Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Mort_K

Sider: 1 [2] 3 4 ... 22
16
Diesel Fora / Motorolie og kølervæske
« Dato: 02. Marts 2015 kl: 23:27:40 »
Fandt det her på Autodata, Der står rent faktisk at 15w40 er anbefalet til dem i moderat klima.

[attachment=19091]JXsmremidler.png[/attachment]

Men når jeg kigger på data på JR motorer i Golf 2'ere ser Auto data sådan her ud.

[attachment=19092]JRsmremidler.png[/attachment]

Og når man tænker på det pres en JX'er er under med den store bil den skal flytte, ville jeg nok køre med enten 5w30 eller 10w40 olie. Og så nok med 5000 km interval, eftersom de små diesel motorer jo helst skal have noget omsorg.

En af mine lærer på teknisk skole som var på VW i 80'erne og 90'erne fortalt mig engang at man helst skulle vælge en olie der var anbefalet til netop VW's "Højtydende turbo Diesel motorer" med hensyn til diverse adivtiver osv. osv.

17
Din bil... / (-: 16\" Tommeren :-)
« Dato: 12. Februar 2015 kl: 22:20:04 »
*Savle*
Damn en lækker vogn  :woohoo: :D Hvad plader kommer det på den? Hvide eller Gule? :)

18
Skrotten.. / Skrotpriser ?
« Dato: 07. December 2014 kl: 14:23:49 »
Du bor på Mors ikke? Redsted Autoophug, han er rigtig fin, giver vist en okay pris, og plejer ikke at have noget imod biler der er skraldet for dele :) Ellers er der Sjørring Produkt ovre i Thy, han giver vist omkring 1700-2000 for biler leveret på pladsen, og omkring 1300-1500 for biler afhentet (Men du må ikke hænge mig op på de tal) :)

19
Undervogn / AKUT stumpehjælp til LT35
« Dato: 01. December 2014 kl: 17:54:57 »
Citat fra: "seppo" post=116735
men... kobberfedt? det er jo let slibende? jeg var af den overbevisning at kobberfedt skal holdes langt væk fra gevind? her skal bruges almindelig fedt?

Kobberfedt skaber galvanisk tæring når det komme i forbindelse metaller som blandt andet alu. Derfor er bruger de fleste værksteder Alufedt i stedet.

20
Biler.. / B: Militær ambulance, Diff på bagaksel LT 2.4D
« Dato: 29. November 2014 kl: 00:02:11 »
Tjekkede lige FTZ's katalog, de har vist de hjulcylindre der skal bruges på centrallagret, så kender ud en mekaniker, kan du sikkert få delene den vej i gennem, men de har ikke calibra på lager.

Jeg ville tage de gamle calibra, spænde dem op i skrue stikke, og forsøge om jeg kunne svejse en passende størrelse møtrik på, og så forsøge og skrue den gamle ud på den måde, stille og roligt. det er nok ikke sikkert det kan lade sig gøre at svejse en møtrik på, pga. det er så småt, men det kan vel ikke skade at prøve? Ellers kunne man prøve og lige så stille at bore de gamle ud, og dreje nyt gevind i, hvis man kan finde en udluftningskrue der er det større?

Prøvede og tjekke mekonomen, men deres hjemmeside viser intet om lager status, har har ikke adgang til at kunne se reservedels kataloget derfra.

21
Generelt / Forskel CY, JR og SB?
« Dato: 02. November 2014 kl: 23:48:57 »
Citat fra: "kh" post=116082
Ups, glemte at tage billede, men, lige under overkanten af blokken ud for cyl. nr 3 er der, ihvertfald på mine gamle motorer, hugget et JR eller JX, men en anden bruger må kan svare på om det gælder for alle motortyperne.

Mvh. Kurt.

Mange tak for hjælpen Kurt, så blev jeg lidt klogere :)
Vi er igang med at kigge lidt rundt på hvad vi har af muligheder, og lige pt har vi måske fundet en passende donor bil som vi vil prøve og få fignerne i, og så har vi heldigvis mindst 5 auto ophug i nærheden af os i en omkreds af ca. 100 km, så forhåbelig finder vi en eller anden motor der passer i den gamle Passat :)

22
Generelt / Forskel CY, JR og SB?
« Dato: 01. November 2014 kl: 22:20:19 »
Dette er har godt nok ikke noget med T3'ere og gøre, men det gælder en Diesel VW fra samme periode, så håber det går :)
En af mine venner har en 1990 Passat B3 1.6TD med SB motor, hvor motoren har givet op, (vi har ikke fået flået den fra hinanden, men der er rimelig sikkert en eller flere stemple ringe der er gået, da hvis man endelig får liv i den, så går den meget ringe, ryger, udstødningen kommer i pulser med pauser imellem, lidt ala en gammel fiskekutter, og har ingen trækkraft over hovedet. motorolien lugter stærk af diesel og røgen er meget blålig.

Vi har så på vores lokale ophugger fundet 2 stks 1.6TD motorer der står på lager et styks CY der kommer fra en 1986 Passat B2 Som har intercooler på. og et styks JR fra en golf 2.

Bilen er jo født med en 80hk SB motor, og JR og CY er 70Hks motorer, ville man kunne tage pumpe og turbo fra den gamle motor og sætte på, for at opnå samme efekt som en SB, eller er det ikke bare lige til?
Evt nogle forslag for og imod de forskellige motorer? CY motoren skulle ikke ha kørt så langt, da den kom fra en bil der havde kørt et sted i imellem 240-270.000 Km, men huggeren mente motoren var en ombytnings motor (han havde dog haft den på lager i en del år så han kunne ikke huske det) JR'en var der vist ikke km tal på.

Men det med at CY'eren havde Intercooler på undrede mig, da det vist ikke er originalt? Er der et sted på en EA827 blok man kan aflæse motorkoden?

Så håber der er nogen der kan give os svar på vores spørgsmål, og skulle der evt være en der ligger inde med en SB motor i god stand der ikke koster en bondegård må i gerne sige til :) En AAZ kan også bruges, men de er vist ved at være lidt pebrede grundt efterspørgslen. :)

På forhånd tak :)

23
WBX/LBX Fora / Erfaringer LBX varmesystem.
« Dato: 20. Oktober 2014 kl: 22:24:21 »
Citat fra: "Aran" post=115805
For eksempel er blæseren fra en Morris 1000 fortrinlig, men nok ikke lige til at opdrive.

Hvis der er en der går og mangler en blæser fra en Morris 1000, så prøv og kontakt ÅKM Racing, http://akmracing.dk/
Georg enten har, eller kan få fat i det meste til gamle klassiske Engelske biler :)

24
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 24. September 2014 kl: 15:45:02 »
Citat fra: "jakob_mj" post=115252
Nogen der kender den her bil:
http://www.dba.dk/vw-t3-4-doers-1990-km-72000/id-1009285601/

Mon den er ligeså snorlige og original som den ser ud på billederne i virkeligheden?
Havde en Golf 1 i samme farve, fed "Mexico beige" retro-kulør!

Jeg har set den IRL flere gange, og jeg vil faktisk sige drn ser bedre ud i virkelighenden en den gør på de billeder der. Det er den mest velholdte T3'er jeg nogensinde har set!  :cheer:

25
Diverse / Tagtelt på en gulpladebil
« Dato: 22. September 2014 kl: 21:42:24 »
Du tænker på et tagtelt som der skal skæres hul i taget for at kunne bruge ikke?
Det har været oppe og vende, og det er ikke lovligt at have på en Gulpladeret, Selve taget må godt være der, men det må ikke kunne åbnes og benyttes.

Du kan dog montere et tagtelt der kan afmonteres og man kun kan komme ind i ude fra, Som det Søren har på hans MUMI
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=720424654659659&set=p.720424654659659&type=1  Det er lovligt, men tagtelt som man kan kravle op i inde fra bilen er ikke.

26
Mekanisk / Gearkasse UN1-021
« Dato: 20. September 2014 kl: 00:02:28 »
Hvis du søger en UN1 gearkasse, så prøv ring til Skinnerup Auto http://www.skinnerupauto.dk/
Jeg ved han har nogle stykker af de gearkasser på lager, han har alt til Renault 25, Safrane og Espace.

27
Diverse / T3 på Nürburgringen
« Dato: 16. September 2014 kl: 19:18:27 »
Jae sådan kan man vel også bruge en T3'er, selvom det nok ikke er de de bliver brugt mest til...

https://www.youtube.com/watch?v=DTg5JpBi5Ls

28
Syncro Fora / konvertering af syncro fra benzin til diesel
« Dato: 15. September 2014 kl: 22:45:55 »
Golf 2 gearkassen kan du godt kyle ad h til.
En golf 2 har motoren i front, på tværs af bilen, imens en T3 har motoren i bag på langs af bilen, ergo vender motoren i t3'eren 90'grader i forhold til golf2'eren og så kan du ikke brug gearkassen til noget.
Så du skal enten bruge din egen gearkasse og skifte højgearsakslen og koblingsklokken, eller finde en gearkasse fra en Diesel Syncro (selv hvis du kunne bruge gearkassen fra en golf 2 i en T3, ville du miste firhjulstrækket)
Og for at starten kan være der skal der laves en bule i benzintanken da der er forskel på benzin og Diesel tanke. :)

29
Din bil... / Mit T3 comeback....
« Dato: 27. Juli 2014 kl: 00:18:52 »
Rigtig lækker Bluestar Uffe, er slet ikke misundelig :P
Hvornår begynder du så at lave en "Bluestar" trailer til den? Nå nu Betty havde sin egen trailer, og Tulle har sin egen trailer kan du da ikke snyde din Bluestar for en matchende trailer  ;)

30
Generelt / Køb eller ej - hjælp søges
« Dato: 07. Juli 2014 kl: 12:23:52 »
Kan godt li at folk straks råber T4'er for at holde det i VW  :lol:
Så vil jeg da lige vifte med Ford flaget og sige Ford Transit, de er også holdbare, og findes også i alverdens udgaver, lang/kort, høj/lav, og de findes endag med baghjulstræk  :cheer:
Men gør dig selv en Tjeneste og hold dig fra Franske/Italienske kassevogne, de kan let blive et dyrt bekendsskab...

Sider: 1 [2] 3 4 ... 22