Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - sneakerfreak

Sider: [1]
1
Mekanisk / Benzin lækker
« Dato: 09. December 2017 kl: 21:05:40 »
Jeg er i gang med at gøre bilen klar for vinteren og ville fylde tanken helt op inden den blev kørt ind. Det viste sig at være en virkelig dårlig ide, da jeg efter at have kørt en lille tur pludselig så at der dannede sig en fin pøl af benzin under bilen. Det så ud til at benzinen hovedsageligt fossede ud et sted fra tanken (det dryppede fra tanken), men det dryppede også fra det venstre lift punkt lige bag forhjulet. Jeg kørte hjem og det ser ud til at det kun drypper lidt bag venstre forhjul nu. Jeg lagde ikke umiddelbart mærke til om den allerede begyndte at dryppe, da jeg havde tanket.

Med tanke på de utallige historier om busser der er gået i brand, er det her jo ikke ligefrem et drømmescenarie. Jeg har for det meste kørt med noget der ligner halv tank og har ikke oplevet benzin på jorden før, selvom bussen altid har haft lidt af en benzinlugt.

Min umiddelbare tanke er at der må være en pakning på toppen af tanken, der er mør, evt. at den er rustet igennem i toppen, men jeg er lidt mere i tvivl om hvad det kan være der gør at den lækker i venstre side. Lugter jo lidt af ekspansionsbeholder, som driller. Så vidt jeg kan forstå skal der sidde ekspansionsbeholdere i hver side i hjulkasserne, men jeg kan simpelthen ikke se dem, så jeg mistænker lidt at den slet ikke har ekspansionsbeholdere. Er det set før at folk afmonterer dem og så bare sætter en prop i?  ??? Og at det måske er en slange, som ender i ingenting og derfor sender benzin ud i venstre side?

Så hvad gør jeg nu? Har prøvet at kravle under bilen og kigge, men slanger og pakninger er jo ovenpå tanken, så skal den afmonteres før jeg kan blive klogere eller er der noget jeg bør tjekke først?

Mvh. Peter

2
Elektrisk / Starter ikke, batteri aflader og løse stelforbindelser
« Dato: 26. Oktober 2017 kl: 09:27:35 »
Det er lykkedes mig at pille lige lovligt meget ved kablerne under instrumentbordet, så nu kan jeg ikke få liv i bilen igen.

Bilen kom med eftermonteret elektrisk centrallås, som fungerede usandsynligt dårligt, så jeg besluttede mig for at afmontere det (motorene i dørene var døde alligevel og de ekstra kabler gjorde overblikket umuligt). Det var tilsluttet sikring 7, som jeg forstår er en ekstra sikring til hvad man nu skulle have lyst til at eftermontere. Jeg tænkte at jeg bare kunne pille det hele af og så var det det, men nu vil bilen som sagt ingenting. Et af kablerne fra centrallåsen var forbundet til stelforbindelsen under instrumentbordet og jeg har ikke efterfølgende sat noget til stel fra den kontakt. Når jeg kigger på diagrammer fra Haynes kan jeg ikke lige se at sikring 7 skal forbindes til stel, men jeg kan jo tage fejl. Pt. er sikring 7 forbundet med en eftermonteret on/off kontakt guderne må vide hvad er til (centrallåsen måske). Overvejede også at pille det ud, men tænkte at et spørgsmål her ville være en god ide inden jeg graver mig ned i et dybere hul. Jeg har efterfølgende fundet ud af at en af kabelskoene til et af de andre kabler på stelforbindelsen er halvt knækket og derfor ikke sidder ordentlig fast, den skifter jeg (men ikke gjort endnu).

Mine spørgsmål er:
1) Hvad skal forbindes til sikring 7 (hvis noget overhovedet)? Der sidder pt. en forbindelse bagerst over til sikring 8 så vidt jeg lige kan se.
2) Mit batteri aflader som situationen er lige nu, kan det skyldes rodet med kablerne eller skal jeg være opmærksom på noget andet? (det fungerede fint før jeg gik i gang)

Mvh. Peter

3
Alt andet / Søges: Skydedør 79-84
« Dato: 17. Oktober 2017 kl: 21:13:05 »
Skydedør (gammel model) søges, helst med vindue og helst ikke alt for meget rust, men alt har interesse.

4
Elektrisk / Svagt lys (og spørgsmål om lys helt generelt)
« Dato: 21. September 2017 kl: 23:08:34 »
Lysstyrken foran på min bus er ikke just prangende og det føles næsten som at køre i blinde, når det er mørkt, så jeg besluttede mig for at kigge lidt på hvad der sad af pærer foran og hvordan det i det hele taget så ud, når man skilte ting lidt ad. Da jeg samlede det hele igen og tændte for lyset, var der kun lys i den ene side og jeg bilder mig selv ind, at der var en klik-lyd da jeg tændte. Er det en sikring, der er røget (og hvordan finder jeg ud af hvilken) eller er det et relæ, der slår fra eller måske noget helt tredje? Pæren ser fin ud.

