T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: casper efter 13. September 2007 kl: 00:23:27
-
find det på ebay.de
1 liter per er 4-5000 er INTET, er det eneste grund til du overvejer ringe og lejer ?
-
hvor kan der købes stempelringe +lejer samt slibesæt til en 1,6td motor.
er et olieforbrug på 1 liter på 4000--5000 km meget??
Det er ingenting! Min nyrenoveret bruger ½ pr 3000-4000km. Og husk nu på at i følge VW er optil 1½L pr. 1000km "normalt".
-
Der er altid olieforbrug i turbomotorer. Der vil komme en anelse olie ud gennem turboens labyrinttætninger ligegyldigt hvor fin og ny en motor er.
Ringe og Lejer kan købes overalt - de passer jo sammen med Golf, Passat og Audi 80. Hovwdiaudi leverer Kolbenschmidt-kvalitet - det kan man i hvertfald godt være bekendt at sætte i, men der er flere gangbare mærker.
Inden man bestemmer sig for en renoveringsstrategi, bør man måle cylindrene. Nye ringe er nemlig som at pisse i bukserne om vinteren, hvis cylindrene er for store eller ovale og i 9 ud af 10 tilfælde er cylindrene slidt lige så meget som ringene.
-
Kan jeg udlede af ovenstående at en sauger bør have mindre olieforbrug end en turbo diesel?
-
Er det ikke kun 1 l pr 1000 km vw tillader i TD'erne ? Har desværre ikke bogen ved siden af mig, men tror jeg kan huske.
Med Bago's olieforbrug ville jeg end ikke overveje at skrue nogen steder.
-
Alt efter køremåde kan olieforbruget være op til 1,5l pr 1000km ifølge original håndbog.
Mvh Jønne Ukendt
-
Og forbrug for CS og JX er det samme?
-
Min kolega købte i 1999 en ny Passat 1,8 og den brugt som NY ½ liter olie pr 1000 km og det var ganske normalt fik han afvide på SMC.
-
Der bliver ikke skelnet mellem de forskellige modeller i bogen , men mon ikke vi godt ved at det er JX motoren der står øverst på skamlen
i den "konkurrence"
Mvh Jønne Ukendt