Forfatter Emne: dæmpningsplader fra Biltema?  (Læst 2058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
dæmpningsplader fra Biltema?
« Dato: 12. September 2007 kl: 16:05:59 »
Hejsa,

Konen brokker sig over kabinestøj og har foreslået at vi køber en T4 istedet....ay ay ay  :?  - på trods af at knægten på 10 mdr lader til at slumre perfekt i larmen....

Er der nogen her der har erfaringer med dæmpningspladerne fra Biltema - er det noget der dur? Eller findes der noget bedre til samme pris?

Der er kun den sædvanlige måtte over motorrummet, og ellers kun 2 mm gummi mellem karossen og kabinen - det må da kune gøres bedre?

Carsten

Carsten

  • Gæst
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #1 Dato: 12. September 2007 kl: 16:08:41 »
hov - har forresten fået de nye dæk 215 istedet for 185 - yeah baby - det er sku noget der virker. har også fået monteret ladeluftkøleren fra Smart'en- og det kan jeg sku kun anbefale - går ikke død på bakerne mere

så tak for alle tipnse i forbindelse med dette :D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #2 Dato: 12. September 2007 kl: 16:43:48 »
Har du billeder af din LLK montering?? :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #3 Dato: 12. September 2007 kl: 20:12:12 »
ja billeder vil vi se :-)
Mvh. Casper

T3Sync

  • Gæst
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #4 Dato: 12. September 2007 kl: 23:03:52 »
:D Ja den llk vil vi gerne have billeder og gerne historien    :D  Det lyder for cool  :D

Carsten

  • Gæst
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #5 Dato: 13. September 2007 kl: 12:28:11 »
Hej hej,

Efter anbefaling fra Capser købte jeg en Smart LLK. Ja faktisk købte jeg to: 1) uden blæser som jeg havde regnet med at kunne montere bag batteriet (det var denne som Casper anbefalede) og placeringen anbefaler ham Jäger fyren fra Tyskland og 2) samme LLK men uden blæser. Jeg købte begge på ebay.de for 65 euro incl forsendelse. I første omgang kunne jeg ikke lige overskue at montere den med blæseren pga el arbejdet :oops: men også pga de noget længere slanger der skal trækkes - gør det måske engang når der ikke er andre projekter....Nå, men jeg har altså monteret LLK'en uden blæser bag venstre drivaksel og monteret den med slanger som jeg fandt hos min onkel der har 20-25 gamle lorte biler stående. Ikke særlig kønt, men det virker. Aner ikke hvor meget juice mere den har fået, men den dør ikke nær så meget på bakkerne som før, og jeg glæder mig til at komme til Kassel bakkerne med fuld hammer - har jo også monteret oliekøler (også via ebay.de) - hvad øh - skal jeg pille den af når jeg skal til syn???

Min kone har lige lavet det klassiske trik med at sætte digital kamerat ovenpå taget af bilen og så eller køre afsted  :?  - men jeg køber et nyt asap og skal nok få taget nogle billeder.

Noget helt andet. Syncoren er jo på hvideplader. Har taget den bageste sæderække ud og lavet senge istedet. Jeg overvejer at købe et Westfalia tag for at kunne sove ovenpå, men ellers lade resten af bilen være som den er for at have MEGA meget bagage plads. Og her er så spørgsmålet: hvis jeg monterer en lille pseudo vask + lidt blus værk kan den så blive godkendt som camper - får jeg afgifts penge tilbage, bliver vægtafgiften laver etc - I så flad regner jeg med at hive "køkkenet" ud efter syntet. Den er jo alt for sej til at lugt som en pølsevogn :D

Hva - Jørgen - du syntes altså at det er penge værd at bruge ca 800 Kr på dæmpningsmaterial fra Biltema?

Offline FarT3

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 424
    • Vis profil
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #6 Dato: 13. September 2007 kl: 13:43:01 »
Den med camperudstyret kan du godt glemme hvis det er for at spare. Skal bilen indreg som camper skal den i dag veje over 2t egenvægt og så siger vægtafg. et trin op. Jeg stod på toldkontoret et par dage efter loven var lavet og hørte på en fortvivlet mand der i et halvt år havde bygget sin importerede transporter om til camper og nu skulle have den på 60 % afgift. Der var bare ikke noget at gøre. 2t eller fuld afgift. Surt :cry: Vægtafgiften beregnes  ens efter vægt på camper og hvide plader

VW Sharanerne fik 250 kg jernplader op i stedet for reservehjulet for at komme med på den regel. Vanvittigt.

Desuden tror jeg kun told og skat slipper allerede betalte registreringsafgifter hvis bilen eksporteres.

Du må gerne sætte vask,senge,tv, ja næsten lige meget hvad i en bil på fuld afgift. Du får bare ikke noget tilbage af skattefar.
Med venlig hilsen

FarT3
30252288


Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #7 Dato: 13. September 2007 kl: 15:15:52 »
Citat fra: "Carsten"
Hej hej,

Efter anbefaling fra Capser købte jeg en Smart LLK. Ja faktisk købte jeg to: 1) uden blæser som jeg havde regnet med at kunne montere bag batteriet (det var denne som Casper anbefalede) og placeringen anbefaler ham Jäger fyren fra Tyskland og 2) samme LLK men uden blæser. Jeg købte begge på ebay.de for 65 euro incl forsendelse. I første omgang kunne jeg ikke lige overskue at montere den med blæseren pga el arbejdet :oops: men også pga de noget længere slanger der skal trækkes - gør det måske engang når der ikke er andre projekter....Nå, men jeg har altså monteret LLK'en uden blæser bag venstre drivaksel og monteret den med slanger som jeg fandt hos min onkel der har 20-25 gamle lorte biler stående. Ikke særlig kønt, men det virker. Aner ikke hvor meget juice mere den har fået, men den dør ikke nær så meget på bakkerne som før, og jeg glæder mig til at komme til Kassel bakkerne med fuld hammer - har jo også monteret oliekøler (også via ebay.de) - hvad øh - skal jeg pille den af når jeg skal til syn???

?


Den med blæser - er en så tilsalg?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Carsten

  • Gæst
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #8 Dato: 13. September 2007 kl: 20:28:02 »
nej den er ikke til salg.....janjenkerby har allerede spurgt også. familien og jeg pønser lidt på en semi off road tur i det nordafrikanske til næste efterår - også er det måske klogest at få gemt LLK'en bag batterikassen... :D

måske det kun bliver det sædvanlige bumlen rundt i europa, men det kunne sku være spændende med en tur over vandet

Carsten

  • Gæst
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #9 Dato: 13. September 2007 kl: 20:38:41 »
men det er altså ret let over ebay.de - bare skriv om de sender til DK - det gør de fleste og jeg syntes ikke der er overdrevet dyrt.

har feks lige købt et Paulchen cykelstativ til T3 (17 euro :D ) - 25 euro i forsendelse...det går nok

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #10 Dato: 13. September 2007 kl: 20:47:02 »
Det er nu heller ikke handlen over ebay der holder mig tilbage, har handlet flere ting til Højben over ebay, det er mere monteringen jeg ikke kan gennemskue...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Carsten

  • Gæst
dæmpningsplader fra Biltema?
« Svar #11 Dato: 17. September 2007 kl: 10:41:49 »
Jeg smutter til Biltema i Helsingborg på onsdag efter dæmpningsplader - 30 mm bag, og 10 mm i kabinen.

Tak for hjælpen,

carsten