Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - ThomasG

Sider: [1] 2
1
Biler.. / Solgt! Bus 1.6TD sælges, kun til dele
« Dato: 10. November 2013 kl: 21:47:10 »
Denne skønhed skal videre.

Bus 1.6TD, årg. 1987.

Sikkert nogle gode stumper. Med reg.attest. og mulighed for
skrotpræmie.

Pris: 2500,-


[attachment=16022]hb1f3986.JPG[/attachment]

[attachment=16023]he625e72.JPG[/attachment]

[attachment=16024]hb22089e.JPG[/attachment]

[attachment=16025]hf15b282.JPG[/attachment]

2
Biler.. / SOLGT: Camper til reservedele eller ??
« Dato: 10. November 2013 kl: 21:36:35 »
T3, årg. 1981, luftkølet, uden motor og gearkasse, sikkert mange gode stumper eller genopbygning
hvis man har tid og mod på det?
Rå indretning med køleskab i højre side, Termovinduer i god stand, super forsæder m.m.
Mangler tændingslås. Reg.attest medfølger.

Pris: 3000,-

[attachment=16014]h0b5f29e.JPG[/attachment]

[attachment=16015]h377505e.JPG[/attachment]

[attachment=16016]hbf38efd.JPG[/attachment]

[attachment=16017]hac354ba.JPG[/attachment]

[attachment=16018]h1849c86.JPG[/attachment]

[attachment=16019]h4bef3cd.JPG[/attachment]

[attachment=16020]hb82972d.JPG[/attachment]

[attachment=16021]h6590014.JPG[/attachment]

3
Biler.. / Solgt! S: T3 Syncro 2,1MV, allrounder, årg.\'90
« Dato: 28. Juli 2013 kl: 21:43:34 »
Så er tiden kommet.
Må endelig indrømme, at jeg aldrig kommer igang med mit Syncro Camper projekt.

Og skal igang med et helt andet projekt, så nu må den videre.

Enten til genopbygning eller stumper.
Der skal laves udstødning, kobling og paneler (og sikkert lidt mere).

Spær for og bag, som skal motioneres. Bilen kører og bremser fint.
Motor går godt (hvis man kan høre den for dårlig udstødning).
Har jævnligt startet den og kørt rundt på marken, og den springer igang
med det samme.
Der er varmeapparat og beklædning i bagrum, så måske har den været importeret.

Pris: Kast nogle bud på bordet, så lader vi gå et par dage (her i ferietiden)
Men holder det officielt her i tråden, så ingen føler sig snydt.

Har også en luftkølet 81' Camper på vej(uden motor) til genopbygning eller stumper
samt en Bus 1,6TD, 9 pers. , kun til stumper.
Tråde og billeder følger i en anden tråd.
[attachment=15140]h382781c.JPG[/attachment]

[attachment=15141]h6d9a33c.JPG[/attachment]

[attachment=15142]h923e214.JPG[/attachment]

[attachment=15143]h500abbf.JPG[/attachment]

[attachment=15144]hb034dc4.JPG[/attachment]

[attachment=15145]h788a170.JPG[/attachment]

[attachment=15146]hfe94bec.JPG[/attachment]

4
Diverse / Set i Prinsessegade. Kbh. i dag torsdag 13/6
« Dato: 13. Juni 2013 kl: 21:43:44 »
Passerede en sænket Multivan/Caravelle i Prinsessegade til aften. Lød som om
den havde en Subaru i bagenden. Rigtig fed lyd. Nåede ikke at skyde et billede.
Nogen herinde fra måske?

5
Generelt / Alufælge 17\" til salg.
« Dato: 08. September 2011 kl: 09:40:25 »
Jeg har disse 4 stk. til salg.

http://www.dba.dk/alufaelge-17-aez-5-x-112/id-77352459/

Hvis prisen er for høj, så smid et fornuftigt bud.

6
Generelt / Gode råd om trailerkøb.
« Dato: 08. Juni 2011 kl: 21:12:22 »
Hej alle kloge hjerner.

Efter 7 hårde år har vores (allerede dengang gamle) Dantrailer givet op.
I mandags brækkede den bagerste aksel under et ret stort læs grus.
Men den har sgi' gjort det supergodt og tjent sig selv hjem adskillige gange.

