LBX Fora / Tændingstidspunkt DJ / MV motor
« Dato: 16. Februar 2010 kl: 19:51:17 »
Jeg kunne godt bruge et 3D tændingsplot for både DJ og MV motorne. Step 1 mod det må være at kende øvre og nedre grænse for tændingstidspunktet i et 2D rum, og derefter udvide plottet fra 2D til et 3D rum eventuelt ved hjælp at dataopsamling i en række busser. Så derfor:

Er der nogen der kender den tidligste grænse for tændingstidspunket for DJ og/eller MV motorne ?

11
WBX/LBX Fora / wbx + porsche gearkasse
« Dato: 13. Januar 2010 kl: 20:49:47 »
Jeg har et spørgsmålet til boltmønsteret på wbx og porsche gearkasser.

WBX gearkasserne bruger 4xA , og "tidligere" porsche gearkasser bruger et møster der hedder 4xB, spørgsmålet er om A=B?

Eller formuleret anderledes kan man montere en porsche gearkasse med 4 monteringsbolte på en wbx motor? jeg tænker kun på boltmønsteret, ikke en eventuel forskel i dybde mellem koblinger.

12
Diverse / Skal købe T3... 2wd eller Syncro? + spm om 1,9TDK
« Dato: 17. September 2009 kl: 22:23:09 »
TDK er så vidt jeg ved norsk for 1,9TD motorkode AAZ

13
Diverse / 1,6TD / 1,9TD
« Dato: 23. Marts 2009 kl: 23:01:22 »
der skal da laves en del, om det er overvældende afhænger lidt af din tidligere erfaring ?

Der er lidt info og billeder i tråden her:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=2850

Jeg ved ikke om du har en bestemt motor i tankerne, men jeg ville ikke lægge en brugt motor i hvis det var mig. Så tænker du på en bestemt motor, så få den renoveret for at få det beste ud af den. Har du ikke en bestemt motor i tankerne, så var det måske interessant at se på den her ?

Custom AAZ motor bygges/Sælges
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=5463

14
Diesel Fora / Angående pumpe-timing, er det her rigtig?
« Dato: 10. Februar 2009 kl: 16:41:53 »
Jeg har personligt kvadret mere end et sæt plejlstangslejer ved at indsprøjtningen kom for tidligt......... så jo for tidlig timing er _yderst_ skadeligt for en dieselmotor.

15
WBX/LBX Fora / Blandingsforhold, AFR, lambda
« Dato: 25. Januar 2009 kl: 14:21:49 »
For ikke at skrive adman´s indlæg til, ville jeg lave en separart tråd omkring blandingsforholdets betydning for forskellige parametre i en WBX motor. Som dieselmand så må jeg jo til tastaturet når tankerne falder på interne forhold i en benzinmotor  - here goes :-)

WBXManden skriver bla.a i den anden tråd at det er vigtigt at få kontrolleret blandigsforholdet karburatoren leverer for at holde temperaturen under kontrol.

Så vidt jeg forstår så er fx. lambda 1,0 i en motor med reguleret kat, alene valgt af emmisionsmæssige hensyn. Jeg har også engang set et plot(uden desværre at kunne huske hvor det var henne) af lambda mod forbrændingstemperaturen og lambda mod HC-emmision.
I dette plot steg forbrændingstemperaturen efter lambda 1,0 og toppede ved lambda 1,10 og nåede ude ved 1,15 ca. samme niveau som ved lambda 1,0.
Faldet i HC-emmisionen må betyde at mere brændstof bliver fuldstændigt forbrændt ved fx. 1,10 end ved 1,0.

Sammenholder man dette med adman´s kvaler så må det vel betyde at en karburatoropsætning der kører magert er bedere til at udnytte brændstoffet, men resulterer i en højere forbrændingstemperatur, der vel som på en diesel fører til revnede topstykker ?

Er der nogen der har nogle tanker omkring hvor følsom en wbx motor er over for andre blandingsforhold end lambda 1,0 ? Altså hvornår begynder blandingsforholdet at blive kritisk for stabiliteten af konstruktionen?
Nu er wbx motoren jo ikke designet som en lean-burn motor, men det jeg tænker på er om det var muligt at gå til fx. lambda 1,05 og derved øge effektiviteten af motoren uden at temperaturestigningen bliver kritisk?

Sider: [1] 2 3 ... 7