T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: Hinze efter 04. Marts 2011 kl: 21:44:37
-
Bussen, som vi kalder den her i familien, har nu været i vores varetægt i 2 uger.
Vi fik den fredagen før vinterferien og straks tog vi den i brug, sønnike skulle prøve med en dyne og datteren var også ude i garagen og lure.
Mit T3 liv har været et antal busser, men en carat er altså noget ganske særlig lækkert. Fruen udtrykker stor begejstring for "stuen" (kabinen) og det er lige præcis her forskellen indtræder, nemlig lækkert støjdæmpende og indbydende interiør.
Automatgearet bider godt nok på forbruget, men det giver en rigtig rolig og afstressende kørsel.
Den er med wbx, men der kommer en række4 i inden så længe. Hvorfor det? Bare fordi!
Jeg skal have eberspächer brænderen til at virke og jeg ønsker mig en fjernbetjening til centrallåsen, og så en byge med lidt farve.
-
Den er fin Hinze. Go vind med den. Det er vel nærmest, let omskrevet udfra mine drenges kommentar; "Lissom at være på hotel, bare ude på landevejen" ! ;-)
-
Jammen tillykke med den...
Giver du en kasse bajere på Fyn hvis du har solgt den inden Marts er omme?? :D
(Undskyld, kunne altså ikke dy mig :D)
-
Tillykke med den. Nu skriver du en byge, mener du så en helt anden farve? eller vil du bevare så meget af den flotte org. blå farve som muligt :D
Min har da vidst samme farve :wink:
-
Jeg satser nu på at du denne gang har fået en "keeper" :wink:
Den er kommet i de rigtige hænder nu.... du skal behandle den som du vil behandle kvinden i dit liv :
gøre hvad du kan for at holde hende smuk, og smid så mange penge i hende at du ikke har råd til at skille dig af med hende igen.
Tony
-
ja, jeg har vist forstået på IM, det ER en keeper :mrgreen:
En byge bliver samme farve; jeg ved ikke helt om skærmsættet (plankerne) skal justeres lidt i farven. Jeg har set forskellige versioner og de ser jo alle lækre ud.
-
jeg ved ikke helt om skærmsættet (plankerne) skal justeres lidt i farven. Jeg har set forskellige versioner og de ser jo alle lækre ud.
Ja, Hinze det kan jeg med største lethed afklare: Carater skal være originale. Man sætter heller ikke Disco-kugler på øjnene af Sfinxen, ligesom man ikke skalmurer Colosseum. Taj Mahal skal ikke renoveres med fladt tag, vel?
-
jeg ved ikke helt om skærmsættet (plankerne) skal justeres lidt i farven. Jeg har set forskellige versioner og de ser jo alle lækre ud.
Ja, Hinze det kan jeg med største lethed afklare: Carater skal være originale. Man sætter heller ikke Disco-kugler på øjnene af Sfinxen, ligesom man ikke skalmurer Colosseum. Taj Mahal skal ikke renoveres med fladt tag, vel?
:D , men er de så indfarvet med en sort bumperstribe originalt?
-
Jeps. Ved lejlighed skal jeg få scannet et fint gammelt prospekt ind til dig.
I øvrigt et fantastisk valg af navn.
Vores bærer også navnet "Bussen", og jeg tror, at det er inspireret af, at det er en bus. Jeg har desværre ikke haft fantasi nok til at finde på et navn til den - måske hører det også mest til i de socialklasser, der kører så anonyme biler, at de ikke straks bliver identificeret som en Carat. - Lidt samme mekanisme som, at navnetrækket mangler på en BMW 750, mens der tit står "Henning fra Centerbodega'en" i bagruden af en Nissan Micra... ;-) Skulle min imidlertid have et navn, så måtte det bliver Rønn Hornbeck afledt af dens sindelag...
-
Jeps. Ved lejlighed skal jeg få scannet et fint gammelt prospekt ind til dig.
Her er et bille fra VW carat prospektet? Her er de vel nærmest lidt grålige
-
Ja, det er præcis sådan, den er. Hvis du sidder med prospektet, så kan du jo bare slå farvekoden op.
-
Ja, det er præcis sådan, den er. Hvis du sidder med prospektet, så kan du jo bare slå farvekoden op.
men hov, her et billede fra 1987 prospektet, nu er de blevet sorte. Mine er sorte, bare lidt falmet. Så måske de startede som grå, men blev sorte "faceliftet" over tid.
