Forfatter Emne: Forskel CY, JR og SB?  (Læst 1764 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Forskel CY, JR og SB?
« Dato: 01. November 2014 kl: 22:20:19 »
Dette er har godt nok ikke noget med T3'ere og gøre, men det gælder en Diesel VW fra samme periode, så håber det går :)
En af mine venner har en 1990 Passat B3 1.6TD med SB motor, hvor motoren har givet op, (vi har ikke fået flået den fra hinanden, men der er rimelig sikkert en eller flere stemple ringe der er gået, da hvis man endelig får liv i den, så går den meget ringe, ryger, udstødningen kommer i pulser med pauser imellem, lidt ala en gammel fiskekutter, og har ingen trækkraft over hovedet. motorolien lugter stærk af diesel og røgen er meget blålig.

Vi har så på vores lokale ophugger fundet 2 stks 1.6TD motorer der står på lager et styks CY der kommer fra en 1986 Passat B2 Som har intercooler på. og et styks JR fra en golf 2.

Bilen er jo født med en 80hk SB motor, og JR og CY er 70Hks motorer, ville man kunne tage pumpe og turbo fra den gamle motor og sætte på, for at opnå samme efekt som en SB, eller er det ikke bare lige til?
Evt nogle forslag for og imod de forskellige motorer? CY motoren skulle ikke ha kørt så langt, da den kom fra en bil der havde kørt et sted i imellem 240-270.000 Km, men huggeren mente motoren var en ombytnings motor (han havde dog haft den på lager i en del år så han kunne ikke huske det) JR'en var der vist ikke km tal på.

Men det med at CY'eren havde Intercooler på undrede mig, da det vist ikke er originalt? Er der et sted på en EA827 blok man kan aflæse motorkoden?

Så håber der er nogen der kan give os svar på vores spørgsmål, og skulle der evt være en der ligger inde med en SB motor i god stand der ikke koster en bondegård må i gerne sige til :) En AAZ kan også bruges, men de er vist ved at være lidt pebrede grundt efterspørgslen. :)

På forhånd tak :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Forskel CY, JR og SB?
« Svar #1 Dato: 01. November 2014 kl: 22:37:30 »
Mort_K , min blok står næsten nøgen, så jeg kan lægge billede på imorgen, og prøv lige at kigge min tråd, der har T3sen lagt en liste over mulige motorer.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Forskel CY, JR og SB?
« Svar #2 Dato: 02. November 2014 kl: 21:21:17 »
Ups, glemte at tage billede, men, lige under overkanten af blokken ud for cyl. nr 3 er der, ihvertfald på mine gamle motorer, hugget et JR eller JX, men en anden bruger må kan svare på om det gælder for alle motortyperne.

Mvh. Kurt.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Forskel CY, JR og SB?
« Svar #3 Dato: 02. November 2014 kl: 23:48:57 »
Citat fra: "kh" post=116082
Ups, glemte at tage billede, men, lige under overkanten af blokken ud for cyl. nr 3 er der, ihvertfald på mine gamle motorer, hugget et JR eller JX, men en anden bruger må kan svare på om det gælder for alle motortyperne.

Mvh. Kurt.

Mange tak for hjælpen Kurt, så blev jeg lidt klogere :)
Vi er igang med at kigge lidt rundt på hvad vi har af muligheder, og lige pt har vi måske fundet en passende donor bil som vi vil prøve og få fignerne i, og så har vi heldigvis mindst 5 auto ophug i nærheden af os i en omkreds af ca. 100 km, så forhåbelig finder vi en eller anden motor der passer i den gamle Passat :)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)