T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: Holger efter 14. Januar 2012 kl: 20:28:00
-
Det er en 2,0 9a.
Det kan godt være det følgende ser lidt rodet ud men det er fordi jeg har flyttet indlægene over fra en anden tråd.
-
fra en golf3 gti?
skal den i en T3? eller passer blokken ikke på en dieselklokke?
_________________
Hilsen Verner
-
Det er fra en Passat og ja den passer. Problemet er at strømfordeleren sidder i enden af topstykket. Det kan godt give pladsproblemer.
_________________
Mvh. Holger
40 86 44 50
-
Ja, ja - det er 2Es dobbeltknastede fætter med 136 hk. Jeg tror, det er en sjov motor - egentlig en hybrid mellem de nye og den gamle generation, for den er bygget på EA827-blokken, men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne?
Den glæder vi os til at høre mere om - især, hvis den er på vej i en T3 - en T3 GTI
_________________
Bedste hilsner
Jarl
-
.......... men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?
Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?
- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?
Den glæder vi os til at høre mere om...................jeg glæder mig også. Den var ihvertfald total vild da den sad i en gammel Passat fra -87.
-
.......men strømfordeleren sidder alligevel i enden af toppen, og så er der sat en "prop" i hullet over oliepumpen, er det ikke rigtigt? Jo det er rigtigt men er der noget i vejen for at strømfordeleren flyttes "tilbage på sin plads" over oliepumpen?
Jeg ved det ikke, men det er vel bare at prøve. Rent mekanisk, kan jeg ikke se hindringer, hvis der er plads nok.
Er det ikke også den med "almindeligt" tandremstræk til ét kamhjul, og så drives den anden knast med en lille kæde mellem knasterne? Jo men er ikke alle VW motorer med to knastaksler indrettet på den måde?
Jo - i den generation.
- en T3 GTI .......en 2E er vel også en GTI ?
Jo, jo, men ikke så udtalt. 2E var jo også motoren, der lå i den snusfornuftige Passat uden GTI-skilt til familiefaren, mens 16V-bassen vist til gengæld kunne findes i Corrado
_________________
Bedste hilsner
Jarl
-
Trækket til oliepumpen på sådan en 16 v er lavet lidt anderledes end vi er vant til:
-
Er der nogen der har en idé til hvorfor strømfordeleren er flyttet op til enden af topstykket?
-
Det der oliepumpetræk ligner det, man så på de tidligste 1,5Dere, som sad i ældgamle Golf 1ere uden vacuumforstærkning på bremserne og derfor uden vacuumpumpe. Har du en almindelig strømfordeler fra en 8V 827'er, så kan du måske prøve at plumpe den i hullet og se, om sagerne passer sammen.
-
Ja det har jeg og det skal også prøves. Det næste er at det ser ud som om de skråt skårne tænder på enden af mellemakslen ser lidt anderledes ud. Det må jeg se på en af dagene.
-
Nå, jeg kunne ikke vente og det passer OK men der er ikke plads til dækslet.
-
136HK? er det ikke 1,8 16V fra golf2 gti samt scirocco der har det?
de 2,0 16V jeg kender fra Golf3 og Corrado har150hk.
er den fra en Passat GT 87'?
-
9A ligger bl.a. i Passat B3 i perioden 7/88-9/93. Den jeg købte lå i en Passat fra -87 men det var hjemmelavet. De senere versioner har 139-150 hk og er så vidt jeg husker longblok.
-
Kan tændingssystemet ikke konverteres til en wasted spark løsning?
-
Kan man så ikke li´så godt ta´skridtet fuldt ud og bruge MS?
-
Kan tændingssystemet ikke konverteres til en wasted spark løsning?
Hvordan laves det hvis man ønsker den mest enkle måde?
-
Nu har vi så fundet ud af hvorfor strømfordeleren sidder som den sidder. Kan vi så også finde ud af hvorfor indsugningsmanifolden er lavet som den er? Man starter med et crossflow topstykke med indsugning på den ene side og udstødning på den anden. Ikke desto mindre fører man så manifolden op over motoren og om på samme side som udstødningen. Nogen forklaring?
-
måske noget med momentkurven og længden på "flowet", iøvrigt er det jo lige til 4 tændspoler styret af (som du nævner) MegaSquirt. Har du føler på krumtappen?
-
Skal der en hel MS til for at styre tændingen, eller findes der en billigere løsning? Nej jeg der er ikke krumtapføler på men det er vel heller ikke den største investering nu vi er igang?
Jeg har en TFSI motor hvor jeg kan låne fire tændspoler.
-
de er ikke mange penge i en MS, det behøver jo ikke være den sidste nye model. jeg tror faktisk den første udgave kunne klare de ærter
-
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?
-
Så er motoren ved at være færdig:
-
DET ser lækkert ud...! Spjældhuse giver stiv fjeder....
-
Nååååååå.........det var vist det forkerte billede :shock:
Det var en Oettinger motor som den lokale cylinderservice var igang med. Noget at stile efter?
-
Den kommer til at lyde SÅ godt den på billedet... Får helt ståpels ved tanken...
-
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?
ja, men det behøver måske ikke være en MS3. Hvad med denne her MS1V2.2 (http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_18&products_id=74)
nåja, og så lige en WideBand sensor (http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=16&products_id=97), så løber det selvfølgelig op
-
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?
ja, men det behøver måske ikke være en MS3. Hvad med denne her MS1V2.2 (http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_18&products_id=74)
nåja, og så lige en WideBand sensor (http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=16&products_id=97), så løber det selvfølgelig op
Er den enlig ikke rimelig billig
-
Jo, men en MS koster da ca.3000,-. Hvis man så vælger den løsning kan man så ikke lige så godt lade den overtage indsprøjtningen også?
ja, men det behøver måske ikke være en MS3. Hvad med denne her MS1V2.2 (http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=13_18&products_id=74)
nåja, og så lige en WideBand sensor (http://www.protoparts.fi/catalog/product_info.php?cPath=16&products_id=97), så løber det selvfølgelig op
Er den enlig ikke rimelig billig
jeg tror såmænd det er nogenlunde hvad de koster. Dog skal man lige vurdere, om der skal ekstra transistorer til at drive udgangstrinnet til tændingen.
-
Har lige fundet ud af at min 9a har oliekøling under stemplerne.
-
Har lige været ved at montere bundkar på 9a. Bundkarspakningen var meget tykkere end til andre golfmotorer. Nogen der kan sige hvorfor?