Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Gammelpot

Sider: 1 [2] 3
16
Diesel Fora / Ny / renoveret dieselpumpe
« Dato: 05. September 2009 kl: 19:00:03 »
Medens jeg kæmpede for at få min pumpe til at virke ledte jeg lidt efter priser på renoverede og fandt dette link:
http://www.dieselkontor.de/product_info.php?cPath=58_59&products_id=3145
Altså en hel ny pumpe til mindre end hvad en renoveret koster de fleste steder, samtidig med at man slipper for returnering af sin egen.
Selv om det er et kineserprodukt kan det måske bruges. Er der nogen der har prøvet eller hørt om pumpen?

Ps. min egen pumpe som et svensk værksted dødsdømte kører super efter 2 nye pakninger på tilgangsstudsen. Sjovt nok var mængdeskruen 1,5 - 2 omgange ude af justering, så det ligner svindel, men det er jo svært at bevise nu hvor sommeren går på hæld.

Bjarne

17
Diesel Fora / Værktøj til afmontering af topstykke.
« Dato: 17. August 2009 kl: 15:37:37 »
Som det vil være nogen bekendt har jeg fået " ny motor " monteret med en masse problemer til følge, dog ikke med selve ombytteren.
Nå men nu har jeg lige hentet den gamle og ville faktisk gerne se om det så er topstykket eller bare en pakning, i så fald drikker jeg mig pallestiv, nå men jeg har ikke værktøjet til at afmontere strækboltene. Er der nogen i nærheden af Odense der vil udlåne det nødvendige værktøj ud, da jeg ikke regner med at få brug for den slags i de næste mange år.

Bjarne

18
Diesel Fora / Hjælp,hjælp,hjælp, dieselpumpe
« Dato: 08. Juli 2009 kl: 16:47:04 »
Som det vil fremgå af mit tidligere indlæg står bilen nu i Malmø, og mekanikeren har lige ringet og meddelt at det er pumpen!
Han kan skaffe en for 17.000 svenske pesetas!
Er der nogen der har en til salg, så er jeg køber, selvfølgelig afhængig af prisen.
Gerne telefonisk kontakt, da min laptop ligger i bilen og dette er fra en alternativ maskine.

Bjarne i nød igen

19
Diesel Fora / Så blev det vist min tur !
« Dato: 17. Juni 2009 kl: 11:10:50 »
Efter en tur til byen boblede det i overløbsbeholderen. Kiggede i ekspansionstanken efter olierester, men der var kun kølervæske, nå så det er nok ikke noget tænkte jeg. Men blev klogere da den ikke kunne starte næste dag, det er så stor modstand i motoren at den ikke kan drives rundt af starteren før den har været skubbet lidt i 4. gear.
Så kom nu bare frit frem med dommen, utæt toppakning og sandsynligvis topstykke.
Nu kommer så det store dilemma.Bilen har kørt 210.000km
og jeg ved godt at Jarl ser topstykker som en alm.slid-
del, men kan det betale sig at skifte med det km.tal, er moteren så ikke i en stand hvor den bør skiftes.
Problemet bliver ikke mindre af at jeg p.g.a dårligt helbred må have bilen på værksted.
Så hvad vil guruerne anbefale i den situation.

Frustreret fynbo, forhåbentlig snart på vej på ferie!
Bjarne

20
Generelt / Hjælp til upload af stor PDF. fil
« Dato: 12. Juni 2009 kl: 12:49:58 »
Jeg har i Tyskland købt at gammelt auto motor und sport, feb. 1982. hvori der er en test af en Westfalia camper som jeg selv er ejer af.
Jeg ville gerne dele testen med andre og har derfor scannet den, men den fylder 7,1 MB.
Hvad gør jeg for at dele den med brugerne af T3Nettet ?

Bjarne

21
Generelt / Tilbud på Castrol olie
« Dato: 04. Juni 2009 kl: 11:46:07 »
Tjek lige Castrolshop.dk og kig under mineralsk olie.
Pt. tilbud på Castrol GTX 15w/40 til 25kr. pr.liter ved køb af min. 12 flasker, der er da et tilbud der vil noget
Der er på forsiden en liste over forhandlere, men ring lige først de har vist ikke fået besked på tilbudet endnu så de har ikke mange liter på lager.