Jeg kan se på andre indlæg at de ældre busser er kendt for at have svage ledninger, så anbefalingen er at skifte dem og indsætte relæer, hvis der ikke er nogen. Jeg er ikke bange for at kaste mig ud i det, men er rimelig grøn, hvad den slags angår, så hvis der findes vejledninger online eller bare gode råd, tager jeg imod med kyshånd. Vil det hjælpe på lysstyrken at skifte ledninger?

Jeg spekulerede også på om de gamle busser har fjernlys, jeg ser ingen forskel i lysintensitet lige gyldigt hvilken indstilling jeg bruger.

Og nu vi er i gang med lys, så virker mit baklys heller ikke. Jeg kan ikke regne ud hvilket felt i baglygterne, der er baklyset, så jeg ved ikke helt, hvor jeg skal starte fejlfindingen.

Mvh. Peter :)

5
Elektrisk / Humørsygt blinklys
« Dato: 23. August 2017 kl: 15:42:21 »
Mit venstre blinklys har det med at drille. Hvis jeg slår det til skal jeg altid sidde og fedte lidt med blinkerarmen før det virker, hvilket er ved at være lidt irriterende. Er der en kontakt, der skal skiftes eller noget andet jeg kan gøre?

Mvh. Peter

6
Interiør / Bagudvendt sæde
« Dato: 20. Maj 2017 kl: 22:09:37 »
Det ser desværre ud til at vores camper er lige lille nok på bagsædet til at huse 3 unger, så jeg har spekuleret lidt i alternativer. Vi har pt. en rock'n'roll bænk med 3 hofteseler, men da vores yngste på 2 stadig sidder i autostol og kommer til det et stykke tid endnu, tænkte jeg at det måske var muligt at installere et bagudvendt sæde bag passagersædet foran. Det ville også give os mulighed for 3-punktssele (antager jeg), da den kan monteres på stolpen. Jeg har set der findes sammenklappelige sæder, men kan man bruge en autostol i dem og er de til at få fat i/montere? Forsædet er et pilotsæde, som kan drejes, men vi kan godt leve med at det ikke kan vendes om, hvis der kommer et sæde bagved.

Er der andre alternativer? Spekulerede også på at lave et decideret 3 personers sæde bagi, men bilen er bygget lidt til campingskabe (tidligere transporter med lille bitte vindue i venstre side), så det er jeg ikke så meget for.

Mvh. Peter

7
Mekanisk / Skift/reparation af dørlås
« Dato: 17. April 2017 kl: 22:55:20 »
Langt om længe har jeg taget springet ud i T3 land og har landet min første T3'er. Låsene på bilen virker dog ikke rigtig og jeg ville gerne have fikset det hurtigst muligt, så jeg kan sove tryggere om natten.

Det lader til at der er (fjernbetjent) centrallås i bilen, men den virker tilsyneladende kun for skydedøren. Den ene fordør ser ikke ud til at have en nøgle, der passer, og i den anden fordør kan jeg dreje nøglen, men den hopper op igen, når man slipper nøglen. Der er nok ikke nogen vej udenom at skifte lås i den fordør, hvor jeg ikke har nøgle. Er det til at gøre uden nøglen (døren er åben)? Og hvor kan jeg skaffe sådan en lås?

Er der nogen guides på nettet, der kan gøre mig lidt klogere på låsene?

Det er en bil fra 79.

På forhånd tak!

Peter :)

8
Motordele / Subaru 2,5L DOHC motor. 150HK
« Dato: 06. November 2014 kl: 08:34:19 »
Jeg har købt en Subaru der har kørt 126.000 km. Det var egentligt min mening at skille motoren ad for at bruge topstykkerne til et andet motorprojekt. Men nu har jeg kørt bilen hjem fra Berlin. Og motoren kører sku så godt at det er synd at slagte den.
 Jeg vil sælge motoren med ny tandrem og de dele der skal bruges for at lægge den i en anden bil hvis nogen skulle have lyst til det.
 Jeg har ledningsdiagrammer, der kan medfølge en kopi af. Så hvis man kan finde terminal 30, 15 og 31 på en VW er projektet muligt. Der ud over skal man have et adaptorsæt med kobling og svinghjul, en benzinpumpe og retur til tanken, evt. afkorte bundkarret og lave en udstødning og et kølesystem.
 Pris 16000 kr.
 Jeg venter 14 dage med at tage motoren ud af bilen. Så kan den startes og prøvekøres.

Mobil 28730159

Sider: [1]