Forfatter Emne: Alt skal væk  (Læst 5111 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Alt skal væk
« Dato: 07. Marts 2012 kl: 15:44:34 »
Da jeg er stærkt afhængig af, at min bil kan køre mere end 500 km. mellem div. hovsaoplevelser, er jeg nødt til at holde en pause med t3´erne. Derfor sælges 1 stk. bus, nu kun 4.000.- og 1 stk SIKA militærudgave med højt ruf. Bussen har været til salg før - med billeder - men jeg havde egentlig planlagt at den skulle køre hos mig igen. http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=14363&highlight=
SIKAEN skal synes på et eller andet tidspunkt i år. Den kører godt men er begyndt at svine med olien.
Pris for SIKA 10.000.- (jeg gav 15.000 for den sidste sommer). Billeder følger.
29405923 (I nærheden af Ribe)
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.

tysker69

  • Gæst
Alt skal væk
« Svar #1 Dato: 17. April 2012 kl: 20:15:31 »
Hej. Er bussen stadig til salg? Hvad for en motor har den?

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #2 Dato: 18. April 2012 kl: 08:32:59 »
Ja smid lige nogle billeder at sikaen' og lidt mere historie -
jeg har måske en ven der kunne være interesseret.
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #3 Dato: 04. Juli 2012 kl: 14:44:44 »
Nøj, hvor er man vægelsindet. Det er jo endt med, at vi nu er igang med at gøre bussen klar til syn. 3 mdr. i VITO har overbevist mig om, at jeg hellere vil tage WV´ens skavanker med i købet. Så bussen er ikke længere til salg, nu skal den gøres fin  :D - når den er klar går vi nok igang med SIKA´EN. Så kan man vel være kørende nogle år med de to på skift. Så mangler jeg "bare lige" at indrette lidt opvarmet garage i den gamle staldlænge.
Men hvis der skulle være en derude, som er vild efter en sika, så ring alligevel. Eller send en pm, for jeg er ikke så tit på nettet.
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #4 Dato: 28. August 2012 kl: 14:44:52 »
Stik mod al sund fornuft    8)   er omtalte bus nu nysynet. Den kører fint, det er næsten ikke til at mærke at den har stået stille i mere end 3 år. Så lige nu er den absolut ikke til salg  :P  -  dejligt at komme ud at køre t3 igen. Indvielsen var en lille tur Fyn rundt, med et lille hilse-på-besøg hos Thing. Dejlig tur.
Så nu mangler vi at komme af med en fin lille Citroen ZX fra 1998 - og en enkelt DOKA...
Vi tager chancen og håber vi kan holde liv i t3 længe endnu  :shock:  :D

ps det viste sig, at der ikke var noget galt med hverken topstykke eller - pakning. Der havde været overtryk i kølersystemet på grund af - formentlig - en damplomme. Så nu har jeg lært, hvordan man lufter kølersystemet ud...
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #5 Dato: 28. August 2012 kl: 16:05:15 »
Hvor dejligt :) Hvad er det så for en Doka Du skriver om nu ? Mente jo det var en Sika i havde foruden bussen ;)
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

mhovgaard

  • Gæst
Alt skal væk
« Svar #6 Dato: 28. August 2012 kl: 21:09:55 »
Vil du være ked af at fortælle lidt mere om hvordan du luftede den ud. Jeg har selv luftet min t3 ud og det virker helt fint nu. Jeg brugte ca 1,5-2 timer på at gøre det, så jeg tænker om der er en nemmere måde?

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #7 Dato: 29. August 2012 kl: 07:39:57 »
Citat fra: "mhovgaard"
Vil du være ked af at fortælle lidt mere om hvordan du luftede den ud. Jeg har selv luftet min t3 ud og det virker helt fint nu. Jeg brugte ca 1,5-2 timer på at gøre det, så jeg tænker om der er en nemmere måde?


Jeg vil gerne vide hvordan du kunne bruge ca 1,5-2 timer på at lufte
kølesystemet ud på en T3!



http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-14275-highlight-udluftning.html

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #8 Dato: 29. August 2012 kl: 09:13:23 »
Den nemmeste måde er at hælde vand på, løsne udluftning i køler. skrue proppen på eksp. beholder og puste forsigtigt med kompressor ind i overløbsstudsen på låget så der bliver lidt overtryk i eksp. beholder. Efterfylde et par gange indtil der kommer vand ud oppe ved køleren og så så starte motoren for at få trukket det sidste luft ud, som der måtte gemme sig rundt omkring, husk at åbne for div. varmeapp. Efterfylde og løsne kølerskrue for at se om der lige skulle være en bette skvis luft tilbage.
Det tager max 10 min.
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

mhovgaard

  • Gæst
Alt skal væk
« Svar #9 Dato: 30. August 2012 kl: 08:41:01 »
Citat fra: "brian"
Citat fra: "mhovgaard"
Vil du være ked af at fortælle lidt mere om hvordan du luftede den ud. Jeg har selv luftet min t3 ud og det virker helt fint nu. Jeg brugte ca 1,5-2 timer på at gøre det, så jeg tænker om der er en nemmere måde?


Jeg vil gerne vide hvordan du kunne bruge ca 1,5-2 timer på at lufte
kølesystemet ud på en T3!



http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-14275-highlight-udluftning.html


Det er da meget simpelt..... det er helt sikker at jeg har gjort det forkert. Hehe . Derfor er jeg meget interesseret i at lære den rigtige måde da jeg nu også skal til at skifte toppakning

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #10 Dato: 03. September 2012 kl: 14:53:48 »
Der var en vågen sjæl, der lige faldt over at jeg skrev DOKA... hmmm, det var da også en tyrklejf. Det er en SIKA, der står indhyllet i blomster på gårdspladsen.
Udluftning, ja det er jo fint beskrevet i de andre indlæg. Desuden skulle det være godt, hvis man kan komme til at holde med næsen (bilens) lidt hævet. Har jeg hørt.
Og nu er der så lige gået et dyserør efter ca 1000 lykkelige kilometer. Suk. Heldigvis er Citronen ikke solgt endnu, så vi er da kørende.
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.

Offline dennisbrandbyge

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 175
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #11 Dato: 13. September 2012 kl: 15:56:12 »
Hej. Hvad er det for noget Sika du har, er der betalt afgift og hvad skal der til for at den bliver kørende !?

Offline kajl

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 135
    • Vis profil
Alt skal væk
« Svar #12 Dato: 14. September 2012 kl: 16:05:25 »
Det er en tidligere militærbil. Der skal skrues lidt på motoren (oliespild), og den skal have ny udstødning. Gearskiftet trænger også til en kærlig hånd - det fungerer men kan blive bedre.
Jeg ved ikke lige hvilken afgift du mener - den har kørt som gulpladebil hidtil.
Med venlig hilsen

Kaj Lauritzen

...Nu helt uden T3, for første gang siden 2009. Suk.