Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Hinze

Sider: 1 ... 238 239 [240] 241 242
3586
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 25. Juni 2007 kl: 16:40:47 »
Hey, har fået taget mig sammen og knipset lidt at kikke på.

Hvad jeg gør??

Tja, tanken spøger stadig med en golf 1.8 (PF) motor 107hk. Den er også med digifant; ved godt at der på "tro og love" erklæringen står wbx, men prisen på et pakningssæt til wbx er det "samme" som en PF med hele svineriet, lige til at "plumpe" i. Må så nøjes med lidt mindre moment, men mon ikke det går.

Med mindre der dukker en nogenlunde betalelig wbx forbi, er det tankerne lige nu.

Hinze

3587
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 22. Juni 2007 kl: 15:33:34 »
Citat fra: "WBX Manden"
Ja, det er nok et levn fra den forrige ejers glykol tid...

Det kan næsten ikke siges tit nok, hvor vigtigt det er med den rigtige kølevæske på en WBX  :roll:


mjaa, det er det jo nok :cry:

Hinze

3588
WBX/LBX Fora / arrh, nu bliver jeg sgu ærgelig
« Dato: 22. Juni 2007 kl: 09:37:30 »
:twisted:

Pisosse, nu gik det lige så godt.

I går da jeg kom hjem lød der en fløjten bagfra, da jeg stoppede motoren.

Shit, ud og kikke, vand(top)pakning var blevet utæt; lignede noget fra en dampkedel.

hm, er stadig i tænkeboks om hvad jeg "gider" gøre ved det.

Hinze

3589
WBX/LBX Fora / Tændrør, erfaringer
« Dato: 03. Juni 2007 kl: 20:50:34 »
Så blev der købt originale tændrør til bussen; den kører stadig dejligt :D

 Der står godt nok på Bosch's hjemmeside at W7CC0 er udgået, så VW fik ikke en lager succes med mine 4  :P


Hinze

3590
WBX/LBX Fora / \"blå kølervæske\" - hvad var det nu....
« Dato: 30. Maj 2007 kl: 14:53:38 »
Var hos VW for at tilspørge om "sandheden". Den oprindelige kølervæske til T3 wbx er VW G11, Den må IKKE blandes.
Efterfølgende har G12 afløst G11, G12 må gerne blandes.

Hvis G11 blandes bliver det ala gelé (kemien der hersker).

Tøm det hele af, skyl igennem igen igen igen og fyld op med G12.

Jeg har selv lige gennemgået operationen, bedst som man tror det hele er tømt, kommer der sgu alligevel en skvat blåt ud ved skylningen :twisted:

Hinze

3591
WBX/LBX Fora / Ventil klapren
« Dato: 29. Maj 2007 kl: 20:32:22 »
Citat fra: "opelhaj"
øhm bare li af nysgerrighed? er det ikk kun de små dimser i poserne der er hydra løftere? er de andre rør til stødstangen? hva koster stumperne?


Yepper, varen i posen er hyd løfterne, rørene er stødstangsrør med teleskop virkning, dvs et 2 delt rør med fjederbelastning. De benyttes hvis man ikke ønsker at pille topstykkerne af.
Uha priser, jeg gav ca 25 euro stykket for teleskoprør og ca 15 euro stykket for hyd løftere. Det hele er købt hos www.csp-shop.de.

Det er lidt pebret; jeg startede med en kompressionstest der viste 10 bar på alle 4 cylindre og resonerede så, at motoren var værd at arbejde videre på.

Forholdsvis enkel operation, kræver en magnet på spiral til at hive hyd løfterne ud. Jeg havde måske for mange tommelfingre, men stødstangen kan "hænge" på kanten af hydløfteren når det hele monteres; det skal man lige være obs på.

@WBX Manden: det var ikke gået uden din diagnose og pebtalk, TAKKER :D

Har i dag kørt en længere tur uden oliespild eller andre problemer; det tegner til at blive en succes.

Hinze

3592
WBX/LBX Fora / Ventil klapren
« Dato: 28. Maj 2007 kl: 23:40:14 »
Valgte nu alligevel at skifte dem alle 8, nu da jeg havde investeret lommepengene :)

Lidt stemningsbillder  :D

Om det hjalp på bankelyden, JA, den lyder dejligt  8)  

Hinze

3593
WBX/LBX Fora / Tændrør, erfaringer
« Dato: 28. Maj 2007 kl: 23:07:43 »
Hey,

Efter en underlig oplevelse med nye tændrør af mærket Beru, skulle vi måske have en tråd med erfaringer med tændrør.

Jeg har en MV motor.

Jeg monterede 4 nye rør af mærket Beru; købt hos en autodealer med "kendskab" til T3, men den ville ikke starte; ikke engang give et lille prut fra sig.
Satte de gamle slidte Bosch rør i igen og vupti sprang den igang. Hvad skete der lige der  :shock:

Hvilke rør har i monteret og på hvilken motorkode?


