T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => WBX/LBX Fora => Emne startet af: Caltex efter 28. Juli 2008 kl: 20:11:07
-
Hej jeg har et problem med min 2,1 digifant motor / omdrejningstæller når jeg giver den ca 4000 omdr begynder olielampen og blinke og det brummer fra instrumentbordet, jeg har prøvet at skifte instrumentbord ,taget olieføler fra intet hjælper det eneste der virker er at tage omdrejsningstæller fra . Er der nogen her i forummet der kender det problem
Caltex
-
Du kunne eventuelt prøve at måle ledningerne igennem fra de to olietryksfølere og op i multistikket. Det kan være en knækket ledning / dårlig forbindelse.
-
hvis det var mig ville jeg lige sætte et viser instrument i motoren og se om det nu også er rigtig at den smidder blodtryket
det kunne være en svag oliepumpe evt
Mvh Djurs :lol: :lol:
-
jeg har samme problem med min jx!!
hører gerne hvis du finder fejlen.
-
Jeg er helt enig med djurs - allerførst kontrolleres olietrykket med en analog olietryksmåler direkte på blokken. Dette kan gøres ved at skrue den ind enten i topstykket eller oliefilter flangen der hvor de to olietryksmålere er placeret.
brug evt søgefunktion til at finde tryk og eksakt placering.
Når man så har konstateret korrekt tryk ved tomgang og ved eksempelvis 3500 vindinger kan man gå videre.
Først måles ledninger igennem fra kabelsko ved føler til multistik ved instrument.
Er dette ok kan man for små penge få to nye sensorer.
Så er der i mine øjne kun instrumentet der kan være fejl i, evt kan printfolien være være knækket.
-
jeg har skiftet begge olietryksmåler, og ellers prøvet og tage dem fra og skiftet hele spedometerhuset, kan det evt tændspolen der giver for stor spænding ?
Caltex
-
Har du afprøvet med analog olietryksmåler? For måske virker dine instrumenter korrekt og du er bare ved at gøre dig selv til kandidat til en ny motor :idea:
jeg har skiftet begge olietryksmåler, og ellers prøvet og tage dem fra og skiftet hele spedometerhuset, kan det evt tændspolen der giver for stor spænding ?
Caltex
Og det er til de rigtige typer? Det skal være to forskellige én er normaly open og den anden er normaly closed + de aktiveres ved forskellig tryk. Kan ikke lige huske eksakt hvilke - men prøv at søg på føler eller kontakt og olietryk. Er problemet opstået EFTER du har skiftet kontakter.
Og kan umiddelbart ikke se hvordan tændspolen pludseligt skulle give større spænding - så skal der jo ske en ændring i forholdet af antal vindinger inde i spolen!
Og jeg spørger lige igen: Har du kontrolleret for løse forbindelser :?:
-
det der tricky ved denne problemstilling er, hvorfor lyser olietryksmåleren ikke nå jeg tager omdrejningstæller kablet fra mystisk den bruger heller ikke nævneværdig olie ?
caltex
-
Hvis det var en diesel ville svaret være dynamisk olitrykskontrol - brug det frit i søgefunktionen - mener også det er gældende for wbx!