Forfatter Emne: Koblings slavecylinder  (Læst 2528 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Koblings slavecylinder
« Dato: 05. November 2008 kl: 12:53:06 »
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.

Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Koblings slavecylinder
« Svar #1 Dato: 05. November 2008 kl: 14:16:00 »
Det kommer an på om der er blevet slebet grat/lavet rand indvendig i slavecylinder.

Jeg ville til hver en tid starte med rep-sæt fra HowdiAudi og se om det ikke var nok :-)

Ellers har jeg en Blue* på hånden i Hamburg, hvor der sidder en god slave-cylinder, var det noget?

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Mølle

  • Gæst
Koblings slavecylinder
« Svar #2 Dato: 05. November 2008 kl: 16:13:29 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.

Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?


hvordan holder man egentligt tryk i en lyskurve???? Måske kan det forklare de bøjede pæle, som man nogen gange ser i vejkryds. Og mig, som troede, at de var blevet påkørt. Nu viser det sig måske at de blot er punkterede eller har fået fejl på ventilen???

Og jeg har måske også noget brugt liggende.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Koblings slavecylinder
« Svar #3 Dato: 05. November 2008 kl: 18:29:22 »
Vidste du ikke, at det kommunens folk, der fiser rundt med en cykelpumpe og retter  lysstanderne op ?????
 :D  :D  :D

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Koblings slavecylinder
« Svar #4 Dato: 05. November 2008 kl: 20:10:49 »
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "Hawaiibussen"
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.

Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?


hvordan holder man egentligt tryk i en lyskurve???? Måske kan det forklare de bøjede pæle, som man nogen gange ser i vejkryds. Og mig, som troede, at de var blevet påkørt. Nu viser det sig måske at de blot er punkterede eller har fået fejl på ventilen???

Og jeg har måske også noget brugt liggende.


den begynder ikké at køre når jeg har koblingen trådt i bund ved en lyskurve.........capice... :?:
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Koblings slavecylinder
« Svar #5 Dato: 05. November 2008 kl: 21:24:54 »
Jeg har prøvet Howdi´s pakningssæt og det var helt super,  tror det kostede omkring 80 kr og det er jo ikke en ny slave i hvert fald.  Sjovt nok var der ikke spor af en slid kant inden i efter ca 15 år,  så den fik lige et stykke vandslibepapir korn 600 på et stykke skumgummi i den batteridrevede bore-fætter og den er totalt tæt nu efter halv andet år. Der er flere forskellige typer af de stænger der kommer ud af cylinderen, pas på med dem der har plastic krave, de knækker af som bare fan... de tidligere der er helt i metal er sagen her.

Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Koblings slavecylinder
« Svar #6 Dato: 05. November 2008 kl: 22:50:06 »
Og hvis du er lidt pertentlig, så køber du Biltemas lille bremsecylinderhoner, adskiller og affedter cylinderen, honer til du har perfekt overflade - også ved kraven, monterer de nye pakninger og så har du noget, der matcher en ny.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
Koblings slavecylinder
« Svar #7 Dato: 05. November 2008 kl: 22:54:21 »
Citat fra: "Hawaiibussen"
Citat fra: "Mølle"
Citat fra: "Hawaiibussen"
Ja min slavecylinder er bygyndt at nasse væske ved "stangen"/stemplet som kommer ud af cylinderen, der står lidt væske i gummimancheten, påfyldningbeholderen er sunket lidt. Det indtil videre "kun" periodisk, men vil gerne have styr på det! den kobler fint ud og kan holde tryk i lyskurver osv.

Men der et rep sæt hos howdi, kan det anbefales eller er det bedre/hurtigere at skifte til en ny?


hvordan holder man egentligt tryk i en lyskurve???? Måske kan det forklare de bøjede pæle, som man nogen gange ser i vejkryds. Og mig, som troede, at de var blevet påkørt. Nu viser det sig måske at de blot er punkterede eller har fået fejl på ventilen???

Og jeg har måske også noget brugt liggende.


den begynder ikké at køre når jeg har koblingen trådt i bund ved en lyskurve.........capice... :?:



Nååååå... sån????

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Koblings slavecylinder
« Svar #8 Dato: 06. November 2008 kl: 11:20:18 »
Citat fra: "Jarl"
Og hvis du er lidt pertentlig, så køber du Biltemas lille bremsecylinderhoner, adskiller og affedter cylinderen, honer til du har perfekt overflade - også ved kraven, monterer de nye pakninger og så har du noget, der matcher en ny.


jeg må se hvad mine evner rækker til.....

Jeg er nu mest itvivl om hvordan jeg får pexrøret af på cylinderen, hvis jeg skal ha det hele af.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.