Forfatter Emne: Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to  (Læst 3570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Dato: 15. November 2009 kl: 16:41:47 »
Kære T3venner

Min dejlige Myre kører ikke. Topstykket er flækket, og den står pt. hos en hjemme mekaniker, som afventer svar fra mig om hvad der skal gøres..
Jeg har læst en del indlæg om miljøtiltag og andre tråde mht. økonomi og brændstof, og jeg erkender ærligt at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre. Er der nogen der har et topstykke liggende, eller en god motor - og når vi snakker motor kan vi vel ligeså godt indrage muligheden for at lægge en e2 i den eller hvad?? - Jeg er helt åben i valget mellem en benzin eller dielsel. For mig er det mere bilen, og dens muligheder for mig der betyder noget end lyden af motoren.  
Jeg skal dertil sige at jeg har ikke noget overblik over hvad udgifterne ligger på mht: topstykke, ny (brugt?) motor, eller en E2 i stedet - og hvordan er det med omregistrering og vægtafgift osv..

Jeg bruger Myren, som arbejdsbil (jeg er tømrer) og privatbil og eventyrstransport (regner med at skulle til Portugal i den i jan og februar.) Jeg kan ikke pege på en anden bil jeg kan forestille mig ville glæde mig mere, for hvad den kan og hvad den er, end min nuværende, så jeg kigger på alle muligheder for at kunne beholde den, og nu hvor jeg står ved en potentiel skillevej, vil jeg gerne kaste alle bolde i spil.

Hvis der er nogen derude der har lyst til at byde ind med ideer til hvad jeg kan/bør gøre nu, vil jeg meget gerne høre fra jer.

Venlige hilsner
Jes og Myren
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #1 Dato: 15. November 2009 kl: 16:49:14 »
Jeg er ikke (særlig) dieselkyndig, men synes jeg hører at topstykkerne til dem er en sliddel. Det må vel være det enkleste (og klart billigste) at smide en ny top på og suse videre.

Hinze

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #2 Dato: 15. November 2009 kl: 16:59:47 »
For den flittige er det billigt. 200 € for en ny nøgen top. Flyt alle dele fra den gamle top over, og dine udgifter er de 200 € + lidt lommepenge til pakninger bolte og andet snaller.

For ham, de ikke vil have sorte fingre koster det noget mere. 500 € for en komplet samlet top + pakninger og bolte og arbejdsløn - slag på tasken 8000 kr, hvis du har en rimelig mekaniker.

Derfor -> laver du det selv, så er en ny top egentligt ikke noget issue. Tager du i byen med projektet er en anden motor sikkert billigere.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #3 Dato: 15. November 2009 kl: 17:00:21 »
Hej Jes

Jeg har et totalt revnefrit topstykke til at ligge. Det skal have skiftet et par ventiler, da det har siddet på en motor, hvor remmen er skredet. Du kan få et par defekte topstykker med til at tage reservedele fra :wink: .

Selv om du ikke skriver det, så går jeg ud fra at du kører diesel?? Jeg har også DJ topstykker liggende, hvis det kunne friste???

Pris: 1000.-

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #4 Dato: 15. November 2009 kl: 19:40:55 »
Tak svarene.
 Det lyder som om at E2 og motorskift er udenfor diskution, i forhold til at få en ny top og en billig mekaniker.

Jarl: hvor lang tid tager det mon at flytte det hele over fra den gl top?

Mølle: den top med resevedels toppe, du har til salg, er det en hel top, som den Jarl snakker om til 500€, bare i brugt stand?
(ja, jeg kører diesel. 1,6 TD)

Og hvis jeg har en mekaniker til 300 i timen, er det så ikke bare den vej jeg skal?

venlige hilsner Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Mølle

  • Gæst
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #5 Dato: 15. November 2009 kl: 19:56:14 »
Det er en helt komplet (brugt) top med knastaksel. Som sagt har ventilerne kysset stempler, så jeg ville ikke selv montere uden først at have skiftet og slebet ventiler. Jeg er ikke bange for at montere brugte ventiler. Og du kan få to ekstra topstykker med med ventiler monteret (og grumme revner imellem ventilerne)

Om det er den vej du skal, må du spørge andre om. Jeg synes at jeg har et habilitetsproblem her.....

-og så står jeg med det ene ben i Tyskland, hvor jeg skal arbejde indtil fredag. Kommer muligvis ikke engang forbi en pc med internet, så regn ikke med så mange flere svar fra mig før fredag aften.

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #6 Dato: 15. November 2009 kl: 21:58:52 »
Hej Mølle.

Er det muligt at komme forbi i morgen, eller er du kørt allerede?

Mvh jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #7 Dato: 15. November 2009 kl: 22:26:42 »
Undskyld jeg lige blander mig, men

@ Jarl: Hvor finder du topstykker til 200 € henne?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #9 Dato: 16. November 2009 kl: 00:29:55 »
He he ja dumme mig, jeg havde glemt ebay som en mulighed.

Er kvaliteten ok på de varer fra Ebay, jeg mener til den pris?

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #10 Dato: 16. November 2009 kl: 10:18:58 »
Nå, nåede ikke at få fat på Mølle, så venter på han kommer tilbage, medmindre der er andre som ligger inde med en top i nærheden af Kbh, til en hurtig handel?

Mvh jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #11 Dato: 18. November 2009 kl: 00:18:50 »
hej jes den motor jeg har den er 100% ok og det er til 2000kr mvh a.jespersen tlf.50343090

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #12 Dato: 19. November 2009 kl: 12:52:50 »
Hej AJ.
tak for tilbuddet, men det lyder som om Mølle har hvad jeg skal bruge, til den halve pris. ..du er vist også en anelse længere væk end solrød strand :wink:

Venlig hilsen Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!

Offline a.jespersen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 128
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #13 Dato: 19. November 2009 kl: 16:28:22 »
hej jes er det ikke bedre at få noget der køre . men hvis din blok er ok er det jo ok . hvis du ikke finder noget , kan jeg nok finde en top der er i orden .den kan sendes med post .hvad angår motor kan vi måske mødes nede i landet . jeg vil gerne have dig ud at køre igen til små penge. sådan vil jeg helst selv mvh. a.jespersen

Offline jesman

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 103
    • Vis profil
Flækket topstykke -> nyt topstykke, motor, E2 - where to
« Svar #14 Dato: 19. November 2009 kl: 17:18:01 »
tak igen AJ.
Hvis jeg ikke får fat på Mølles top i morgen aften vender jeg tilbage til dig. Nu har jeg jo også dit nummer.

Mvh Jes
5 gears 1,6 TD 1990 Vanagon Camper m fast høj kasketføring! - Med andre ord: Myren!