-
Den øverste er en discount Carat. Ingen elspejle. Måske en hjemmefusket. Den har vel heller ikke AC 8)
Mvh Jønne Ukendt
-
@Admin
Må vi bede om at få en lukket gruppe under navnet Aristocarats?
@Hinze
Den sidste er da godt nok mærkelig? Har aldrig set den kombo før?
-
har hentet sådan en fætter, ved ikke helt motorkode men det er fra en Golf 95, såå agg, ady. Komplet med ledningsnet, nænsomt pillet ud uden klip, en luftmængdemåler og forrør/kat med sonde.
Det er med Simos styring (Siemens), afløseren for digifant styringen som ses på 2E motoren.
Man kan se ventilen til det aktive kulfilter løst liggende ved ventildækslet.
-
Den øverste er en discount Carat. Ingen elspejle. Måske en hjemmefusket. Den har vel heller ikke AC 8)
Mvh Jønne Ukendt
Godt set JønneU; du kan dit kram, det er vel også snart tid til en Carat i læborg; altså en benziner....ikke diesel fims
-
Det ser også ud til at være nogle modeller fra 85 el. før. Jeg tænker på skydedøren, kunne det ikke godt se ud til at være den gamle model skydedør med stor indpresning til håndtaget, el. er det også lavet sådan på nogle senere modeller????
Det lyder fornuftigt med den org. cool blå farve, den er sku feeed 8)
-
Det er den samme bil med fusk fra foto shop.
1. Nummerplade H-SE-5496
2.baggrunden- F.eks planten foran forruden
3.den holder exact på centimeter, det samme sted se på fliserne.
4. Sæderne inden i bussen er fuldkommen identisk skygge mæssigt
5. prikken til højre for benzindækslet
Men fælge er anderledes - bagerste ruder er med ventilation er anderledes - gid det var så nemt at bygge om i virkeligheden :wink:
-
Og så lige nummer 6: Spejlbilledet af spejlet i trekantsruden, det er af spejlet på første billede :D
-
det er lige som at lege find 5 fejl og vind 3 bælgvanter til næste uge. :lol:
-
Hmmm, nu fik jeg så registreringsattesten fra Skat. 70kW, ja jeg ved godt der ligger en MV'er, men
For nu at blive på den rigtige side af tremmerne, bliver det så en ADZ med mono-motronic og mikset med automatgear.
ADZ'en lå i TS, men blev hentet i dag; hold da op hvor er en doka dog er praktisk.
-
Jeg har forsøgt at starte ADZ'en på pallen, men uden held :cry: Den giver ingen gnist. Efter at have kikket lidt på de tyske sider, leder det tanken hen på startspærre funktionen. Det lader ikke til at 12V på "startspærre"-benet i boksen rykker noget. Hmm, så er den vel bare til skrotpladsen, eller er der nogle ideer.
-
Nogle ideer???? Send den op til mig. :-D
Jeg kan få fjernet startspærren for dig.
-
Jeg har forsøgt at starte ADZ'en på pallen, men uden held :cry: Den giver ingen gnist. Efter at have kikket lidt på de tyske sider, leder det tanken hen på startspærre funktionen. Det lader ikke til at 12V på "startspærre"-benet i boksen rykker noget. Hmm, så er den vel bare til skrotpladsen, eller er der nogle ideer.
Ja da!
Sælg motor med ledningsnet og styreboks billigt til mig ;)
-
Nogle ideer???? Send den op til mig. :-D
Jeg kan få fjernet startspærren for dig.
Jeg har forsøgt at starte ADZ'en på pallen, men uden held :cry: Den giver ingen gnist. Efter at have kikket lidt på de tyske sider, leder det tanken hen på startspærre funktionen. Det lader ikke til at 12V på "startspærre"-benet i boksen rykker noget. Hmm, så er den vel bare til skrotpladsen, eller er der nogle ideer.
Ja da!
Sælg motor med ledningsnet og styreboks billigt til mig ;)
Lækkert med et forum der altid er parat til at dele viden.
Hvis I kan hjælpe med en løsning så jeg kan få den startet vil jeg blive rigtig glad.
