T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: dokajønne efter 04. Marts 2006 kl: 12:54:41

Titel: startbøvl for første gang
Indlæg af: dokajønne efter 04. Marts 2006 kl: 12:54:41
Nu vil det jo være synd at sige at syncrokassen springer i gang om morgenen, men med lidt kælen lykkedes det altid.

Nu er problemet imidlertid at hun ikke vil starte når hun er driftsvarm/næsten driftsvarm. Hvis jeg efter 10km stopper, slukker motoren, venter 5-10 minutter, så er hun ikke til at vride liv i ! Som regel vrider jeg længe (læs: til hun er druknet) -så sidder jeg lige 5-10 min og bander fælt og ...vips så kan jeg starte (første gang). Om starthåndtaget er ude eller inde har ingen betydning for processen. (hvad laver det starthåndtag egentlig, for nogen almindelig choker er det jo ikke)

Det er det samme mønster hvergang

Hvad kan det mon være?
noget glødeelektronik?
brændstoffilter?
Slidt motor?
Tumbet chauffør?

Forresten
1.6 TD jx
Titel: startbøvl for første gang
Indlæg af: Jarl efter 04. Marts 2006 kl: 15:26:52
Koldstarteren forstiller indsprøjtningen i tidligere retning og derved får brændstoffet længere til "inde i varmen".

Jeg gætter på, at dit problem er det kendte "lunken-motor-problem".
Den er for varm til at forgløde, men for kold til at starte ordentligt uden at forgløde. På vandstudsen i topstykkets endegavl sidder to små sensorer. Den ene giver signal til termometeret og den anden giver signal til forgløderelæet. De er ens. Hvis den til forgløderelæet giver er lidt sløv, så prøv at skifte den - de koster kun småpenge.

PS.: Kan en diesel drukne?
Titel: startbøvl for første gang
Indlæg af: WBX Manden efter 04. Marts 2006 kl: 16:07:44
Citat fra: "Jarl"
Koldstarteren forstiller indsprøjtningen i tidligere retning og derved får brændstoffet længere til "inde i varmen".

Jeg gætter på, at dit problem er det kendte "lunken-motor-problem".
Den er for varm til at forgløde, men for kold til at starte ordentligt uden at forgløde. På vandstudsen i topstykkets endegavl sidder to små sensorer. Den ene giver signal til termometeret og den anden giver signal til forgløderelæet. De er ens. Hvis den til forgløderelæet giver er lidt sløv, så prøv at skifte den - de koster kun småpenge.


Kan du så sige et ord der starter med b og slutter på n  :lol:
Titel: startbøvl for første gang
Indlæg af: Djursland efter 05. Marts 2006 kl: 10:01:44
hej hej med jer..

ant vil jeg gi helt ret..

hvor er det nu liiiige at det b land ligger  :lol:  :lol:  :lol:

Mvh Flemming  :lol:
Titel: startbøvl for første gang
Indlæg af: PARKHAVE efter 05. Marts 2006 kl: 12:30:02
Diesel er altså det nemmeste - Kommer der brændstof og er kompression nogenlunde ok, kan skramlet starte.
Titel: startbøvl for første gang
Indlæg af: dokajønne efter 05. Marts 2006 kl: 21:02:31
Citér

PS.: Kan en diesel drukne?


............................pas

Det troede jeg da......
Titel: startbøvl for første gang
Indlæg af: PARKHAVE efter 05. Marts 2006 kl: 23:18:07
Hvis kompressionen er ok på en diesel, så selvantænder den jo brændstoffet, så det med at drukne den er vist kun i extreme tilfælde.
Men alt kan som bekendt lade sig gøre