Derfor, og nu kommer det:
Hvad kan erstatte denne 1000 kg. totalvægt- trailer med bremser?
Den har en afsindig stærk ramme og ved godt, at skal man have noget
tilsvarende i dag, koster det 'kassen'.

Ved også godt, at udviklingen også har ramt trailer-produktionen med letvægtsmaterialer osv. osv.
Men jeg holder mig langt væk fra Harald Nyborg-trailere og andet.
Den kommende trailer skal jævnligt i skoven og hente brændekævler.
Minimum 1000 kg total og gerne op til 1900 kg. total. Boogie-trailer.

Ved, at der er kommet nye mærker på markedet. Selandia og andre.

Økonomi??
Tja, eftersom vi skal igang med en ombygning, så er vi nødt til at investere i noget ordentligt første gang. (og så må det jo gå fra ombygningen, surt! men sådan er det).

Nogen som har forstand på det. Gode råd modtages med tak.

7
Generelt / Glædelig jul
« Dato: 23. December 2010 kl: 21:05:53 »
I ønskes alle en glædelig jul herfra Vestsjælland
og pas nu på derude i vintervejret.

8
Generelt / Afgiftsvurdering, er det privatiseret?
« Dato: 25. Februar 2010 kl: 20:29:07 »
Er det rigtigt, at man har lagt afgiftsvurderingen af køretøjer ud til
udvalgte, private bilfirmaer?
Spørger, fordi jeg er stødt på en annonce for en autoforhandler,
som reklamerer med det.

Nogen som ved noget om det?

9
Generelt / Haralds afløser
« Dato: 29. Maj 2009 kl: 17:47:06 »
Ja, ja, ja, selvom det ikke er en T3 og med risiko for at blive mobbet
heri blandt, men dog i respekt for andre solide bilmærker vil jeg da gerne (med nogen stolthed) fremvise Haralds afløser.

De kloge hjerner vil straks kunne genkende et
automobil-mærke, også af tysk oprindelse ligesom vore kære T3'ere,
men men, dog fra en anden delstat.

Jer med røntgen-øjne vil straks kunne spotte en forvarmerlampe i
højre side af instrument-bordet, hvilket indikerer, at her er tale om
en diesel-drevet een af slagsen.

Med andre ord.

Mercedes E300 TD, årg.93, aut.,har kørt en krig (600.000 +), men det kan
man ikke mærke på den, hjembragt fra das Vaterland i '95, passet
og plejet på vore breddegrader af et par ejere før os. Ingen rust, nysynet
i jan.09.

Det er simpelthen en dejlig bil, nem at reparere og billig i stumper.

og nej, 'Hector'(T3,MV,Syncro) er ej glemt men står klar i laden til
snarlige puslerier.

10
Diverse / CT eller type 4
« Dato: 21. Marts 2009 kl: 19:39:21 »
Velkommen til. Håber du bliver glad for T3-nettet.

Ja, den større motor kan sagtens sidde i, men jeg ved ikke
lige med motorophængene og hvor meget de skal ændres.
Der er muligvis også noget med tilpasning til gearkassen. Det
har andre her på siden mere forstand på

Jeg vil foreslå CU-motoren. Den har altså noget mere 'power',
både ved dagligt brug og hvis man f.eks. kører med trailer.

CT-motoren er efterhånden meget sjælden og tror det er sværere
at skaffe stumper til den.
Men det er kun noget, jeg tror

Brug evt. www.autobremsen.dk
Den er nyligt benyttet her på sitet til at 'spore' varmekasser, og der
er et ret godt on-line katalog

11
Diverse / Spørgsmål om motorolie igen,igen,igen.........
« Dato: 04. November 2008 kl: 12:24:58 »
Ja, ja, ja,vi har været inde på det før.
MEN spørger allligevel.

Er der en fordel i at skifte fra 15/40 til 10/40,
når man er indehaver af en WBX med et par
100000 km. på bagen? Nogen erfaringer med det?

Spørger genierne, fordi jeg engang var den lykkelige ejer
af en Mercer 300 TD,serie123 (savner den tit stadigvæk).
Denne skiftede jeg fra en traktorlignende motorolie til
en Mobil 10/40. Det i forvejen lillle olieforbrug faldt til godt nul.