-
så starter den i 1½ sekund ad gangen, så det er jo lækkert. Så er der kun startspærren tilbage og nulre med. Mon en ABS boks ville kunne gå på?
-
Jeg tror godt du kan bruge en ABS boks, men hvis der er startspærre i også, hjælper det jo ikke.
-
Nu spørger jeg nok dumt , men fik du ikke hele ledningsnettet med , altså med nøgle og den ring der sidder ved ratlåsen til at afkode nøgle med , så skal du bare tape chipen fra nøglen fast til transpoderringen , så starter den hvergang . Hvis du ikke har den kan man vel finde en tilsvarende motor uden startspærre og prøve boxen derfra , hvis stikket passer .
hilsen poul
-
Skal du have en adresse Hinze :-D
-
Nu spørger jeg nok dumt , men fik du ikke hele ledningsnettet med , altså med nøgle og den ring der sidder ved ratlåsen til at afkode nøgle med , så skal du bare tape chipen fra nøglen fast til transpoderringen , så starter den hvergang . Hvis du ikke har den kan man vel finde en tilsvarende motor uden startspærre og prøve boxen derfra , hvis stikket passer .
hilsen poul
Det var mange spørgsmål :wink: Nej, jeg har hverken nøgle og eller andet der bare ligner en kode :cry:
-
Skal du have en adresse Hinze :-D
mjaa, ville nu helst finde en diy løsning, men den skal jo også ud og køre snart :?
-
HEJ Hinze.
Står med samme problem med mit 1,8 projekt. Min har startspærre, og selv om jeg har nøgle og koblel alt udstyr som ABS, airbag fra donerbilen, så kører motoren kun lige 2 sekunder og går så i stå. Har set på en hjemmeside, at alle Golf 3 køre med det de kalder 1 generations startspærre. http//dk.openobd.org/vw/golf_1h.htm
MVH.
Fynboen
-
HEJ Hinze.
Står med samme problem med mit 1,8 projekt. Min har startspærre, og selv om jeg har nøgle og koblel alt udstyr som ABS, airbag fra donerbilen, så kører motoren kun lige 2 sekunder og går så i stå. Har set på en hjemmeside, at alle Golf 3 køre med det de kalder 1 generations startspærre. http://dk.openobd.org/vw/golf_1h.htm
MVH.
Fynboen
ja, det er immo1 de køre med. Jeg har bestilt en emulator, så må vi om det virker. Jeg kom til at bestille et par stykker, tænkte måske andre også kunne bruge sådan en fætter.
-
Dette lå i postkassen i dag, mon ikke det kan "tvinges" til at styre centrallåsen.
-
Dette lå i postkassen i dag, mon ikke det kan "tvinges" til at styre centrallåsen.
Årh hvad Mega fedt...
Er der mon nogle der kan lave gamle låse? Jeg kan kun låse min Bagklap. hvad gør man med de gamle låse. Det der du gør ved Bussen er KONGE hvis du kan få det til at virke
-
Dette lå i postkassen i dag, mon ikke det kan "tvinges" til at styre centrallåsen.
Årh hvad Mega fedt...
Er der mon nogle der kan lave gamle låse? Jeg kan kun låse min Bagklap. hvad gør man med de gamle låse. Det der du gør ved Bussen er KONGE hvis du kan få det til at virke
Hvis ikke din centrallås virker kan der købes originale brugte på ebay, ellers kan du eftermontere et sæt, se evt her (http://www.t3-infos.de/t3-infos_a.html#zv)
Jeg skal lige have tænkt over styringen, se evt mere her (http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_71.PDF)
-
HEJ Hinze.
Står med samme problem med mit 1,8 projekt. Min har startspærre, og selv om jeg har nøgle og koblel alt udstyr som ABS, airbag fra donerbilen, så kører motoren kun lige 2 sekunder og går så i stå. Har set på en hjemmeside, at alle Golf 3 køre med det de kalder 1 generations startspærre. http://dk.openobd.org/vw/golf_1h.htm
MVH.
Fynboen
ja, det er immo1 de køre med. Jeg har bestilt en emulator, så må vi om det virker. Jeg kom til at bestille et par stykker, tænkte måske andre også kunne bruge sådan en fætter.
Så landede vidunderprintet i postkassen, og den virker, plus og minus og en enkelt ledning til motorens styreboks og den startede og kørte fint, lækkert :D
-
Fedt Hinze.
