Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - casper

Sider: [1] 2 3 ... 89
1
Diverse / Alufælge med costumboret lochkreis ??
« Dato: 11. Januar 2014 kl: 20:24:32 »
Citat fra: "casper" post=106768
Du skal da bare blive i MB verden. MB geländewagen kører med 5x130, måske endda der akslerne kommer fra ?


Hvordan er det ikke konkret? Mercedes geländewagen har totalvægt på 3500kg, den kører med 5x130 og et 63 som standard. Den har været produceret i over 30år. Jeg er sikker på at du ved 5 minutter  på Google kan finde nogle der sælger brede fælge til en geländewagen. Jeg har set mange med bredere hjul end de 6.5 de kører  med som standard

2
Diverse / Alufælge med costumboret lochkreis ??
« Dato: 10. Januar 2014 kl: 12:05:46 »
Du skal da bare blive i MB verden. MB geländewagen kører med 5x130, måske endda der akslerne kommer fra ?

3
Generelt / Upload af fotos til t3nettet...
« Dato: 08. November 2013 kl: 11:31:52 »
Jeg vil lige komme med en kommentar til Jeppes glimrende indlæg. Indlægget og debatten omkring dem er vigtig i forbindelse med den kommende sammenlægning. En tråd hvor hver side er på ~15 billeder hvor hvert er 3 MB giver 45 MB der skal streames til alle brugere der viser siden. Der er to udfordringer i det. Load tiden er lang på mobile enheder og langsomme internetforbindelser hvilket giver en "træg oplevelse". Anden udfordring er de store datamænger koster penge at opbevare og overføre til brugerne. Hvis det bliver besluttet at kaster midler efter at T3N skal være et interaktivt fotoalbum så er der ikke noget teknisk til hinder for det.

Min hovedpointe er at debatten og baggrunden til den er vigtig.

Til den mere teknisk side så kan jeg oplyse at forumment ifølge gældende konfiguration:

"imageheight":"4096","imagewidth":"4096","imagesize":"10240",

Er indstillet til at tillade upload af alle billeder der er under 4096x4096 og op til 10 MB i størrelse. Der er altså ikke nogen der har taget en aktiv beslutning om at forbyde billeder over XXX MB.

Hjælper det? Nej. Forummet er indstillet til at tillade op til 10MB og følger åbentbart ikke sin egen konfiguration, så det er ikke noget der nemt kan rettes.

Det er en kodefejl, og valget er nu skal der kastes midler efter at få en programmør til at fejlsøge og måske finde fejlen, eller skal der kaster resourcer efter at få en holdbar løsning baseret på en mere moderne og vedligeholdesvenlig platform?

4
Generelt / T3 nettet og T3 klub dk
« Dato: 31. Oktober 2013 kl: 21:30:07 »
Gerne, :-)

5
Diverse / air con
« Dato: 03. August 2013 kl: 21:17:28 »
Hi Billy,

I just looked at the link. I think the we should have a look at the bus, measure up the hoses tak some connectors of and have:

slangespecialisten.dk

make us some "adapter" hoses from vw to subaru.

Is the vw system empty, or is the original compressor still connected?

The subaru compressor ,is it sealed off or hasit been exposed to the elements/air?

Perhaps we could look at the bus sometime this comming week?

6
Diverse / air con
« Dato: 02. August 2013 kl: 16:16:56 »
Hi hotcoco,

Do you know the dimentions on hoses and pipes ?

I can service til aircon system for you, and probably also order custom hoses.

Best Regards, Casper

7
Dine Projekter... / Aircondition
« Dato: 23. Juli 2013 kl: 19:46:38 »
Nå JensJakob, jeg synes du snakker meget om klimasystemer til T3, var det ikke noget bare at kaste sig ud i det? Du kommer ikke langt med en køletaske med is i til en T3´er og hvor skulle al den is komme fra?

Du skal have fundet en kompressor, og en fordamper til at sidde i bussen, tørrefilter og condenser fåes billigt nyt på ebay.

Få delene hjem og få dem monteret så får vi et system op at køre.