Bjarne

22
Diverse / Er gearkassen for varm.
« Dato: 01. Juni 2009 kl: 18:04:17 »
Efter 2,5 timers kørsel hvoraf den sidste time på motorvej med høj hast. ca. 95Kmt. (ja det er jo en CS der slæber på 1700 Kg. + kone, hund og andre fornødenheder) så fik jeg den skøre ide at kravle ind under bilen og bl.a mærke på gearkassen. Den er så varm så man ikke lader hånden ligge alt for længe.
Skal jeg bekymre mig, eller gå ud og nyde en øl eller 2?

Varme1 hilsner fra Odense

23
Diverse / Tysk side om 2E i T3
« Dato: 15. Maj 2009 kl: 17:37:49 »
Siden er måske bekendt, men jeg har ikke set den får nu, så derfor et link.
http://2e-im.vw-bus.net/

hilsen Bjarne

24
Diverse / Rattet ryster i tomgang
« Dato: 28. April 2009 kl: 12:54:43 »
Er der nogen der kan hjælpe med et link til køb af det kugleleje( hvist messing ) der sidder lige under armene til blink og visker,det har ikke højde som standardlejer.

Bjarne

25
Diesel Fora / Oplevelser før og efter olieskift.
« Dato: 16. December 2008 kl: 15:46:51 »
I sommer startede jeg en tråd da jeg holdt i Bergen og mente at der gik for lang tid inden olielampen slukkede.
Efter opfordring herfra blev olietrykket tjekket og da det var ok fortsatte ferien. Hjemkommet blev der skiftet kontakt samtidig med et olieskift og alt var normalt igen. Men nu har jeg i den sidste tid oplevet at lampen igen var lang tid om at slukke og tænkte så at det havde noget med udendørstemperaturen at gøre. Når motoren var varm var der ingen problemer.
I går blev der skiftet olie og problemet er væk!
Følgende fakta kan gives:max.5T. mellem olieskift,der altid kombineres med nyt filter af typen MANN, har i begge tilfælde anvendt olie af typen ESSO Uniflo 10-40W, altså en af de billige fra Harald Nyborg. Der er monteret oliekøler og motoren har lige rundet 200T.
Har fulgt de tidligere "oliedebatter" uden at få noget svar, er der forestånde problemer i oliekredsløbet der skal forebygges eller skal jeg bare skifte pr. 4T

Bjarne

26
Diesel Fora / nypris på T3?
« Dato: 14. September 2008 kl: 10:40:54 »
Her finder du nok den største samling af brochurer og priser. På siden med danske brochurer er der desværre ikke prisr, men en salgsbrochure på syncro modeller fra 1988. På den tyske del findes priser dog ikke for modelåret 1988

http://boltze.dyndns.org/terlinden/index_en.htm

27
Diesel Fora / Olietrykskontakt, type
« Dato: 30. August 2008 kl: 10:39:54 »
Så er det på tide at få skiftet den defekte kontakt, omtalt i tidligere tråd. Men noget undrer mig. På kontakten står der 0,15-0,45bar.Det betyder for mig at at der dannes forbindelse når trykket når 0,45bar og at den afbryder når trykket er dalet til under 0,15bar. Hvis det står til troende så vil den gamle saugers underkompresion jo kunne holde pressostaten stort set uden at der er olie på maskinen.
Så spørgsmålet er, om det er den originale kontakt der er monteret.
Kan nogen hjælpe?

28
Diverse / Fla´vogn som de si´r på Fyn
« Dato: 12. August 2008 kl: 20:37:08 »
http://fpn.dk/motor/bil/article1408518.ece

Hvad en T3 også kan ombygges til, mon vi snart ser sådan en i DK

29
Diverse / Pollenfilter i T3
« Dato: 28. Juli 2008 kl: 17:58:34 »
Er der nogen af brugerne der har erfaring med montering af pollenfilter på bussen.
Gode ideer modtages med tak.

Sommerhilsen fra Bjarne

30
Diesel Fora / olietryk ved kold motor
« Dato: 12. Juli 2008 kl: 20:44:16 »
Efter flere dages kamp med de Norske bjerge på vej mod Bergen syntes jeg det kniber lidt med at få olietryk på om morgenen når den er kold. Senere på dagen med varm eller halvvarm motor slukker lampen hurtigt som den plejer. Sidste olieskift for 2500km siden og efter at have forseret Hardangervidan fik den en 1/2liter.
Noget at være bange for eller er det bare alm. slitageteng. Ps. den bruger kun olie mellem skiftene når den presses hårdt ( 1/2 time eller mere med klampen i bund for at forcere stigningerne.

Sider: 1 [2] 3