Hvad er det du har købt?
-
Fantastisk , så er der frit valg på alle hylder , golf og passat motor med startspærre det er ingen problem , bare man har en ven der hedder Hinze :lol:
-
Så blev det dagen hvor wbx og autogear blevet hevet ud, til fordel for en ADZ række og en 4 trins manuel gearkasse. Årsagen er såmænd ikke religion, men blot en konstatering af et benzinforbrug og et kørselsbehov, der skal løses billigst muligt.
-
Super Hinze. Vi ses.
-
Så blev det dagen hvor wbx og autogear blevet hevet ud, til fordel for en ADZ række og en 4 trins manuel gearkasse. Årsagen er såmænd ikke religion, men blot en konstatering af et benzinforbrug og et kørselsbehov, der skal løses billigst muligt.
Er der lavet diesel T3'ere med automatgear?
Og det ser jo ud til at en del af gearkassen er af jern.
-
Så blev det dagen hvor wbx og autogear blevet hevet ud, til fordel for en ADZ række og en 4 trins manuel gearkasse. Årsagen er såmænd ikke religion, men blot en konstatering af et benzinforbrug og et kørselsbehov, der skal løses billigst muligt.
Er der lavet diesel T3'ere med automatgear?
Og det ser jo ud til at en del af gearkassen er af jern.
jaa, Berliner Taxi og til det norske postvæsen, men i noget begrænset mængde. Jeg har et sæt med adaptorplade, hvis du lyster?
Hinze
-
ADZ skubbes ind i tørvejret
-
hurtig process.........
-
hurtig process.........
indtil videre, ja :wink:
-
Årrrrrrrrrrr - motor og gearkasse ind og ud i een enhed - jeg vil have en motorkran, egen flisebelagt indkørsel og et værksted!!!
-
Er der lavet diesel T3'ere med automatgear?
Og det ser jo ud til at en del af gearkassen er af jern.
jaa, Berliner Taxi og til det norske postvæsen, men i noget begrænset mængde. Jeg har et sæt med adaptorplade, hvis du lyster?
Hinze
Jo, det lyder interessant, men min T3 kan vist ikke bære det.
Men automatgear til en diesel T3 er nok ikke så uøkonomisk som til benzin.
Selv om gearkassen nok er af samme type som der sidder i en golf2,
så er der vel ikke rigtig noget der kan byttes rundt?
-
Ja Hinze - Carater fortjener R4 ;-) Skal du have kat på? Jeg er bange for at du får en lidt larmende udstødning med den JXpotte.
-
Ja Hinze - Carater fortjener R4 ;-) Skal du have kat på? Jeg er bange for at du får en lidt larmende udstødning med den JXpotte.
mjaa, kat'en kan jeg nok ikke undgå når vognen er født april/1990. Enig i at larmen skal reduceres. JX'en blev sat på da motoren skulle i TS. Nu er jeg jo blevet meget klogere :D
-
lidt videre :P .
Beslag til servo beholderen er svejst på lige hvor motorbøjlen sidder monteret, så den måtte af. Hvor sidder beholderen på en diesel?
-
Beslaget til servobeholderen på en diesel, sidder lige ved siden af brændstoffilteret.
I motorbrønden er det i højre hjørne længst væk, når du står bag bilen.
Tony
-
Det går da hastigt fremad... Tommelfingeren op.... :-)
-
Beslaget til servobeholderen på en diesel, sidder lige ved siden af brændstoffilteret.
I motorbrønden er det i højre hjørne længst væk, når du står bag bilen.
Tony
ok, tak
Det går da hastigt fremad... Tommelfingeren op.... :-)
tak. mjaa, den skal jo snart fragte familien til Påskefrokost (kørende) :wink:
-
Der sker sku noget på Grevekanten må jeg sige, det ser godt ud. og bliver spændende at se den i aktion :D)
-
Der sker sku noget på Grevekanten må jeg sige, det ser godt ud. og bliver spændende at se den i aktion :D)
jaaa, kan du kende den :D
-
jep, og jeg satser da også på at få en tur i luxsus dyret, når den bliver køreklar :D
-
så er der bestilt komplet KY-udstødning, en 1,7kW starter og 24 torx bolte til drivakslerne. (på ebay)
-
Hvad bruger du af benzinpumpe? Har brugt mange timer på at finde en med 1,2 bars tryk, og som sidder uden for tanken, og jeg tror det er lykkedes at finde en, og den sidder på VW Polo 1,3 kat AAV(1987.07 - 1994.09), og Polo 1.0 KAT. AAK, ACMog AAU (1989.08 - 1994.09). Har ikke fundet en brugt endnu, og en ny koster ca. 2400 ved FTZ.
