T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: Holger efter 12. November 2010 kl: 19:39:44
-
Ja så står bluestaren hos mig. Eneste bekymring er nu: hvad skal man nu drømme om med en Bluestar og en Doka Syncro 16" i garagen :D
Mvh Holger
-
tillykke Holger, den er en super lækker bil du kan lave dig nu : )
du kan bare køre den 16" doka op til mig, du kender adressen nu : )
-
Tak Jesper. Jeg har da en 14" Doka Syncro du godt må overtage.
Mvh Holger.
-
Ja så står bluestaren hos mig. Eneste bekymring er nu: hvad skal man nu drømme om med en Bluestar og en Doka Syncro 16" i garagen :D
Mvh Holger
Ja tillykke med Bluestar,en. Har du også et billede af syncro,en Mvh :-)
-
Holger, det er for lækkert med sådanne luxusproblemer, godt Bluestar fik endnu et godt hjem.
Hinze
-
Dejligt at se den kom afsted i et stykke, håber den kommer på vejen igen. Tillykke med købet
-
Tillykke med handlen til begge to , de var godt den blev på T3N - hænder , jeg tror da også der var flere der var ved at lave indkøbsforeninger , så den havde da været solgt søndag , hvis ikke du tog den Holger .
hilsen poul
ja og billede af den doka !
-
Tillykke med handlen - den kommer sikkert i gode hænder.
Syncro doka ?? --BILLEDER --PRONTO -- :lol: :lol:
-
tillykke med den (slet ik missundelig ;) )
så mangler du jo sådan en her: (ikke min)
http://www.dba.dk/buleudtraekker-man-haefter-e/id-69817118/
-
Jeg har været sammen med Ib idag i messecenter Herning og i den lokale vw klub hvor vi mødte flere som ville købe bussen af ham men den var jo solgt. Ja det var et godt køb ingen tvivl om det (først til mølle) som det hedder.
-
Tak skal i have allesammen, men med alle jeres tilkendegivelser stiller i jo også store krav til mig. Jeg ved ikke hvad der skal ske endnu, der er jo flere muligheder.
1. Jeg har en lignende bus stående hvor alt udstyret kan flyttes over på. Bilen skal ikke synes, ingen rust og det er også en 1,6 TD. Ulempen er at den skal hellakeres for at opnå samme stand som Bluestaren er nu. Resterne kan så enten ophugges eller eksporteres som hel bil uden reg.afg.
2. Det skal sølvfølgelig også undersøges om den kan registreres igen og hvad det evt. vil koste i afg. Skaden er forholdsvis nem at lave. Fordelen er så at man kan lave alle de ændringer man ønsker da der alligevel skal betales afg.(134 HK motor,(benzin?) store bremser 4WD?)
I må meget gerne komme med jeres mening.
Mvh. Holger.
-
det rust arbejde der er lavet er abselut topklasse, derfor er den nok i bedre stand end fleste andre du kan finde på markedet :)
mht. motor ville jeg nok konvertere til r4 benzin (men da du har optil flere subaru motorer på lager, var det bestem os en god løsning).
motoren aaz'ern der ligger i nu er en OJ, derfor burde den stadig være attraktiv, men personligt syntes jeg at det er blevet for dyrt med en T3 diesel på hvide skilte! (dog har denne en god vægt ;) )
jeg stemmer derfor for at den skal ud at køre igen :D
-
Ja men husk lige egenvægten...
Og jeg vil også sige tillykke med købet af en utroligt lækker Bluestar.
-
Ja tak skal du ha´Kristian.
Ang. egenvægten så ligger den på lige under 1700 kg som den står nu???????
Mvh. Holger.
-
egenvægten står på reg. att.
-
Jo, men tror du jeg bare kan køre til syn og få den godkendt med 1290 kg?
Mvh. Holger.
-
uha, det ville være lækkert, hmmm helium i ringene og luftfrikadeller i køleskabet :wink:
-
Jamen burde der være problemer i det, når det står på reg. att.?
-
Jeg tror synsmanden forlanger en vejning inden syn.
Mvh. Holger.
-
Hmm... det kan jeg ikke forestille mig, når (hvis) det står på reg. att.
-
Ved toldsyn skal man medbringe en "frisk" vejeseddel..
Man skal også bestille tid til et toldsyn..