Ved godt, det er to helt forskellige konstruktioner. Har heller ikke
noget forbrug nu. Men alligevel.
Ellers er alternativet Castrol GTX, nu hvor Duckhams er svær at finde p.t.

12
WBX/LBX Fora / Problem med gasspjæld, tomgang og koldstart.
« Dato: 27. August 2008 kl: 21:57:35 »
Hej folkens.

Jeg har et par små-problemer med 'Harald', som jeg håber
nogen kan hjælpe med.

1. Den 'hænger' i gassen. Dvs. løber i høje omdrejninger,
når jeg slipper speederen. 1500-2000 o/min typisk. Hvis jeg
'hugger' hurtigt på speederen, falder den til ro.
Kabler hele vejen fra pedal til indsugning er smurt og chekket.
En bekendt har anbefalet mig at prøve noget indsugningsrens.
Nogen der har erfaringer med det?? Og kan det være noget andet??

2. Ved koldstart går den ad H til de første sekunder. Dårlig stel til
en føler eller defekt temp-føler måske. Hvor skal man lede?
Er der en fordel i at vente et par sekunder ved koldstart med tænding
slået til. Tænker her på elektronik, følere etc.??
Er der måske sammenhæng mellem 1 og 2?

Det er en 2.1DJ.

13
WBX/LBX Fora / Hjemvendt fra ferie uden bøvl-Hurra!
« Dato: 07. August 2008 kl: 23:24:26 »
Ja, så kom vi godt hjem fra Frankrig meget sent søndag aften.
Og jeg vil da gerne dele mine positive erfaringer med jer andre.

Har inden ferien krydset fingre og tæer for, at 'Harald' holdt
hele vejen ud og hjem (og jeg havde sgi også været alt igennem
og medbragt værktøj nok til at åbne et mindre gade-værksted!).

Vi har kørt knap 4600 km på to uger ad tyske autobaner og franske motoveje+en mindre del bjergveje.

Vi har mistet en hjulkapsel (uoriginal Passat 15'), som drattede af et
eller andet sted i Belgien på vej mod Paris.

Forbrug mellem 9.0 og 9.9 km/l, når det var vildest. Marchfart mellem
85-110 (og hjemad ville den sgi gerne gå 120)
Også en kvart liter vand, som jeg efterfyldte i Paris inden vi skulle
sydpå for at være på den sikre side.
Ingen olieforbrug (målbart ihvertfald), ingen dryppende pakninger
eller vandpumper. Har kørt i 35-40 gr- varme med fem mennesker og
fuld oppakning.
That's all!!
Jeg er glad og stolt og har klappet 'Harald' flere gange!! (Er man T3-skør
eller hva'??)

14
WBX/LBX Fora / Første erfaringer med større dæk.
« Dato: 08. Juli 2008 kl: 20:59:22 »
Efter ca 1000 km med nye 205/70 15- dæk og en ferietur til
Bornholm er jeg ikke specielt imponeret.
Der sad: nogle GT-Radials 195/70 15, helårs/vintersutter på.
Der var nogen dækstøj og lidt rumlen, da de er lidt halvgrove.

Nu sidder der: Continental Vanco 2 str. 205/70 15- dæk.
Det har givet en langt blødere kørsel, en rolig motorgang ved 80 km/t, men med seks personer
og bilen fyldt med bagage er den godt nok blevet noget mere
sløv.
Havde håbet på bedre benzin-økonomi etc. men det virker som om
bilen har svært ved bare at trække sig selv, og det havde jeg sgi'
ikke regnet med, når det er en 2.1' er.
Den har gået i snit mellem 8.8 og 9.7 km på turen med læs.
Er jeg helt gal på den, for så er der snart nogle 205 dæk til salg.

Den blev godt nok fin-justeret i tænding og inspr. af en fagmand for nogle måneder siden, men tænker måske den får for lidt at leve af.

Kommentarer og gode råd er (som altid) velkomne.

15
WBX/LBX Fora / Termostat, hvilken type?
« Dato: 24. Juni 2008 kl: 08:16:04 »
Hvilken type mener I, at jeg bør vælge, når nu 'Harald' skal
ud på lange (sikkert varme) motorvejskørsel + lidt bjerge
indimellem? 82 gr. eller 88 gr.?
OG
Er der fast eller flydende pakning imellem, når man skifter termostaten på en 2.1.WBX ?

Sider: [1] 2