Hilsen Fynboen.
-
Hvad bruger du af benzinpumpe? Har brugt mange timer på at finde en med 1,2 bars tryk, og som sidder uden for tanken, og jeg tror det er lykkedes at finde en, og den sidder på VW Polo 1,3 kat AAV(1987.07 - 1994.09), og Polo 1.0 KAT. AAK, ACMog AAU (1989.08 - 1994.09). Har ikke fundet en brugt endnu, og en ny koster ca. 2400 ved FTZ.
Hilsen Fynboen.
jeg bruger såmænd bare den fra wbx, den levere godt nok 3 bar, men trykregulatoren smider vel resten tilbage i tanken.
-
di da dej, det bliver en let dag i dag, bare lige sætte en koblingspedal i og en gearstang.
:shock: wrong, der sidder ikke samme pedalkonsol i automatgear modellerne. :? sååå, ud med det hele, lod dog hovedcylinder med beholder sidde. Da de samlede automatgear modellerne har de dog været flinke at tage beholderen fra hylden før de "borede" hul til "koblingsvæsken", så det kunne jeg så gøre og slippe for at udlufte bremserne. Heldigvis kunne jeg nappe pedalkonsol fra TwinSlideren, så det er lækkert.
Dagen endte ellers godt.
-
Jamen så er du jo kørende lige om fem minutter ? :lol: Lækkerier. Har du skrottet Twin Slideren ?
-
Jamen så er du jo kørende lige om fem minutter ? :lol: Lækkerier. Har du skrottet Twin Slideren ?
jaaa, jeg mangler lige sidste....TS'en er solgt, men er havnet i nærheden :wink:
-
nå, i går blev lidt "svær" så i dag er det let, bare sætte de sidste kølerslanger på.......Wrong igen, de langsgående rør er kortere.......
Så er det jo heldigt at jeg engang fik "klunset" et sæt nye :D
Hvor er det smukt med nye rør.
-
Jeg nærmer mig lykkelig en ende på ombygningen; jeg har benyttet relæ boksen fra DJ, og er ved at udrede ledningsnettet og fjerne multi samlestikket der normalt sidder på blokken, en ledning ad gangen. Styreboksen sætter jeg i højre side. Udluftning af kobling var noget af en speget oplevelse, men ser ud til at virke; så jeg mangler også at montere drivaksler.
-
Jeg nærmer mig lykkelig...
Forståeligt! :D
-
Hatten af for at rydde op i bolognesen...
-
Fed process, Hinze. Og du vil ikke fortryde timerne, når du mærker resultatat.
-
jomfruturen er overstået her til formiddag. Motoren køre fint men, gearkassen lyder som en gammel drejebænk der skulle have være smidt for længst :evil: Nå, op på hesten igen, låne en bil af en flinker fyr, afsted til Påskefrokost, købe/reservere en anden gearkasse på vejen, tak for det. Så snart skal der skiftes gearkasse, men det er jo nemt, når det hele lige er samlet.
-
Jeg har en gearkasse der er utæt bagi , den må du få , har kørt 178000 km .
hilsen poul
-
Jeg har en gearkasse der er utæt bagi , den må du få , har kørt 178000 km .
hilsen poul
Den kunne jeg da sikkert godt bruge :D
-
Fuck der rod i den bunke kabler Hinze. My god!
-
Fuck der rod i den bunke kabler Hinze. My god!
Billedet er fra prøveopsætningen før jomfru-turen, så spaghettien er nu lagt pænt i motorrummet, jeg tager et "efterbillede" 8)
-
FED kasket.....! :-D
-
"Sørgmer" om jeg ikke er kørende, :D nu med 3H gearkasse og ADZ. Nu kom Fyn11 lidt tættere på.
-
TILLYKKE!!!!
Nørj må det være en kraftfuld fryd.
-
Det må være dejligt, efter så stor en ombygning. Hvad er så næste projekt?
Hilsen Fynboen
-
Fedt, Hinze! Tillykke! Lad os få nogle malende lange beskrivelser af køreoplevelsen, økonomien, familiestemningen - det hele. Og så nogle videoer, billeder, facebookopdateringer, naboreaktioner - alt ;-)
-
Der ventes utålmodigt... ;-)
-
Jeg venter også med længsel på det "efterbillede"
Jeg har lige lagt "rodet" (ikke at forveksle med "Skriget") som baggrund på computeren.
-
hvordan er kassen lyde eller hva :?:
-
:| godt at se interessen er spændstig :D
Helt fra hjertet: jeg oplevede en "nedsmeltning" af stel-ledningen til tændspolen og rev alt den fine tape af igen. Jeg ved ikke helt hvad der gik galt, men nu fik den en ekstra stor fed stel fra motorblok til karosse. Jeg synes KY potten larmer for meget til en lækker carat; når jeg køre med "klampen" i bund render den 122 km/t, lidt nedtrykkende, men jeg har ikke fået tjekket om gasspjæld rent faktisk er helt åbent ved nedtrampet speeder pedal. Nå ja, så er de også olietrykslampen blinker, dog ikke i tomgang og ingen Buzz alarm. Koblingen tager fat lidt langt nede, MEN, den køre da og jeg er rigtig glad. Så der er stadigvæk lidt eftertanker og justeringer, men det må komme løbende.
3H gearkassen passer fint, der er måske lidt knurren i diffen eller også er det vinterhjulene, men den skifter fint og det er egentligt rart og roligt med manuel gear.
Hinze
-
Dejligt at høre, at du er stærkt på vej mod målet.
122 er for lidt. Der skal være mindst 20-25 mere, så spæjldet er et godt bud. Vedr. olietrykslampen, så kan du evt. finde inspiration i min tråd "i håb om tilgivelse" - der har jeg beskrevet min vej uden om sensorproblemet. Ja, KY-potten snerrer lidt rigeligt - dog meget mindre end JX. Jeg har tænkt, at når katten kommer på, så er det nok løst. Heldigvis er problemet mest for dem, der står udenfor.
-
Hvilken gearkasse og dæk kører du med Jarl?
I medvind kan jeg nogen dage nå derop hvor du peger på. Men ikke med den mindste modvind, eller det mindste op af bakke, så mister Frk G pusten
-
Alm hjul - 185R14 (Toyo H09) og gearkassen er en benzinsøster til 3H (eneste forskel er klokken, og jeg kan ikke huske koden, men udvekslingen er den samme).
Jeg kan heller ikke køre så stærkt op ad bakke eller i modvind, men når vi snakker topfart, så er det vel under nogenlunde neutrale forudsætninger - rimelig jævn vej/ubetydelig vind. Og den skal have lov at arbejde sig derop - det tager kilometer.
-
4 gear trækker ud omkring 125 km/t. 5 gear har svært ved at trække den højere - med mindre det er vindstille eller let medvind.
3 gear trækker ud omkring 105 km/t.
Så der er masser af styrke - men der mangler noget i toppen synes jeg.
-
4 gear trækker ud omkring 125 km/t.
Tak for kaffe, hvor mange snoninger er det så med?
-
Det er før den går i begrænseren - men tæt på ;-)
3 gear går i begrænseren ved ca 105 - så der lægger jeg 4 gear ind.
-
Er det et flowproblem, tænker jeg? 90 hk i en T3 med manuel transmission bør give ca. 140. Uden kat tror jeg, at ABS har en knivspids mere i det høje register.
-
Der må stå en "mur" ved de 120 km/t. Det er også der min topper i 5. gear. Min totalgearing er så 12% højere end en 3H, det har jeg formodet er mit problem lige nu. Prøvede den anden dag med std. hjul, og det kunne tydeligt mærkes på trækkraften.(5% mindre rulleomgang)
Hilsen Fynboen
-
Det er før den går i begrænseren - men tæt på ;-)
3 gear går i begrænseren ved ca 105 - så der lægger jeg 4 gear ind.
der går den vel lidt over 6000 o/min
-
Er det et flowproblem, tænker jeg? 90 hk i en T3 med manuel transmission bør give ca. 140. Uden kat tror jeg, at ABS har en knivspids mere i det høje register.
ja, min regnestok siger også de 140. jeg har ikke kat og køre med et stort "brianfilter", så jeg tænker der er flow nok, men måske man skulle prøve at køre uden, bare en tur.
-
Kører i alle med motorens originale udstødningsmanifold, eller er der noget JX/KY ind over?
-
Kører i alle med motorens originale udstødningsmanifold, eller er der noget JX/KY ind over?
jeg har original ADZ med blændet lamdasonde hul, da sonden ramte motorophæng. jeg har svejst en møbasse lidt nede på forrøret.
-
KY forrør - med en noget mindre diameter end ABS forrør.
Her tænker jeg så (lidt primitivt): "Den større kompression i en diesel gør at udstødningsgas nok sådan cirka er samme mængde".
Men mon der ikke er afgang nok? Interessant tanke. Bortset fra at jeg kører med ca samme setup som Jarl i udstødning, så der burde ikke være forskelle der.
Jeg kører også med K&N filter, så der burde være luft nok ind.
Det kan være benzin den ikke får nok af, forkert indstillet tænding, manglende kompression - eller måske en joker - jeg får ikke kold luft ind udefra?
-
Her tænker jeg så (lidt primitivt): "Den større kompression i en diesel gør at udstødningsgas nok sådan cirka er samme mængde".
Mon ikke det mere en den "pumpe" (læs turbo), der er skyld i den højere luftmængde. uha det er jo termodynamik, det kan man vist regne på (hvis man da kan huske noget af det)
Hinze
-
:shock: der er jo altid en årsag.....
Jeg var lige forbi Fynboens "maler weekend" her på Sjælland, "prøv lige at se hvor meget spjældet bevæger sig når jeg giver den klampen", ½-gas lød svaret. Ja så tror da fan.... den ikke rigtig gider så meget. Sååå, der må være gået lidt galt ved speederkabeltrækket.
-
Hvordan har Fynboen og i andre løst problemet?
For der er vel vandring nok i pedalen, ikke :-D
-
Jeg har læst om (på udenbyske fora) at nogle laver tricket med at tage en dremel med en lille skæreskive på hvor de så skærer den flap af på selve speederen som fungerer som stop mod gulvet...
-
122 km/t ved ½-gas - så glæder jeg mig til at høre hvordan den går ved bundgas
-
Jo, jo - der er rigeligt vandring i pedalen - i virkeligheden synes jeg, at både gearing og vandring i pedalen passer fint til at styre Monomotronic'en. Der er flere måder at løse det på. Jeg har splejset det oprindelige kabel fra en diesel T3 med speederkablet fra G3. Det Rent praktisk er det sket ved at tage en rørstykke på ca 15 cm. Rørstykket er halveret på langs, så man har et stykke, der i form svarer til en indianerkano - en udhulet træstamme. Så svejses spændskiver med passende Ø i enderne. Ved montering bremses kabelstrømperne af spændskivernem (sæt nogle nipler på, så det passer perfekt), og selve wiren splejses så inde i røret vha. nogle - 2-3 afskrællede kronemuffer. Til sidst kan der trækkes en passende kølerslange hen over, der sikres med strips - så har man en temmelig tæt og sikker samling.
Se side 18 i tråden "i håb om tilgivelse" for fotos.
-
Speederkablerne har jeg i prinsippet forbundet på samme måde som Jarl, ingen ændring i udvekslingen på speederen.
Tak for besøget Hinze, det var hyggeligt at du lagde din vej forbi, så fik jeg et indtryk af hvordan en R4I lyder med en KY potte på. Har du fået styr på dit speederkabel ?
Hilsen Fynboen
-
Så havde jeg lige 5 minutter til at få kikket på speederkablet; ja, det så da lidt slatten ud foran ved pedalen. Løsne og spænde det op så det passer, det er rigtigt Jarl, det passer lige på en prik. Ude og køre en tur; HOLY COW, der er bestilt tid til Le Mans, for satan det hjalp. Den motor passer fantastisk til en T3, 140 som en sveske og stadigvæk pedal tilbage, mums. Jeg har fundet en nogenlunde hastighed hvor gearkassen larmer mindst; 130 :P lækkert. Følelsen er ubeskrivelig.
-
140????????????????????? Min abs må være syg :-(
-
Skønt at høre, Hinze! Ja, den maskine er fantastisk til bilen. Og så synes jeg endda, at man også skal huske at yde den retfærdighed i den anden ende af registeret: den kan nemlig også trække i det dybe omdrejningsområde - bevares - det er ikke en pimpet AAZ, men den har way mere end JX i bunden. Og AAZ'erne, de kan alligevel ikke snurre over 4000 rpm, så dem ser vi forsvinde i bakspejlet ved halv gas. - I fjerde... ;-)
-
Jeg skal lige spørge, 140, det var i 4 gear med pedal i bund?
Og det var i 5 geat at der var mere tilbage?
Samt, hvilke dæk kører du på?
(Jarl havde ret....%
-
140- 5. gear, pedal 3/4, 185/80-14
-
Og 4 gear med pedalen i bund?
Samt - hvor går den i begrænseren i 3 gear?
-
Og 4 gear med pedalen i bund?
Samt - hvor går den i begrænseren i 3 gear?
JJ, jeg er årgang 66, så det ved jeg ikke :roll:
-
Er vi igen ude i JJ 18 år?? :D
-
Jamen, begrænseren er et vigtigt test-instrument på en 1.8'er! Uden den ved man jo ikke om mooren yder det den skal?
-
Er vi igen ude i JJ 18 år?? :D
JJ.. 18 år, omvendt kasket, subwoofer, plysterninger, blå nummerpladelygter, guldkæde...
-
Heh, nemlig Mølle - spot om ;)
-
Ingen kasket. Høj pande. Ingen subwoofer. Ingen plysterninger. Ingen blå nummerpladelygter. Ingen guldkæde.
Hmmmm, men bruger stadig begrænseren til at tjekke motorens helbred - så længe den rammer begrænseren ved ca 105 i tredje gear, så er motoren i OK trim....
;-)
-
Så ved jeg sq hvad du skal have i fødselsdagsgave! Et sæt trucker-nosser og et par blå dioder ;)
-
Ingen kasket. Høj pande. Ingen subwoofer. Ingen plysterninger. Ingen blå nummerpladelygter. Ingen guldkæde.
Hmmmm, men bruger stadig begrænseren til at tjekke motorens helbred - så længe den rammer begrænseren ved ca 105 i tredje gear, så er motoren i OK trim....
;-)
Orv, mand... 105km/t... Bare det var mig... ;-)
-
hej alle . og til jj streg brian , min kører også 105 i3 gear.den viser ca. 2 km forkert ved 90 kmt.men har haft spedo til at vise 155 i 5 gear med 3h , og orig. dæk.og på lige vej :P :P det er da den fedeste motor til en t3 mvh a.jespersen
-
Ja en fed motor , men ikke den fedeste , DJ styrer stadig 160 inden for omdr. tæller lovlige område .
hilsen poul
-
det er rigtigt poul.mvh.a.jespersen ps. men den abs er så skide stabil :P
-
Ja en fed motor , men ikke den fedeste , DJ styrer stadig 160 inden for omdr. tæller lovlige område .
hilsen poul
jeg fornemmer nye kategorier til Fyn12 :P
-
Rullefelt :-)
-
Efter min tur i grusgraven på Fyn11, begyndte vogntøjet at støje helt enormt fra "bag". Nu er der kommet et nye baghjulslejer i venstre side, og igen tyst, lige bortset fra mit brian luftfilter. Men stadig 140 som en sveske og masser af pedal tilbage 8) sådan en sølle 90hk række4 er sgu lækker i en T3, ik Jarl?
-
Kunne ikke være mere enig Hinze - og stadig pænt over 11 km/l :-)
-
8.5 kml. Hvad gør jeg galt? Må se at måle kompression.
-
@JJ: Det for fordi du er så glad for begrænseren! Skift gear 2000RPM før ;)
-
@JJ: Bare gi den gas og nyd det. Schumacher kører heller ikke 10km/l.
Mvh Jønne Ukendt
-
hvad er en h 5 gearkasse ??
-
hvad er en h 5 gearkasse ??
det ved jeg ikke. Det er en 3H.
1. gear: 4,11
2. gear: 2,33
3. gear: 1,476
4. gear: 1,023
5. gear: 0,816
Bakgear: 3,67
Diff: 4,83