Jeg har taget uddannelse som kølemontør og købt maskiner hjem over det sidste år og er i gang med at starte et firma der skal levere professionel klimaservice til en meget konkurrencedygtigt pris. Så mon ikke vi kan få et godt velfungerende anlæg i Frk. grå i fællesskab ;-)

8
Biler.. / Vw t3 Tristar sælges.
« Dato: 26. Juni 2013 kl: 20:38:40 »
hvad er det man kan se i loftet ?

9
Mekanisk / montering af automatgear på R4 mange spørgsmål
« Dato: 11. Juni 2013 kl: 13:19:11 »
Nej, de er asymetriske. Gearkassen er grundet diffet monteret til den ene side, så derfor er de to trækaksler i forskellig længde

10
Mekanisk / montering af automatgear på R4 mange spørgsmål
« Dato: 02. Juni 2013 kl: 09:34:17 »
Jeg ville fjerne det. Converteren har en næse der går ind i hvad der ville være svinghjulet. Umiddebart husker jeg diameteren på næsen som mindre end en højgearsaksel, men forsikkerheds skyld ville jeg fjerne det.

11
Mekanisk / montering af automatgear
« Dato: 27. Maj 2013 kl: 22:01:35 »
Drop vand/aut.olie varmeveksleren og monter en luft baseret gearolie køler istedet. Effekten er bedre end den originale og du undgår kompleksiteten ved at skulle skifte vandslanger/fordeler til noget fra en automat model. Gowesty har en glimrende artikel om køling af automatgear

12
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 23. Maj 2013 kl: 21:55:53 »
Tak,

Køber er en herre fra Skive. Han har tidligere haft en del T3´ere før. Han er ny på forummet og skrev til mig igår, jeg snakkede med ham igår og han tog toget over idag.

13
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 23. Maj 2013 kl: 21:01:16 »
Solgt

14
Skrotten.. / S: Lækker donor Jetta
« Dato: 22. Maj 2013 kl: 10:38:22 »
Nu tråden har taget en drejning vil jeg lige komme med et indspark mere.

Step et er at mindske varmestrømning mest muligt, derefter se på "passiv køling" derefter "aktiv køling"

Mindre varmeindstråling:
Jeg har mørkeblåt tag og indsiden af tagbeklædningen er og var kold selv ved 30 grader i Berlin i sommers. Det originale isolerede indertag er perfekt, han man ikke de skal det monteres eller kopieres best muligt, så kan maling af taget droppes.
Bagerste vinduer(alle bag føren) kan belægges med folie der nemt kan tage 30-50% af varmeindstråling uden at meget ud/indsyn mistes. Sider, skydedør og bagklap isoleres med rockwool i poser. Hvis instrumentbrættet er ude er den en fordel at isolere med selvklæbende måtter derinde bag, fx. pladen under forruden samt fodbrønd. Gulvet isoleres med std. vw t3 isoleringsplader.

"passiv køling"
Hvis muligt sørg for en kold bil at starte i, fx. byg en carport så bilen står i skygge. Det hjælper naturligvis ikke på den lange ferietur, men de mange ture herhjemme på en time eller derunder der er bilen kold hvis den starter kold og er godt isoleret mod varmeindstråling. Givet det virker ekstremt at bygge en carport, men i virkligheden mindre ekstremt end at eftermontere a/c i en T3.
Monter sideruder med tvangsudluftning, køres der med lukkede ruder skabes der godt luftflow ned gennem busen med frontblæseren alene. Prøv fx. at parkere bussen sætte blæser på trin 3 og gå ned bag busen og se hvor meget der strømmer ud af tvangsudlufterne!

"aktiv køling"
A/C.
Det skal noteres at funktionen først vil være god efter at ovenstående er lavet så systemet faktisk har mulighed for at køle bussen. En anden fordel ved alt ovenstående er at vinterdrift vil være med højere hurtigere og lang mere stabil temperatur.

15
Skrotten.. / S: Lækker donor Jetta
« Dato: 21. Maj 2013 kl: 20:33:45 »
1: R134a
2: Det kræver en klimamand med anlægget til det, den kan jeg klare for dig :-) jeg var på kursus sidste år og har købt en klimamaskine til at lave aircon service, opfyldning osv. Vi kan jo starte med at evakuere det er er i anlægget, køre det gennem regenereringsfiltrene og lægge det på en trykflaske, kan kan det kommes tilbage og anlægget er samlet igen.
3: fisk

Sider: [1] 2 3 ... 89