Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - raumhart

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11
31
Alt andet / Sv: VW Carevella Syncro T3 1991 dele søges
« Dato: 23. Maj 2017 kl: 12:13:25 »
Hej Peter,
Velkommen til og tillykke med bilen. Ligner den der har været til salg via Busman - og den så godt ud.
Jeg har et sæt markisebeslag som tidligere er købt af T3Søren og endnu er ubrugt - kan du købe til samme pris = 700 kr.

32
WBX/LBX Fora / Sv: WBX starter ikke...
« Dato: 12. April 2017 kl: 09:41:27 »
Hej Kjeld
Har haft tilsvarende udfordringer med min WBX (tændte ikke altid og nogen gange hjalp det at skubbe den en meter ??? og skiftet bundstykket (uden det hjalp) - men da det er ret let for en amatør kunne du evt starte dér. Jeg fik også nyt stærkstrømskabel til starteren, ny bøsning i starteren - men først da selve starteren blev skiftet kørte det smooth - so far ::)
Held og lykke

33
Takker igen, Peter, - nu forstår jeg:-)

34
Tak Peter, for din uddybning. Det giver fin mening, og det er nok mig der er uklar - men spørgsmålet er vel så mere præcist; om det er fornuftigt/giver problemer at jeg sætter "en lus" mellem de to rør på min WBX?
Jeg tænkte umiddelbart, at når nu campervanculture sælger kittet hvor der køres med to separate rør, så er den løsning måske den bedste - men hvis løsningen med en lus omvendt er fin nok, så er det både billigere og lettere.

35
Hvis man afmontere varmeapparatet i bag på en turbodiesel bør man forbinde de 2 slanger
med hinanden så der stadigvæk er cirkulation af hensyn til topstykket.

Mvh Jønne Ukendt

Tak Jønne U. Her drejer det sig om WBX, og kan forstå på Kjeld at han har gjort det samme. Men, så undrer det mig bare lidt at Campervanculture sælger det kit Hjulmand har fundet og hvor der netop køres adskilt??

36
Tak for Jeres erfaringer også, Kjeld og Dennis/Mary. Oplevelsen med kølervæske i hele kabinenen lyder i sig selv som en god grund :o
Konklusionen bliver vist at den ryger ud. Bilen bruges alligevel kun om sommeren og jeg glæder mig næsten allerede til en væsentlig forøgelse af "kælderen".
Vh Jesper

37
Hej,

Det er dejligt, når det er koldt. Det giver meget hurtigere varme i hele bilen, at der også bliver spyttet varme ud bagi.

Hvis du vil sløjfe det, findes der kits: http://campervanculture.com/shop/rear-heater-delete-kit/

Idet mindste giver det et indtryk af, hvad der skal til. Det kan nok gøres noget billigere.

Mit lækkede også, så jeg skiftede varmeveksleren, de fås blandt andet på Ebay: http://www.ebay.de/itm/Warmetauscher-fur-Zusatzheizung-hinten-VW-Bus-T2-T3-Bj-79-92-/321740725678?fits=Make%3AVW&hash=item4ae93dddae:g:GfoAAOSw-W5Uy6ZU

mvh. Lars

Tak for svar/erfaringer, Lars/Hjulmand.
Sætter du varmeveksleren istedet for den oprindelige sorte boks på mit første foto?
Vh Jesper

38
Hej T3-folkens
Har observeret at mit varmeapparat af samme type som på foto lækker lidt kølervæske inde i bilen - uden at jeg kan se hvor præcist.
Jeg har aldrig brugt det, og ved derfor ikke om denne type er specielt godt eller værd at beholde, men jeg kan snildt bruge pladsen under bænken til andet happengut.
Umiddelbart tænker jeg derfor at det bare skal ud, men vil gerne høre om der er rigtig gode erfaringer med typen?

Hvis det ryger ud, er der så nogen fif til med hvad de to T-stykker med gummislanger som går op i apparatet lukkes/blændes af på undersiden - eller er det nødvendigt at skifte T-stykkerne med et stykke lige rør - og hvor køber man det?