-
Er der nogen der ved hvorfor der sidder sådan en VSS på min Bluestar?
Mvh. Holger
-
det er til Gamma radioen, den originale som blev leveret med, som justere volumen efter hastigheden op og ned : )
-
Med hensyn til toldsyn. Kan jeg IKKE bekræfte et der skal vejeseddel med. Såfremt der medbringes "Tidligere Gamle " papirer bliver disse taget for gode varer. Men Vil man have angivet en anden vægt ind tidligere så skal proceduren aftales med den lokale synsmand ved tidsaftalen om toldsyn. Det allerbedste er som med alt andet at tage en fornuftig snak med synsmanden om på hvilken måde han ønsker proceduren gennemført og i det hel taget ikke spille KARL Smart :wink:
-
Med hensyn til toldsyn. Kan jeg IKKE bekræfte et der skal vejeseddel med. Såfremt der medbringes "Tidligere Gamle " papirer bliver disse taget for gode varer. Men Vil man have angivet en anden vægt ind tidligere så skal proceduren aftales med den lokale synsmand ved tidsaftalen om toldsyn. Det allerbedste er som med alt andet at tage en fornuftig snak med synsmanden om på hvilken måde han ønsker proceduren gennemført og i det hel taget ikke spille KARL Smart :wink:
Jamen det skal da prøves først.
Mvh. Holger
-
det er til Gamma radioen, den originale som blev leveret med, som justere volumen efter hastigheden op og ned : )
VSS til radio, ja selvfølgelig.
Mvh. Holger
-
Med hensyn til toldsyn. Kan jeg IKKE bekræfte et der skal vejeseddel med. Såfremt der medbringes "Tidligere Gamle " papirer bliver disse taget for gode varer. Men Vil man have angivet en anden vægt ind tidligere så skal proceduren aftales med den lokale synsmand ved tidsaftalen om toldsyn. Det allerbedste er som med alt andet at tage en fornuftig snak med synsmanden om på hvilken måde han ønsker proceduren gennemført og i det hel taget ikke spille KARL Smart :wink:
Jamen det skal da prøves først.
Mvh. Holger
prøv at snakke med LB bilsyn i padborg de er rigtig flinke
-
det er til Gamma radioen, den originale som blev leveret med, som justere volumen efter hastigheden op og ned : )
VSS til radio, ja selvfølgelig.
Mvh. Holger
på Blaupunkt radioer hedder det GALA :)
mon ik også signalet kan bruges til styring af fartpilot??
-
Geschwindigkeitsabhängige Lautstärkeanpassung - GALA :-)
Det tyske sprog er altså smukt på sin egen måde
-
Signalet skal også bruges til motorstyring på Subaru motorer.
Mvh. Holger.
-
gamma gala who cares!
-
Jeg snakkede med den lokale synsmand i dag, han mente ikke det var nødvendigt med en ny vejeattest. Heller ikke hvis jeg ændrer fra 4R Diesel til 4R Benzin. Så hvis det holder er det nok løsningen.
Mvh. Holger
-
er det den der skal have en 2E i? :)
-
Som med alt andet jeg arbejder med har jeg ikke lagt en fast plan. Jeg ville jo gerne have en stor Subaru motor i, men det vil helt sikkert betyde at den skal vejes. Med de ca. 1700 kg. den vejer nu vil det være vanskeligt bare at få den ned på 1475 kg. Så hvis han holder ord med at den ikke skal omvejes selv om jeg monterer en R4 benzin, så bli´r det nok sådan.
Mvh. Holger.
-
så er den jo os godkendt med 115hk :)
i princippet er det jo lidt bedre end 112hk WBX, så må du jo stadig lægge anden motor i med +20% :)
kommer du under den grænse, skal den jo ik synes eller betalles yderlig afgift, og det er nok os svært at få andet godkendt uden at der opgrades bremser mm, også bliver det først rigtig dyrt at lege ;)
hvis man skal ud i selvstændige test på dti eller tüv!
alternativt skal man lave den om så den lever op til samme specs. som en T3 öetringer!! mht til bremser og undervogn, for så er der jo en typegodkendelse allerede :) dog stadig ik billigt ;) afgiften er jo os tilsvarende større ;)
-
Dette kontaktsæt til blinker og visker sidder på min Bluestar. Det kommer nok fra en Golf eller Passat men ved nogen fra hvilken årgang? Jeg vil se om jeg kan finde det samme men med kontakt til cruisecontrol.
