Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - casper

Sider: 1 [2] 3 4 ... 89
16
Diesel Fora / Justering af aaz dyser og pumpe. ? Pris ?
« Dato: 18. Maj 2013 kl: 23:13:46 »
Kontrol/udmåling af dyser koster 0 kr. hvis du betaler fragt frem og retur. Nye dyser (renoverede holdere, ny indmad) koster 300 per styk afhentet eller plus forsendelse. De kan leveres i standard udførsel eller custom hvis du har eksotiske ønsker.

Hvad tænker du på når du skriver justering af dieselpumpen? timing, maks mængde eller ?

17
Diesel Fora / Luftfilter ?
« Dato: 25. April 2013 kl: 11:36:19 »
Kan du ikke tage et billed af motorrummet?

18
Motordele / Købes: 2.1 DJ motor
« Dato: 25. April 2013 kl: 10:19:50 »
Hvis du alligevel vil skifte ud til karburatorer så kunne du også vælge en MV/95hk motor og så bare skifte til et sæt DJ stempler.

Forskellen på en DJ og MV longblok er kun stemplerne der har en højere kompression på en DJ, der var en mulighed hvis en MV er nemmere at finde?

19
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 24. April 2013 kl: 22:47:05 »
-h

20
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 24. April 2013 kl: 22:43:19 »
-

21
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 24. April 2013 kl: 22:34:04 »
-

22
Biler.. / Sælges: VW T3 Coach 115.000km WBX Aut.
« Dato: 24. April 2013 kl: 22:31:05 »
Jeg synes det var på tide med en update, der er blevet arbejdet lidt på bussen i Marts måned,  tiden til at skrive indlæg har ikke helt været der, men nu skal det være ;-)

En kort indledende historie er på sin plads.

Jeg opdagede en dag at der var nogle små dryp under motoren en morgen. Jeg fulgte sagens et par dag, og der var et par små drypmærker på fliserne hver morgen. Jeg kunne ikke fastslå at kølevandsstanden faldt men en afbrændingstest af drypmærkerne viste at det var kølervæske der var dryppet på fliserne ?

Jeg kørte bussen over graven den kommende weekend og besigtigede sagen nedefra. På samme måde som man rutinemæssigt tænker flækket top når man ser bobler i ekspantionstanken på en 1,6TD, så tænkte jeg vandkappepakninger da jeg kom under og så to dråber hænge på vandkappepakningen. Jeg har læst om de problemer på wbx motorene og sprang direkte på den diagnose uden at få undersøgt det nærmere.

Uden at spilde mere tid fik jeg booket plads på værkstedet og fik taget motoren ud. Så blev den kørt på motorværkstedet for at blive strippet helt ned så den kunne blive monteret op med nye topstykker og nye pakninger.

Da den endelig var strippet helt ned viste det sig at thermostathuset havde en revne på bagsiden der boltes op mod venstre topstykke. Fra revnen er der lækket en minimal mængde kølervæske, der så er løbet rundt om undersiden af topstykket for at stoppe ved vandkappepakningen og dryppe derfra. Faktisk var alle pakninger på motoren hele og tætte, ganske som man forventer når nu motoren kun har kørt 115.000km

Nu lå motoren jo klar i motorværkstedet så jeg demonterede topstykkerne, inspicerede foringerne og skiftede all de pakninger jeg kom i nærheden af naturligvis også oringene i top og bund af foringerne. Motoren fik to nye renoverede topstykker, og blev monteret komplet op til og med komplet udstødning inden den blev lagt i bussen igen.

Det blev vist en længere historie :-)

Facit, reparationen var ikke nødvendig, men det er nu skønt at have lavet det, det giver ro i maven - gummipakningerne var ikke utætte, men de var hårde og var intet match til helt friske bløde pakninger. Nu er der ro de næste mange år. Her kommer lidt billeder jeg har taget undervejs.

23
Motordele / Købes - nye dyser til 1Y. Hvor?
« Dato: 07. April 2013 kl: 21:23:41 »
Jeg har lavet en hel stribe sauger dyseholdere og der er lige nu ved at få brændt ny overflade beskyttelse på holderne. Holderne er færdige om 20 minutter og så skal de hærde færdigt til imorgen.

Jeg monterer dem op med ny indmad imorgen og kalibrerer det ind til det korrekte tryk.

Jeg kan godt sende dem imorgen, men det bliver nok først efter arbejde at jeg kan komme ned i døgnposten med dem.

Jeg har sendt en pm.

24
Motordele / Købes - nye dyser til 1Y. Hvor?
« Dato: 06. April 2013 kl: 16:43:08 »
Desværre de nye holdere bliver i standard højden. De holdere der er ca. 1cm højere indeholder faktisk to fjedre og er et desperart forsøgt på at overholde krav til støjemmission inden motorene med direkte indsprøjtning var klar.

Dyserørene kan justeres med hånden uden de store problemer.

25
Motordele / Købes - nye dyser til 1Y. Hvor?
« Dato: 06. April 2013 kl: 11:14:33 »
Som standard er det nominelle tryk på saugerne 130 bar,men de kan jo laves til hvad det skal være, jeg vil dog anbefale 130 hvis det er en standard 1Y.

294 er en moderne forstråledyse, og sidder original i 1,9 motoren i de senere årgange, fx.under motorkode 1x.

Jeg har både dyser om holdere på lager, jeg ser på det her i weekenden

26
Motordele / Købes - nye dyser til 1Y. Hvor?
« Dato: 05. April 2013 kl: 18:56:18 »
jeg mener jeg har sauger dyser på lager,hvor meget er haster en smule ?

27
WBX/LBX Fora / Pakninger 1,9 WBX
« Dato: 20. Marts 2013 kl: 21:53:35 »
5

28
WBX/LBX Fora / Pakninger 1,9 WBX
« Dato: 20. Marts 2013 kl: 21:51:42 »
4

29
WBX/LBX Fora / Pakninger 1,9 WBX
« Dato: 20. Marts 2013 kl: 21:49:37 »
3

30
WBX/LBX Fora / Pakninger 1,9 WBX
« Dato: 20. Marts 2013 kl: 21:46:53 »
2

Sider: 1 [2] 3 4 ... 89