Vh Jesper

39
Klubsnak / Sv: FORSIKRING
« Dato: 02. Marts 2017 kl: 17:18:00 »
Gjensidige

40
Din bil... / Sv: Sy´neren Brynhilde
« Dato: 19. Oktober 2016 kl: 06:32:16 »
Ny (ombytter) starter monteret. Ikke meget plads under sådan en Syncro..

41
Elektrisk / Sv: Spørgsmål til udskiftning af kul/starter på DJ på Syncro
« Dato: 19. September 2016 kl: 09:51:00 »
Tak, Gunnar 8)

42
Elektrisk / Sv: Spørgsmål til udskiftning af kul/starter på DJ på Syncro
« Dato: 18. September 2016 kl: 21:09:54 »
Det er absolut muligt at skifte starter uden at sænke motoren. Hvis det ellers er originalt er den venstre bolt på starteren (set i kørselsretningen) en Unbrako (mener det er M8) og bolten er en del af samleboltene mellem motor/gearkasse. Den kan være lidt bøvlet at komme til, og det vil være en god ide at sørge for at sekskanten er renset godt op så du ikke risikerer at "runde"den af.

Husk også at skifte det messingbøs der sidder i enden af starterakslen, det er den der sørger for at skabe elektrisk forbindelse mellem starter og stel. Det kan være noget bøvlet da du skal have et værktøj ind der kan udvide sig bag ved bøsningen og derefter slå det ud med små slag. Lidt ligesom en ekspansionsbolt. Hvis du ikke skifter bøsningen risikerer du at stå med samme problem når det er færdigsamlet fordi fejlen måske ligger her.

Tog mig som glad amatør en lille times tid at skifte den i en indkørsel på vores ferie sidste år  :) :) men var også heldig at have specialværktøjet til rådighed da det var indkørslen ved Sydfyns Autocamper :-)

Nogen der kan fortælle hvad det værktøj hedder som bruges til at trække bøsningen ud med (ses også på denne film: https://m.youtube.com/watch?v=9HkA1GYQnvY) ?

43
Elektrisk / Sv: Spørgsmål til udskiftning af kul/starter på DJ på Syncro
« Dato: 18. September 2016 kl: 20:58:45 »
Så kom startmoteren ud med hjælp fra en god ven. Trækaksel og spær/luft "dims" på gearkasse måtte af også...
Knækkede dog en af de 8mm bolte der holder trækakslen - hvor køber I sådanne i ordentlig kvalitet? Og selve startmotoreren, hvor køber I sådanne også i ordentlig kvalitet - synes de danske priser lyder dyre fx ift denne set i den store bugt: http://www.ebay.de/itm/VW-T3-2-1Syncro-86-92-Anlasser-12Volt-0-95KW-/361186432352?fits=Make%3AVW&hash=item5418639560:g:o78AAOSwm8VUt6ls

@ Aran, tak for dit input. Har ny stelledning på.

44
WBX/LBX Fora / Sv: Subaru erfaringer.
« Dato: 09. September 2016 kl: 22:08:46 »
Tak, det lyder jo meget godt;-)

45
WBX/LBX Fora / Sv: Subaru erfaringer.
« Dato: 08. September 2016 kl: 16:50:24 »
Skulle man gøre sig tanker om en subaru motor ??

Hvad er jeres erfaringer, Mortensen, Andreas, Holger... m.fl.

Hvad kører de på literen i en Syncro??

Jep jeg ved det.... klokke og forstærket gearkasse, men udgiften kontra daglig drift og pålidelighed. Det ligner vel win win over en årrække??

Jeg har brug for input.

Kunne i tænke jer at dele ud af jeres erfaringer.

Hej Dennis (og andre)!
Hvad siger du selv nu til sub - er det mere stabilt?, driftsøkonomi?, reservedele lettere at skaffe men dyrere - eller hyr
Er selv i overvejelser om dette eller alternativt noget mere simpelt golf-motor.

Vh Jesper

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 11