Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - timlund

Sider: [1]
1
Elektrisk / Benzinpumperelæ
« Dato: 03. Februar 2013 kl: 21:51:39 »
Jeg takker for problemløsningsforslagene. Nu har jeg fået vognen med et flyttelæs på traileren hjem - ved at sætte 12V direkte til pumpen, så det virkede Hinze.
Relæerne til benzinpumpen og  i boxen virker når jeg tager dem ud/bytter om mv. Konklusionen må være, at det er et sted mellem relæet og pumpen idet strømmen til styreboksen er ok, da motoren kan starte, Jeg kan ikke se af  Haynes' el-diagrammer om der er flere kontaktpunkter på ledningen ned til pumpen.   Jeg har selvfølgelig tjekket for ir, alt ser ok ud.  Lige nu er det for vådt til at rode under vognen, få pakket flyttelæsset ud  - så derfor en mindre pause i efterforskningen.
Til porteren: Det er en DJ.
Til rka: Jeg valgte ikke at følge dit råd om at slå på tanken ;). Men har du været ude for at at pumpen sætter ud periodisk - af kortere varighed mellem  30 - 45 min for derefter at kører normalt igen???

2
Mekanisk / Skydedør \"hoppet af\" - helvede og satan!
« Dato: 03. Februar 2013 kl: 08:51:57 »
Hvis det er nogen hjælp - kan jeg fortælle at det samme skete for mig i forbindelse med en begravelse. Familien steg ud af bilen og som sædvane slukkede og lukke jeg - den sidste dør var skydedøren. Med et raskt snuptag blev døren smækket på plads - troede jeg. Den fornemmelse af at stå med en dør i hånden som kun hænger to steder, den ene på vognen og det andet sted - i hånden - glemmer jeg sent. Men jeg kan så oplyse, at jeg valgte ikke kom til begravelsen - men fik istedet sat døren på plads - så for en uerfaren ral-mekaniker - tog det en begravelses tid - ca 1 time. Så kørte den - uden lyde og som smurt - hvad den også var med WD40 (det var hvad jeg lige havde ved hånden). Når det bliver lidt varmere skal lejerne nok have lidt fedt.

Men som svar på dit spørgsmål, så skal pladen der skjuler den skinne som de to eller tre kuglelejer (kan ikke huske det helt klart)  køre på, skal først af (er monteret med to skruer, en  i hver ende af pladen, som kan ses nedefra. De var i mit tilfælde noget rustne, og det var nok det største problem, at få dem skruet ud, uden at ødelægge de små metaldimser som skruerne var skruet ind i, så jeg kunne komme til det væsentlige) - og så giver det sig selv når du kan se hvordan det virker.  Jeg kan huske, at jeg havde stor hjælp af en lille kasse der kunne understøtte døren mens jeg rensede lejerne og i øvrigt tænkte store analytiske tanker.

3
Elektrisk / Benzinpumperelæ
« Dato: 03. Februar 2013 kl: 08:14:43 »
Det lyder lovende Hinze, men er jo ikke altid nok, selvom jeg har været ude for noget af det samme, fortalt i en anden tråd
om pludselig motorstop efter kort tids kørsel. Jeg har kun haft problemet ganske få gange efter jeg rensede kontakterne på det relæ der sidder
inden bag venstre baglygte (noget med tomgangsstyringen). Problemet denne gang oplevedes som det jeg ofte havde for lang tid siden - bortset fra at jeg dengang altid kunne starte igen efter 30 - 45 min. Men denne gang kunne den ikke starte efter en 1 time og så kunne jeg ikke høre pumpen - så reg regner ikke med at problemet er det samme som dengang - for der kørte pumpen - selv om den ikke kunne starte.

Hinze ved du om pumpen kører kontinuert eller der der en styring af pumpeaktiviteten ud over stop og start??????. Hvis det kun er stop og start kan jeg jo trække en ledning ned til pumpen som jeg aktiverer ved start - blot for at få vognen hjem.

4
Elektrisk / Benzinpumperelæ
« Dato: 03. Februar 2013 kl: 07:22:14 »
Tak Hinze - for den hurtige tilbagemelding. Jeg fik derfor tjekket om  relæerne "klikkede" - men kunne ikke registrerer noget, ejheller ved ombytning og iøvrigt ryste diverse andre ledninger for evt at få bedre kontakt. Jeg konkluderede,  at  jeg ikke kunne løse problemet i de kølige nattetimer og tog derfor hjem efter lidt teoretisk balast og et multimeter og lidt tidlig morgenmad.

5
Elektrisk / Benzinpumperelæ
« Dato: 02. Februar 2013 kl: 23:15:42 »
Et koldt nødråb tidligt på natten (22.50). Pludselig døde motoren helt. Kunne ikke starte igen efterfølgende. Registrerede at
den karakteristiske lyd fra benzinpumpen ikke var til stede lige inden nøglen drejes helt til start. Har nu tjekket ledningerne til
pumpen og ikke fundet noget usædvanligt. Er der nogen der kan sige mig hvor pumpe-relæet  er placeret og evt hvilken
sikring den går på.
mvh tænderklaprende Timlund

6
WBX/LBX Fora / Startproblemer ifm korte stop
« Dato: 02. Juli 2011 kl: 00:44:17 »
Tak andreasl for tippet.
Er det føleren (angivet som G18 i Haynes) til Digijet enheden du fik skiftet? Fandt du ud af hvad den "syge" føler fejlede?.

Jeg kan ikke finde det sted i Haynes hvor det står hvordan man tester føleren. Måske kan du give mig et hint.

Hvis følerens  modstandsværdi er kendt når motoren er kold - er det måske muligt at sætte en fast modstand ind (Ved hjælp af en intermistisk omskifter), med den pågældende "kold"værdi - blot for at se om motoren så kan starte.

7
WBX/LBX Fora / Startproblemer ifm korte stop
« Dato: 29. Juni 2011 kl: 10:45:57 »
Jeg har en DJ fra 88, der (over 3 år) sommetider giver mig det problem, at den ikke vil starte igen, efter en tur på omkring 30 - 40 km, og efter en kort stop. Sidst det skete, tjekkede jeg, at der kom brændstof ud ved trykregulatoren og at der var gnist. Hvis motoren står en time eller mere kan den startes uden problemer. Den er også stoppet nogen gange, når jeg køre på motorvej hvor der en stejl nedkørselsrampe, hvor den på vej ned af rampen sætter ud - og den kan ligeledes ikke startes igen - før der er gået omkring 1 time. Der har ikke været nogen former for uønskede motorstopstop på en tur til Italien sidste sommer, hvor der også var stejle passager. Tanken har i alle tilfælde været mere end kvart fuld. Ved sidste stop var tanken hel fuld. Pumpen leverer lige knapt en liter/30 sek. jf Haynes.  Er der nogen der har et bud på hvad årsagen kan være??

Sider: [1]