Forfatter Emne: Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz  (Læst 5497 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Dato: 13. Januar 2010 kl: 19:13:33 »
Er der nogen, der har erfaring med ovenstående? Er det en stor proces, eller hvad? Jeg gætter på, at den skal skilles ad på midten?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #1 Dato: 13. Januar 2010 kl: 19:26:45 »
Det lyder meget rimeligt. Har desv aldrig prøvet sådan en.   men understøtning er vigtigt. Er der førerhus på.

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2010 kl: 19:35:08 »
Jeg har heller ikke selv prøvet at skifte kobling på en traktor, men for noget tid siden da jeg var på værksted med salteren stod der en NewHolland der skulle have skiftet kobling, og den var adskilt på midten, altså hele rammen var delt i 2 og så nogle gode kraftige bukke under begge dele...

Ved ikke om det er det samme for en BM også, men kunne næsten forestille mig det...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #3 Dato: 13. Januar 2010 kl: 19:36:20 »
Ja, der er hus på, men det er egentligt ret enkelt at rykke af.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #4 Dato: 13. Januar 2010 kl: 20:00:54 »
understøtning på for og bag og så trække fra hinanden.

Jeg har hørt om en godt læsset tipvogn, der resulterede i en brækket traktor, da vogntoget forcerede et humpel på landevejen... Ups, hva, der var nok ikke brugt 12.9 bolte :-D

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #5 Dato: 13. Januar 2010 kl: 20:03:27 »
Har set en Ford major, hvor man havde glemt, at der var vægtklods på bagved.   (bagtøjet stod lige i vejret)

Men ellers er der vist ikke noget mere enkelt end en gammel traktor.

Hov vi har da Frank Binau. Han må vide det.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #6 Dato: 13. Januar 2010 kl: 21:10:50 »
Hmm, google siger noget om "støtter boltet til rammen" - det giver meget mening.

Men, hvordan trækker man de 2 halvdele fra hinanden når der er støtter underrrr - med mindre der er brede ruller ovenpå støtterne, eller støtterne står på noget så de kan flyttes? Svejse svejse noget sammen med en plade i bunden så de kan løftes med en værkstedsdonkraft?

Der er mere her:
http://www.hoyetractor.com/clutch.htm
http://www.tractorbynet.com/forums/
http://www.ytmag.com/articles.htm
http://www.youtube.com/watch?v=cYrsa4o7M1o
1.17 inde i video bliver det sjovt.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #7 Dato: 13. Januar 2010 kl: 21:18:39 »
Koblings skift på en BM?  Lader du den sej trække? eller er den i plus 7500 timer?

Motoren er med bærende!  Men jeg tvivler stærkt på at en dygtig t3 perlestens mekaniker kan få problemer ud af det.

Kun et men herfra...  jo større toppe der kommer på skralden, jo tungere er det man får over fusserne!
Carsten

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #8 Dato: 13. Januar 2010 kl: 23:12:24 »
Hej Rev/dele samt hjælp per tlf kan fåes her Mvh :-)


http://www.veterantraktordele.dk/
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #9 Dato: 16. Januar 2010 kl: 10:53:02 »
Tak for gode råd ang. koblingsskift. Da det kom til stykket valgte jeg at skrinlægge ideen om Volvo, og så købe en Deutz 5206. Trecylindret luftkølet diesel med rækkepumpe, 52 hk og enkeltstående cylindre, der kan skiftes som på en Maxi Puch.... 3600 timer 15 Tkr inkl. mormor

The green ones rulez... ;-)

(Glem sprøjten - den er heldigvis ikke med)



Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Bluestar

  • Gæst
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #10 Dato: 16. Januar 2010 kl: 11:49:23 »
tillykke med det nye køretøj... der er nu noget fedt og sådan en traktor : )

Kkrogsgaard

  • Gæst
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #11 Dato: 16. Januar 2010 kl: 12:45:23 »
Uhh den er fin, fin størrelse og solid motor/traktor.

Er det med henblik på skovbrug du har købt den?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #12 Dato: 16. Januar 2010 kl: 12:57:38 »
Tak!

Ja, den skal lave alt forefaldende - det der nu følger med, når man bor på landet og har en klar jord. - Lidt brænde fra skoven, lidt pasning af marken, slæbe lidt rundt med nogle biler og hvert 10. år kan jeg så fornøje mig med at rydde sne ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #13 Dato: 16. Januar 2010 kl: 13:11:17 »
hva er der sket med en gamle MFér?
var den for dyr i benzin?
eller havde du det bare skidt med at det ik var en diesel? ;)
din brandforsikring falder vel også en del hvis du ik har en benzin traktor stående og dampe!

nå ja, teløk me den :D
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
Glem alt om Volvo\'en - det blev en Deutz
« Svar #14 Dato: 16. Januar 2010 kl: 13:15:15 »
Jeg overvejer faktisk en mindre traktor, noget alá Ford 3-4000..