T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diverse => Emne startet af: transpeter efter 04. April 2010 kl: 20:15:27
-
Hej.
Er der større koblingsvægt på en syncro, end på en almindelig ??
Hvad er det meste at nogle af jer herinde har kunnet få på en T3'er??
Går det ud over bilens totalvægt - er der større "vogntogsvægt" på en syncro end på en almindelig??
Mvh transpeter/jan
-
Mener du du hvormeget den må have på trækkrogen ? så er det 750kg U/bremser og 2000kg M/ bremser på min syncro
-
Ja, det var det jeg søgte. Ville egentlig vide hvad det højeste er man kan herhjemme. Om der er mulighed for 2500, eller mere...
-
Under særlige omstændigheder kan godkendes 2500 kg på krogen.. men så begynder man at skulle kigge på akseltryk og sådan noget.... Ellers er det normalt 2000 som Finn skriver...
-
Ok. Hvad er de "særlige omstændigheder", og hvad er konsekvensen i givet fald. Er det mindre vægt i bilen så?? Nogen der kender "vogntogsvægten", for en almindelig, og en syncro??
-
Min doka 16" må trække 2500 kg.
-
koblingsvægt og totalvægt har ikke så meget med hinanden at gøre....
Du kan sagtens få maks toaltvægt på bilen og maks tilladt totalvægt på krogen. Det er bare kørekortet der kan drille, og derfor spekulerer nogle i at nedskrive totalvægten på bilen, så vogtoget kan føres på "lille" kørekort.
Hvad der præcist kræves for at komme op på 2500 kg (ud over et træk, som er godkendt til det) kender jeg desværre ikke. Med de motorer jeg har kørt med i T3 har det heller ikke været så interessant at smide mere på krogen end 2T.