T3nettet og T3Klub Danmark forum
Køb og salg => Skrotten.. => Emne startet af: POLLE955 efter 05. Marts 2014 kl: 10:47:50
-
Halløj , jeg har en Audi 100 , 2,0 , 5cyl. med 115 hk , komplet køreklar bil som jeg tænkte kunne bruges til et projekt i stil med det andre har gang i , motor har kun kørt 200000 km. og går rigtig godt , bilen kan også synes for små midler , det er en 1989 med aut.gear , der medfølger et sæt lækre 16" alu fælge . Pris 3500,-kr. lev. på Sjælland 500,-kr .lev. Jylland 1000,-kr.
Med venlig hilsen Poul
-
Kan den synes?
-
bilen kan også synes for små midler
-
bilen kan også synes for små midler
desvære er tendensen idag at skrotte biler pga ting, som man ville have lavet for 10-15 år siden..
en trist udvikling men jeg tror at det er de høje vægtafgifter der gør at man ikke vil ofre så meget på de gamle biler :dry:
-
Verner jeg syns du ska gi et bud på den bil. Jeg ser ikke en eneste Audi i din lange række af biler ;)
Mvh Jønne Ukendt
-
bilen kan også synes for små midler
desvære er tendensen idag at skrotte biler pga ting, som man ville have lavet for 10-15 år siden..
en trist udvikling men jeg tror at det er de høje vægtafgifter der gør at man ikke vil ofre så meget på de gamle biler :dry:
Ja, mit indtryk er at det er ret ekstremt.
Det drives sikkert af de billige mikrobiler, og de høje afgifter på ældre biler.
F.eks. en golf2 diesel på hvide plader, den koster 6500 kr i afgifter om året,
og det gør dem meget svære at sælge. Så den slags biler skrottes i store
mængder for tiden.
De biler der ryger ud, er biler der kan repareres, på uautoriserede værksteder,
og af folk selv.
Men hvad med de biler folk køber nu?
Hvad med en VW UP! er det at købe noget man knap kan reparerer på selv?
Så man kommer helt i lommen på VW.
Der var engang der var urmagere og radiomekanikere,
men de er væk.
Indmaden i elektroniske apparater er nu bare en chip, og reparation er umulig.
Og iøvrigt gør forholdet mellem apparatets pris og en timeløn også reparation håbløs.
-
Problemet er mange gange, at producenten ændrer navnet / numre på standard komponenter. Selv de / den mest simple ic-kreds bliver en umulighed at finde, når den pludselig hedder noget helt ukendt. Og producenterne er snu nok til ikke at ville oplyse dette.
Jeg har selv oplevet det som "loddekolbechauffør". Til sidst fandt jeg et dansk firma, der kunne oplyse, at den pågældende kreds bestod af to standard ic-kredse. De fremsendte et diagram og på fem minutter var den ged barberet.
-
Bilen er synsklar , på nær tanken er utæt et sted har ikke kigget hvor , men det er sikkert til at finde en hos en hugger , jeg har en anden Audi 100 der ikke skal synes der er et år tilbage den koster 7000,- kr . og fejler intet .
hilsen Poul
-
Halløj , nu skal den væk , er der ikke en der skal have en lækker 5 benet motor i sin T3 ala vw-madsen , Kom og hent den for 2000,- eller bud .
hilsen poul
-
spændende,
1. er det med mekanisk eller elektronisk sprøjt.
2. Er autogear med 3 eller 4 gear?
3. er der en motorkode?
4. passer den hjul med T3?
Et billede er jo altid lækkert
-
Ja den er med 3 gears autm. motorkode RT = 115 hk mekanisk sprøjt , og nej hjul 4 x 108 , den er guldmetal med sort indtræk , soltag , synsklar bortset fra hul i tank , måske bare en slange der er utæt .
hilsen Poul
-
SOLGT ,til højstbydende ukendte person fra det halvmørke Jylland .
Hilsen Poul