Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Jørn

Sider: [1]
1
Diesel Fora / Drypper den idag?
« Dato: 14. Maj 2009 kl: 07:42:49 »
Tør som en Toyota.......hmmmm.....øhhhh.....

2
Diesel Fora / Gearkasse hænger i skiftet...
« Dato: 11. Maj 2009 kl: 08:27:07 »
Så er problemet med gearskiftet løst, det viste sig at være skål og nylonkuglen (sidste led inden gearkassen) der var slidt helt op, faktisk var der slidt hul i bagkanten af alu koppen og plastik proppen i bunden af koppen var gået løs og fyldt med gammel fedt/sand/jord der var komprimeret under den løse plastik prop så det var ved at presse nylonkuglen ovenud af resterne af koppen, det medførte at der ikke føltes noget slør nogen steder da alle lejringer i bilens skifte var presset i bund. Jeg har nu skiftet alu koppen og skiftearmen (nylon kuglen) ud med en ny (brugt) fra en gearkasse jeg købte af "Jønne ukendt" til en go' pris (Tak Jønne), den jeg har har jo alligevel nok kørt omkring 430000 km så lidt lagervare er nok godt at ha'..........
Tak for alle jeres input.....

3
Diesel Fora / Gearkasse hænger i skiftet...
« Dato: 05. Maj 2009 kl: 14:25:09 »
Tak for de hurtige svar.... :D
 Det lader ikke til at der er særligt slør i bøsningerne i mekanikken uden for gearkassen som jeg har gennemgået og jeg kunne skifte gear både forfra (under gearstang) og henne ved selve gearkassen og jeg har ikke fundet slør nogen steder gearstangen kan dog løftes ca. 2-3 mm op i kabinen dog uden at det giver resultat på skiftet...
Problemet føles nemlig mere som dårlig udkobling så måske skulle jeg lige "justere" beslaget eller/og lave en skråstiver på det  :idea: ....
Måske skulle jeg bruge lørdag på at køre en lille tur til fyn, jeg har på fornemmelsen at der nok er et par eksperter tilstede......
Måske er det pkt.3 i Jarl's forklaring  :(  .....

4
Diesel Fora / Gearkasse hænger i skiftet...
« Dato: 05. Maj 2009 kl: 11:37:21 »
Bilen kobler desværre som den skal (fuld vandring/ingen utætheder) dog giver beslaget til slavecylinder sig en smule og det lader desværre heller ikke til at der er problemer med forbindelsen fra gearstang til gearkasse der er her ingen særligt slør og gearlåse mm. virker som det skal. Gearkassen har til dato kørt usædvaneligt perfekt og skarpt i skiftet. Jeg vil prøve at overfylde lidt.....

5
Diesel Fora / Gearkasse hænger i skiftet...
« Dato: 05. Maj 2009 kl: 10:41:45 »
Hej i Forum'et..
Jeg har fået et nyt problem med min T3'er, efter en 110km tur på motorvej sad min gearkasse (3H 5gears) uhjælpeligt fast i 2. gear da jeg drejede fra og jeg måtte ind til siden hvor det lykkedes mig at eksperimentere (voldtage) mig ud af gear  :( ved at presse/rokke lidt sideverts på gearstangen og af den vej smuttede jeg så i frigear og med min nyfundne teknik gik det så videre og 1. blev forsøgsvis brugt og derefter fint skift til 2. lidt teknik og skift til 3. ok og fintvidre til 4.men så opdagede jeg at også her hang skiftet lidt men ved et let tryk frem på gearstangen skiftede jeg fint vidre til 5. gear og humpede på denne måde undrende vidre til et par timers besøg hvor bilen/gearkassen fik lov til at køle, det hjalp lidt og der blev skiftet gear 20-30 gange i hvert gear stille holdende med slukket motor (let rokken med bilen) uden de store problemer dog hang den lidt i 2. gear men kunne dog skiftes lettere og lettere og tanken faldt straks på min dårlige samvittighed nemlig at efterfylde den let dryppende gearkasse (pakdåsen v. højgearsakslen) og at den nok var blevet varm da det var første gang at de kørte så langt i forårs varmen. Det samme gentog sig på hjemturen trods meget stille kørsel. I går var jeg så på værkstedet og efterfyldte med bare en 1/2 liter hvilket dog viste sig at hjælpe en hel del og bilen skifter ind imellem helt perfekt igen men jeg har dog kun kørt ca. 40 km siden efterfyldning og gearkassen har ikke været rigtigt varm. :?
Er der nogen der har en mening til spørgsmålet om jeg skal finde en anden gearkasse eller bliver det bedre med skiftet, der er måske nogen med en 3H gearkasse i overskud til en rimelig penge da jeg nok ligeså godt kan få en på lager....

ps. Godt træf til jer alle, jeg skal selv til 25 års jubilæums træf hos Toyota 4wd klub danmark

6
Generelt / Sprøjte pistol.
« Dato: 12. April 2009 kl: 08:41:45 »
Vigtigt Vigtigt, som der præciseres er det vigtigt at du starter med kanter, kroge og hjørner og så fladerne til sidst, gerne i små kontrollerede pust istedet for en lang sej påsprøjtning og husk at slippe påsprøjtningen i enden af bevægelsen så du ikke får dobbelt lag på (= løber). De fleste steder så som tagrender, dørstolper, dørkanter mm. har oftest fået nok når man har sprøjtet kanter, skulle der mangle lidt maling på fladerne af feks. dørstolper så angrib dem med micro pust og forsøg at undgå at ramme stolpernes hjørner så lidt som muligt. vær opmærksom på at rummet fyldes af fint forstøvet maling som kan give finish problemer når det lander på halvtør lak samt at insekter er helt vilde med lugten af div. fortynder.....
God fornøjelse...

7
Syncro Fora / Hjulkøb i sverige?
« Dato: 07. April 2009 kl: 07:30:10 »
Jeg ville vælge et sæt BF Goderich All Terrain frem for Discover alene af den grund at dækket er billigere og kører betydeligt længere (60000-80000 km) mod Discover (30000-40000 km), køre egenskaberne er der ikke den store forskel på. Jeg har selv kørt på begge mærker i min Hilux i størrelsen 31/10,5/15 og var tydeligt skuffet over holdbarheden af mine Discover Radial LT hvorimod BFG bare bliver ved og ved. Mht. valget af dæktype Mud Terrain/All Terrain (allround dæk) skal du vurdere hvor meget offroad du køre kontra hvor meget landevej og du må forvente at de fleste Mud terrain dæk er noget støjende l..t at køre på i regnvejr og danske vinterveje med rim og glatte renskrabte veje men tilgengæld en saglig fryd når der er høj sne og i mudder og leret underlag hvor det grove mønster kan tømme sig selv og dermed komme til sin ret (eller grave bilen ned på et split sekund). Et dæk som eks. BFG A/T el. Disc. Radial LT klarer sig godt både på landevej og til moderat offroad og er helt fremragende i sand el. løst underlag hvor MT typerne graver lidt rigeligt og jo bredere dæk jo større trædeflade og dermed større bæreævne så vælg ikke de smalle skæreskiver som ses hos dansk militær og på klassiske landrover.....
ps. De er gode til råd og vejledning (og priser) hos Nordkystens 4x4.....

Mvh. Jørn Dam
offroader på 13'ende år

Sider: [1]