T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: lagoni efter 23. September 2007 kl: 18:54:07
-
Kan du høre at starteren arbejder når du drejer nøglen?
Har du et multimeter så du kan måle på batteriet? Jeg har selv problemer med at mit batteri bliver afladet. En mulig fejlkilde er forvarmerrelæet.
-
Fik du sat det koldstartskabel på?
Har du skiftet gløderør og pillet ved dyserør/dyser?
-
Lyder bekendt... :evil:
Det er en diesel, ikk?
Mit problem var at den ikke forvarmede. Hvis jeg blev ved at dreje nøglen, startede den vha. starteren, men det er ikke en løsning. Bare en test.
Har du tjekket at ledningen til gløderør er ok?
(Bare rolig - de rigtige eksperter kommer om lidt)
:lol:
-
Ja se efter om ledningen til glødebroen er i orden og kig lige om den store bladsikring, i boksen til venstre for motoren, er hel.
-
Kan også være bunden af din tændingslås
Kan det gøre at den mister strøm?
-
Okay, nå men jeg har som nævnt haft lignende start/strøm problemer. Det kan i mit tilfælde løses midlertidigt ved at sætte et nyt forvarmerrelæ i.
-
De er nogen små djævle at skifte, men der er vist nogen som gør det en gang om året.
-
defekte gløderør giver ikke svaret på, hvorfor den springer i gang, når den får et lille skub.
-
Jo hvis der er to gløde rør der ikke virker så er den meget svær at starte
men er det en så er den ikke så svær at starte men det er best at alle
4 virker
og skal du se om de virker så afmonter kobber skinnen
der sidder mellem de 4 gløderør
og tag en ledning fra plus og sæt den på toppen af hver gløde rør
så skal du kunne se at det gnister hvis det gør det så virker den
og så prøv den næste
-
:? Løber starteren hurtigt nok rundt. Er der dårlig stel forbindelse til starteren, så den får for lidt volt. er batteriet svagt. hvor mange volt er der på det :?:
En masse spørgsmål, men måske de kan ramme et eller andet, som du ikke har tænkt på.
Hilsen Poul
-
hej med jer
jeg vil lige umidlbart sige at det er gløderøren der ikke virker
for så kan den ikke forbrænde ordenligt og kan ikke selv komme igang ved de ca 200 omd en starter giver
men når man så trækker den igang ja så kommer den op i flere omdr og kan selv starte
jeg har også prøvet det med min syncro som MØLLE har taget livet af... snøft snøft
men kik efter ir på ledningerne ned til gløderøren og kik efter 50 amp blad sikring
og find ud af om gløde relæet virker som det skal
og så kan du tage kobber skinden af gløde rørene og måle dem hver for sig
du kan også måle dem med et amp meter de skal trække ca 80 amp alle på en gang
og nu når du kommer frem til at det er gløde rør der ikke virker så købe for guds skyld og din egen skyld nogle bosch eller beru IKKE IKKE IKKE de ring fra T svansen
dem fra T svansen holder MAX 1 år og så er du lige vidt
Mvh Djurs :lol:
-
Hvis bilen har kørt i 3 timer, stået stille i 20min og så ikke vil starte igen er det ikke gløderørene. Hvordan har dit brændstoffilter det?
Mvh Jønne Ukendt
-
Relæet sidder i en lille sort plasticboks i motorrummets venstre side.
http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=200136
Det kan være lidt svært at få ud, men kan lirkes forsigtigt med en skruetrækker.
Du kunne måske også overveje at skifte temperaturkontakterne.
http://www.hovwdiaudi.dk/product/default.asp?mode=showproduct&id=198236
-
Lige som et godt råd når man linker til howdiaudi.. Links til howdiaudi udløber efter et stykke tid, så hvis man i fremtiden skal kunne søge på løsningen og se hvilke dele der beskrives så brug det varenummer howdiaudi bruger i tråden istedet for et link.. det ændrer sig ikke og er lige til at kopiere ind i deres søgefelt.
-
Det har du ret i.
Forvarmerrelæ
Varenr: 443911261OE
Temperaturkontakt
Varenr: 175919501
Michael, kunne du ellers bruge svaret til noget? Fandt du relæet?
-
vores havde en del dårlige ledninger da jeg købte den , lyder som noget vi også var udsat for . gav strøm direkte fra batteri og på magnet ventil på pumpen , mens fruen drejede nøglen ....... og vognen sprang igang ....... hjalp med et nyt forvarme relæ