-
de kontakt arme er det samme som sidder på min golf fra årg 89 hvis det ka hjælp
-
-89, OK. Hvornår starter og slutter denne model?
-
mener det er det samme fra 89 til 91
-
Ja det er de "ny model" arme fra golf 2. ´89 til ´91....
-
Er der nogen der ved om denne model overhovedet findes med fabriksmonteret fartpilot?
-
Ifølge "So wirds gemacht" har man kunne købe det som tilbehør fra VDO med seperat kontakt.
Mvh Jønne Ukendt
-
Ja men det er kun blinklyskontakten med indbygget fartpilotkontakt jeg går efter.
-
Er der nogen der kan genkende dette relæ? Det sidder i Bluestaren over sikringsboksen, ved siden af relæet til den store blæser. Det har fire ben: 15-31-III1-V. 15 og 31 er selvfølgelig + -. Der går en blå/hvid og en brun(-) ledning til et stik som passer på VSS bag på speedometer. Der går en hvid/blå og en brun ledning hen i nærheden af radioen hvor de er klippet. Kan det være hastighedssignalet til radioen?
-
Så er jeg lige så stille gået i gang med at klargøre en Bluestar. Det blev så Mads-kaa`s WBX.
"Liget" som jeg overtog det efter "Slagteren fra Klovborg":
-
Første opgave var div. rustarbejde. Der var en del huller rundt omkring.
-
Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde tråden hvor Mads-kaa Renoverer sin DJ motor? Der blev linket til den i Mads`s salgstråd.
-
De lækre billeder er her :) (https://picasaweb.google.com/106159367821645093805/Motor)
tråden er her (http://www.t3nettet.dk/kunena?view=topic&catid=16&id=21263&limitstart=0)
-
Blustaren blev solgt i efteråret men er nu tilbage hos mig igen. Hverken den midlertidige ejer eller jeg har haft tid og evner til at få Mads-kaa`s fine motor til at gå ordentlig. Største problem er at den går meget ujævnt og lugter af benzin i tomgang. Siden jeg købte den tilbage har den været en tur til Skive området og tilbage med 7 pers. samt en tur til Hannover og retur uden problemer. Den bruger hverken vand eller olie. Jeg tror jeg har fyldt ca. 3/4 l olie på, det er vel ikke unormalt? Iøvrigt tror jeg ikke det er olieforbrug men oliespild. Den drypper lidt, så den skal have et par nye simmeringe på krumtappen. På turen til Hannover målte jeg benzinforbruget på den ene tankfuld, den lå på 9 km/l men på sådan en tur kører man jo heller ikke meget i tomgang.
Hvis nogen har mod på at arbejde videre på denne fine motor er den her med sat til salg. Den kan ses og prøvekøres på Fyn fra i morgen.
-
Bluestaren kører nu med Subaru EJ 22.
-
Jeg vil ikke ligge ved siden af sådan en japser kværn i Wietzendorf... :lol:
-
Bluestaren kører nu med Subaru EJ 22.
B) Fedt med en lækker nysynet T3 med papirerne i orden:
fra DMR:
Slagvolumen: 2200.0 cm3
Største effekt: 95.0 kW
Antal cylindre: 4
Konstruktive Ændringer Motor ombygget til en Subaru 2,2 med 131 HK
-
Jeg vil ikke ligge ved siden af sådan en japser kværn i Wietzendorf... :lol:
Så, så Uffe. Hvis du kan køre 4000 Km. rundt i Europa i selskab med en samling "garbage biler" kan du vel også overleve at parkere et enkelt døgn ved siden af en "50% riskoger.
-
Uffe vi er nødt til at være lidt overbærende og hjælpsomme. Jeg har hørt at det ikke kun er diesler
Som har brækket sig her i sommervarmen.
Mvh Jønne Ukendt
-
Jeg har hørt at det ikke kun er diesler
Som har brækket sig her i sommervarmen.
Mvh Jønne Ukendt
:sick: ...
-
Uffe vi er nødt til at være lidt overbærende og hjælpsomme. Jeg har hørt at det ikke kun er diesler
Som har brækket sig her i sommervarmen.
Mvh Jønne Ukendt
Har også hørt lidt om det, men det er da ikke meget vi har LÆST om det?? :P :silly: