T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: kenny19821 efter 17. Juni 2011 kl: 22:00:15
-
så har jeg lidt tid i overskud
bilen er en 1981 T3 westfalia joker 2,0uc
Købte bussen maj 2011 hvor kæresten og jer var på tur i min gamle 85er SCA camper kørte vi igemmen laven og jeg fik øje på en camper som stod uden plader og så godt træt ud jeg stoppede så og kiggede lidt på den og fik fat i ejeren, vi kom så frem til at jeg kunne få den for 6,000kr som den var, han sagde at den havde stået i 1,5år og sidst var synet i 2007.
jeg fik så hentet bilen og der var noget rust som skulle laves og meget andet før den kunne synes, jeg pillede så køkkenet ud af den og fik den sendt ned til nogle venner i byen som lavede rust for 8100kr,
har ud over rust fået lavet
hjullejere hele vejen rundt
nye bremse kaliber ate
nye klodser
drejet skiver af
ny ankerplade i bag
renoveret bremser i bag med nye hjulcylinder og nye tromler
nye slanger i bag
nye bremse rør
nye bøsninger i for
nymalet fælge med nye dæk
poleret og fået vasket sæder og måtter( arbejder ved antirust og bilpleje center)
bilen står meget org med gadiner myggenet OSV ;-) :D
den er nysynet venter bare på en ny toldatt
lidt billeder her
-
flere
-
flere
-
Den er sq fin Kenny.
Hvordan gik det med de pladedele du hentede? Har du billeder af det?
-
shit fuck du en geile røv kenny :0) det ser satme så godt ud man får helt vand i æ ywn :) sådan....
-
krogsgaard jeg fik kun brugt det til vinduet og bunden. jeg venter med siden til jeg finder en hel pæn side.. ;-) wuuuhuuuuuuuu
ja det hjælper på den men har også brugt 20,000i dele og rust så regner med den slutter i 25-27,000kr
-
Hæ... den kiggede jeg på for et års tid siden, da vi tilfældigt kom forbi netop det sted. Jeg ringede til ejeren som "ikke vidste" hvad han ville have for den. Så bød jeg ham 5K, hvorpå han skreg op og forlangte 10K. Havde han sagt 6 til mig havde jeg købt den - men tillykke, du har fået en fin bil, og den er godt nok blevet flot! :P
ps. nu kender jeg så prisniveauet lidt bedre, for jeg ved hvor der står een mere :roll:
-
krom kapsler på og whitewalls og en enkelt crom retro tågelygte i gul foran så den hjemme og så helt til jorden
-
hehe var ude i noget sænkning og og de porsche gasburners men gider ikke at jeg ingen steder kan køre mere ;-) det var i dn unge ander 18-26 hahahahaha og de dæk sider gnaver i dækket så det gider jeg heller ik
-
hva sker der for det :0) godt man aldrig blir så gammel :0) min er sænket 100mm og den kører allesteder og jaja så vender man dækkene som alligevel skal vendes fordi den kører med den syge camber :0) den er oplagt som Hoodride lowrider den ser ihvertfald rigtig godt ud. har du haft en jetta vr6 og en geil caddy DENGANG du var ung??
-
yes det har jeg i mine unge dage hahahaha... ja det var mig der fik den jetta hjem fra tyskland for 6år siden ca
-
Var det ikke en US model? Eller Coupé eller sådan noget?
-
det var glx eller hvad den nu hed med us front og us plastik på bagklap ;-) har haft den 2 gange
-
Man kan snart ikke finde rundt i det mere har haft 15 luftkølet og nok 80 andre biler men mest VAG :-) :-) :D
-
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=144968947&__lp=29&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=DESCENDING&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=44%2C45%2C46&negativeFeatures=EXPORT&lang=en&pageNumber=3
-
fed nok
min told att er kommet så plader imorgen
-
det er money in the bank det der :0) den var grøn din caddy ikk
-
hehe min kan også godt købes for 35-45k hehe. jo den var grøn :D
-
den er nysynet venter bare på en ny toldatt
Hej Kenny.
Jeg er temmlig grøn på området, jeg har lige erhvervet mig min første T3 :) Den skal også sættes lidt i stand og synes, men jeg synes jeg læser flere steder at man skal have en toldattest, hvad går det ud på?
På min registrerings attest står der at den er indregistreret som "Beboelse" er alt så ikke som det skal være?
Håber at få lidt klarhed... :)
Venlig hilsen Thomas
-
Hey det er fordi at der ikke er betalt fuld afgift af den og så skal man også bruge told att hvis den ikke er med så skal man ind på skat deres hjemme side og finde en blanket om bortkommet told att og ved lægge en slut seddel fra tidligere ejer som har haft den reg
-
Hej Kenny, jeg har sendt pm til dig. Hvis du ikke har fået den så ring lige til mig.
-
Kan du ikke SMS mig 31327447
-
Vil måske gerne bytte min camper til en Syncro bus på hvide plader pris omkring 40.000kr kan forsikres for kun 464kr om året vægtafgift 2900kr halvår
-
Evt salg 38900
-
Res.Bil kan. Evt med følge
-
den blev du da hurtigt træt af!
Har du fundet noget federe - så vil vi se billeder;o)
-
Hehe har ik andet pt men tænker og tænker hehe bor faktisk i bussen denne uge mega cool.
Bliver den ik solgt så står den på sænkning og org brede stål fælge
-
Det er synd at sænke en bil der er i så original stand. :cry:
-
Helt enig. Du må ikke sænke den. Vores egen er blevet sænket af en eller anden engang og det er jeg oprigtig ked af. Det ser bare ikke godt ud til T3 biler. Tag bare Syncro som du er lidt lun på, det der gør den sej at se på er netop højden over dæk og at den ser hævet ud. Synes jeg - men selvfølgelig en smag sag...og jeg vil heller ikke tale dig i mod, da vi jo alle ved, at folk der peger med piber har altid ret :-)
-
Ikke hvis man får lavet de org stål fælge brede så bliver det fed
En syncro skal jo være mega høj :-)
-
Ikke hvis man får lavet de org stål fælge brede så bliver det fed
og når du har det fikset, siger du bare til, så kommer bestillingerne rullende.
- en T3 skal selvfølgelig til jorden, med mindre man skal nøjes med en syncro...
:roll:
-
Jeg har lige sænket min camper 45/35mm og jeg synes det klæ'r dem helt vildt, den skulle have nye dæmpere og fjedre inden syn, og en komplet undervogn var billigere som sænkning end som original, så det var økonomien der bestemte, og det har jeg bestemt ikke fortrudt :-)
Venlig hilsen Thomas
-
Kan i ikke smide nogle gode billeder tak hehe
-
Ikke hvis man får lavet de org stål fælge brede så bliver det fed
og når du har det fikset, siger du bare til, så kommer bestillingerne rullende.
- en T3 skal selvfølgelig til jorden, med mindre man skal nøjes med en syncro...
:roll:
Lavede for nogle år siden en 1976 Passat som havde det org look men lav og med brede fælge og org hjul det var fed
-
Ja ja Der er jo også nogle der synes at BOTOX og oppustede babser ikke er til at leve uden. :mrgreen: men som regel vokser man fra det.
-
sænkede T3er er Fede :0)
-
Kenny ik høre på sænkning er forbudt... Low rider er livet. Der er sgu ingen bakker i DK som kræver en syncro.
Ned til jorden med den :-)
-
måske 2 bruger en syncro til det den skal resten er Asfalt Cowboys :0) Lowriders er stilen og det ved kenny godt
-
Ja vil arbejde på sagen nogen som har nogle sider til et billig sæt og kan man bruge de org dæmpere?? Dæmrede de for lange
Opelhaj din bus er mega fed
-
den er osse sænket og med 1100kg på laddet oveni så spiller det jo bare
-
ja det hjælper på det hehe ;-)
-
Ja ja Der er jo også nogle der synes at BOTOX og oppustede babser ikke er til at leve uden. :mrgreen: men som regel vokser man fra det.
:shock: , hvornår sker det.
-
Ja ja Der er jo også nogle der synes at BOTOX og oppustede babser ikke er til at leve uden. :mrgreen: men som regel vokser man fra det.
:shock: , hvornår sker det.
hende fik i så for jer selv :D
-
hun ligner en der er født som dreng...... :shock:
-
Ja føj. Ingen der kunne bruge den alt i bremser er nyt
-
lidt lidt nyt
så er der købt nye varmekasser,inc de 2 rør og de 2 ventiler PUHA :shock: :shock: dyrt men lækkeret
-
:shock:
-
Ny pris
-
Tror du ikke den skal i hi nu og så på salgsmarkedet igen til foråret?
-
Hehe måske tager pladerne af den idag den står også altid inde nede på arbejde i en god varme
-
evt. bytte med golf 1 1,8 gti cab. fra 1988
-
Pris billedet info
-
Byttes til diesel camper
-
Mit cykelstativ som jeg købte af hinze har lige fået en tur så den er som ny igen
og en ny pude :P
-
stadig bytte til diesel camper evt lt alt har int
-
så fandte jeg en westy joker mere som min kammerat flemse kunne bruge det bliver fed og den skal nok blive super fin
som min så ud da jeg købte den og som flemse hans ser ud nu så lige en masse timer så er den klar
-
lidt dele til bussen
en skyde rude til venstre side så der er i begge sider og et sæt jail bars
-
Hej Kenny...
Hvor langt kører din maskine på literen?
og hvad koster sådan en' i vægtafgift?
Jeg har en T3'er ladbil, og overvejer at skifte den ud med en camper...
Mvh Gartner Lassen.
-
Den skal lige justeres i motoren. Så kan den nok komme op på 7-10km/l lige pt hedder det 5 :-(
Den koster vist 2900kr x2 om året
-
Ja 5 km er godt nok ikke meget!!! Håber for dig at du får justeret moteren inden du kører på langtur :wink:
Men du slipper vel også billigt i forsikring, for den er vel veteran ik'??
-
Jeg vil forsikre den som alm camper vil nemlig have sådan at jeg kan bruge den når jeg har lyst
-
ikke nogen der vil bytte med en diesel camper
der kan evt følge extra motor og gearkasse med til mig
-
Til salg 36,900
-
hvis nogen vil bytte med deres fine diesel camper kan man få min bus og golf 1 td med i handlen
-
8) 8)
-
opdate
-
Er det en syncro...? ;)
-
Nej ingen doka syncro her ved godt det er det forkerte forum hehe
-
Hvad går den på literen?
og hvad med vægtafgift?
-
Den går vel 7-9stykker og koster ca 3000kr 1/2 år
-
Hvorfor vil du bytte den til en diesel?
-
Vil gerne på super langtur syd på eller nord på og der er min jo lidt dyr at køre afsted i
-
Helst med høj tag
-
Det kan godt være at din kun kører ca. 8 km pr liter, men din vægtafgift er også kun ca. 6000 kr om året!
Jeg har lige set på en camper, diesel, der vel går ca. 13 km pr liter, men den koster så 12000 kr i vægt afgift om året!
Hvis du beholder din egen med billig vægtafgift kan du trods alt køre ca. 4000 km for de 6000 kr som du ville skulle betale
mere i vægtafgift for en diesel camper! :shock:
Bare lige en tanke!
-
Og put så lige et par topstykker og turboer ind i regnestykket med diesel ;) Hvorfor tror du vi er nogle stykker, efterhånden, der er skiftet ril R4i (benzin) fra diesel??
-
Syntes ikke man skal bygge en org luftkølet om til vand
Jeg har haft diesel før og var super glad for den godt nok en 1,6D 50hk kørte 18,000km på 11mdr i den. Har kun bussen på plader 6 mdr om året
-
En T3 1.6D køre rigtig dejligt... Drop alt det turbo pis og køre stille og roligt istedet og bare nyd livet. Har selv kørt 1.6D og den blev brugt og var tit hårdt læsset og den kørte super.
-
Hvad er prisen på den nu? Er der nogle problemer med den?
Mvh
Anders
(har prøvet at skrive en pm til dig - er ikke sikker på, at den kom frem?)
-
SMS mig 31327447
-
har vært på farten
-
....
-
beslag til tagbøjler på pop top
-
CU motor sendt til GBOT.DK for at blive fikset. Honet cylinder nye ringe og renoveret toppe :-)
[attachment=13289]image.jpg[/attachment]
-
Så sker der lidt
Motoren er sendt ned til Jacob spring www.gbot.dk
Der bliver skiftet
Lejere
Anden knast aksel
Ventilløfter
Honet cylinder og nye ringe
Renoveret topstykker
Og så kommer der nye Weber ict34
Nye varmekasser spjæld og rør
[attachment=13322]image_2013-01-15.jpg[/attachment]
-
[attachment=13323]image_2013-01-15-2.jpg[/attachment]
-
[attachment=13324]image_2013-01-15-3.jpg[/attachment]
-
Det bliver da vist en rigtig lækker sag, Kenny
-
Ja det bliver fedt 90-100hk sagde han. Men puha vi snart på den anden side af 25k når med det alle de dele
-
Hej Kenny!
Ja, kvalitet koster, men hvad koster det flotte karburatorsæt egentlig?????
Glæder mig til at høre lyden en dag!
Mvh PETER
-
Jeg havde lidt problemer med de org og så bestilte jeg de her i England ved dellorto.co.uk og gav 4100kr med fragt med alt.
Det bli er sjovt at se hvordan den køre har har aldrig haft en type 4 motor som har kørt godt har også haft en 1978 Bay med en type 4 og den køre også af h.... Til. ;-)
-
284 graders knast, nye løftere, bearbejdet knasthjul (for tunknast) nye plejllejer, knastlejer nyhonede cylindre, glasblæste stempler og nye stempelringe. Toppe er blevet fræst 2 mm for at opnå ca comp 8,5:1 som passer til knast, ventiler er blevet slebet op og sæder er blevet fræst og vendehøjden er optimeret til 1,2 mm. Nye pakninger og alt afrenset og samlet til longblok igen. Der blev dog behov for et sæt HD stødstænger jeg måtte korte op på mål for at ramme den rigtige vippetøjsgeometri med den nye knast,
Lige en kopi af tekst fra Getbackontrack
-
Så fik jeg mitoren hjem idag umm det som jule aften og fik bestilt oliekilder og kilerem ved vw idag nu venter jeg bare på min nye potte og 009 tænding bosch
[attachment=13527]image_2013-02-11.jpg[/attachment]
-
Lige en Update. Motoren er nu i bussen og den køre igen men nu er mine nye Weber 34 ict for små så skal ha bestilt et sæt i England nogle 40mm Weber IDF eller mangler jeg at få sat min nye tænding på så få bestilt de nye Weber så den kan komme ud til laulunds auto i Støvring og blive køre ind
Men puha pt er det løbet i over 31,000kr og har kun fået lavet selve motoren ved gbot.dk ellers har jeg selv taget ud og sat i og samlet det hele ud over selve longblock
Men det bliver godt
[attachment=13767]image_2013-03-17.jpg[/attachment]
-
Flere
[attachment=13768]image_2013-03-17-2.jpg[/attachment]
-
D
[attachment=13769]image_2013-03-17-3.jpg[/attachment]
-
S
[attachment=13770]image_2013-03-17-4.jpg[/attachment]
-
Så er der bestilt nye karburatore igen da de små ict 34 ikke er store nok
Så på tirsdag kommer der 40mm Weber IDF fra England komplet med speedertræk og manifolde og så skal jeg ha min nye 009 tænkning på
Og syn i maj
[attachment=13986]image_2013-04-07.jpg[/attachment]
-
Fede kaburatorer de Webere. De ligner den Weber 45 DCOE som jeg havde i min mini med 1293 motor, sidst i 70érne.
Den gav en pragtfuld ræbende lyd fra sig, når man trådte på speederen, og det gjaldt om ikke at røre speederen, når man lå på siden af en BMW i et kryds, for ikke at advare den om, at nu ville den få baghjul ;)
[attachment=13990]IMG_0021.jpg[/attachment]
[attachment=13991]IMG_0040.jpg[/attachment]
Her fotograferet standsmæssigt foran Eremitageslottet :P
-
fed mini du har haft
flemse her inde makker en del i det skidt men er vist ved at sælge lidt ud i det møj :-) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
-
Nye 40mm Weber IDF med det hele
[attachment=14035]image_2013-04-09.jpg[/attachment]
-
J
-
Hjemvendte fra en Sverige tur på i alt 1300km og mødte en dansk Syncro som var kørt i stykker med en trækaksel
Ellers super tur med besøg ved åke bilkirkegård uden for ryd
[attachment=14999]hb0c0e63.jpg[/attachment]
-
E
[attachment=15001]h9644794.jpg[/attachment]
-
Hej Kenny og Marlene,
Ja det var mig der var kørt i smadder.
Det viste sig, at det var det yderste kryds på venstre forhjul, der var kørt helt i stykker. Alt drejede rundt - manchetter og hele molevitten.
Det var lidt heldigt, at jeg fik fat i en mekaniker, og det lykkedes dem at få skaffet reservedele hjem.
Dog er det nogle hamper reservedelspriser man holder sig i Sverige på den slags. De alene var mere en dobbelt så høje som Hintzes vw-shoppen.dk :-( - så det kan være, der snart kommer mange svenske kunder i butikken dér :-)
Meeen servicen var i top - Frederik (min dreng på 4) og jeg fik en gratis lånebil et par dage - og da vi hentede "Hannibalen" torsdag sluttede vi af med manér med swimming pool luksus på sydsiden af Söderåsen....
En spændende tur - og rigtig hyggeligt at møde jer. Kanon flot westy I holder jer!!
mvh
Anders
-
Motoren ude igen for lige at lave et gevind og nye motorophæng
[attachment=15798]h096faf2.jpg[/attachment]
-
Min første T3'er købte jeg i 1998, og det var en 70'er luftkølet. Hvor er det skønt at se sådan en igen, i gensynets glæde, men jeg havde nu meget bøvl med at holde varmen om vinteren. Du har da et helt ekstremt dejligt slot at lege i. Og en skøn bil.
-
Sælges 39,900 kr synes i maj 2013
-
Sælges 39,900 kr synes i maj 2013
Vil du sælge uden motor og gearkasse og hvad er prisen ?
Måske lidt åndsvagt spørgsmål, men mindes at du ville sælge sådan på et tidspunkt ??!!
-
Kan sælges for 30.000kr uden motor cykel stativ og markise
-
Ind extra skydedør
Og har alle de org papire til den
-
Gearkassen bliver på bussen den kan jeg ik bruge.
Evt kan de nye varmekasse rør til varme følge med, de koster omkring 5000kr hvis man skal ud og købe det
-
H&R sparer fra 5x112 til 5x130 Porsche mål.
Bussen kommer ik på plader i år desværre så må der jo skrues lidt
[attachment=17458]h662a2a9.jpg[/attachment]
-
[attachment=17801]hdab57cb.jpg[/attachment]
Porsche C2 6-8x16
Næste sænkning på vej
-
[attachment=17802]h79639c4.jpg[/attachment]
-
Ujjiiii... Det ser godt ud... ;-)
-
[attachment=17804]h9d94523.jpg[/attachment]
Der skal lige lidt andre dæk på da de er alt for små og så en ordenlig undervogn
Dæk og undervogn i stil med billede
-
Hvis den kommer langt nok ned over de hjul, så spiller det max...! :-)
-
Har kigget lidt efter efter undervogn kan bare ik blive lav nok
Og ved ik hvad fælge for har et sæt C2 mere og 2 sæt teledials (15 og 16")så evt skulle man lave et sæt 8x16 hele vejen rundt
[attachment=18149]h7a36ead.jpg[/attachment]