Hinze

3594
WBX/LBX Fora / Ventil klapren
« Dato: 18. Maj 2007 kl: 13:27:51 »
@WBX Manden: http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1046&highlight=ventil

@Mads-kaa: Husk, der findes kun dumme svar  :P , hmm så godt bagefter i "bogen" at man kunne fylde dem op, var måske lidt hurtig på bestilleraftrækkeren, men nu har jeg da et sæt liggende.

Der må da være noget pakningsvæsen inde i løfteren der bliver slidt eller hva?

Pakken er iøvrigt kommet, forsøger nu at justere først og starte op, og så gemme det nye grej lidt i posen

Hinze

3595
WBX/LBX Fora / Ventil klapren
« Dato: 18. Maj 2007 kl: 11:17:12 »
Citat fra: "WBX Manden"
Arrghh..   Jeg tror også Mads og jeg understegede flere gange at grundjusteringen er 1/4- 1/2 omgang ind og ikke 2 som der stå i manualen  :shock:

Problemet er at vippetøjsgeometrien bliver forkert hvis du bare justere på "flade" løfter....

Prøv at tjek geometrien inden du starter !
Prøv at søg lidt på vwnettet vedr. vippetøjsgeometri


Opps  :shock: , sorry jeg ikke hørte ordentlig efter... synes ellers jeg søgte herinde og der poppede da et indlæg op med 2 omdrejninger, men anyway, tak for hurtig response. :D

Hinze

3596
WBX/LBX Fora / Ventil klapren
« Dato: 18. Maj 2007 kl: 10:56:04 »
Hey,

Da jeg købte bussen bankede/klaprede det noget fra motoren. :(  Det skulle der gøres noget ved eller en anden motor. Jeg har ikke kørt i bussen siden den blev købt. Jeg har ventet "længe" på at christian skulle trylle sin seje syncro om til diesel, men det er ikke sket endnu og solen skinner, såå hva så :idea:
Efter et par gode råd fra Rasmus og Mads på "Mølledagen" (TAK), gav jeg mig i kast med at skifte hyd løftere. Varen er bestilt (hos CSP tyskland), men dog ikke ankommet endnu. Imens kunne jeg da skille lidt ad.

Startede med den store vasketur for herefter at afmontere ventildækslerne. Til min store forbavselse, er der noget rivende galt med justeringen. Se nærmeere på denne lille video http://fragreve.dk/wmv/Ventil.wmv

Så er det måske ikke en hyd løfter alligevel :shock:

Nu har jeg løsnet alle justerskruer og retteligt grundjusteret alle 2 omgange ind da de "lige" rørte ventiltoppen. Kontrabasserne var spændt, men jeg undre mig noget over fænomenet. Eneste grund kan være at "dem" der tidligere har grundjusteret ventiler har "fumlet" lidt i det. Jeg synes selv at det kan være lidt tricky, idet man kan få stødstangen til at hænge på "kanten" af hydløfteren ved montering.

Sælger fortalte at den lyd havde den altid haft, og det var boxer lyden!! :twisted:  Han ville også af med bilen så prisen blev derefter :D

Nå, vi får se når den bliver startet op; skal nok følge op på indlægget.

Hinze

3597
Diverse / Skift af tændingslås
« Dato: 13. Maj 2007 kl: 20:46:44 »
På den dejlige dag hos Mølle, fik jeg 2 dørhåndtag til nøgleomkodning med hjem. Som tilbehør fik jeg også tændingslåsen, hvis den nu skulle bruges til et eller andet.
Og det skulle dan da; efter "moden" overvejelse og da jeg ikke nænnede at splitte dørhåndtagene fra hinanden (det havde jeg jo ikke så gode erfaringer med første gang) blev løsningen; skift da dørhåndtag OG tændingslås fra samme bil.

Et kik på nettet, det store altså, idet en søgning på vores eget net ikke gav den store hjælp.
Faldt over en lille beskrivelse til en jetta; Der blev nævnt noget med at måle ud og bore et lille hul og trykke på en fjeder....forresten jeg havde da en komplet værkstedsmanual til golf 1.. mindsandten om der ikke stod how to fiks din tændingslås.

Af med plastic panel langs ratstammen og af med tilhørende topplastic panel. Så er låsen jo fri til at bore i :)
Jeg havde jo Mølles aflagte til at øve mig på så det gjorde jeg selvfølgelig, men hele øvelsen tager maks en ½ time. Ingen roden med ledninger, det hele klares "oppefra".

lidt flere billeder http://fragreve.dk/T3


Hinze

3598
Dine Projekter... / Slagte bil og sparke dæk på lørdag
« Dato: 12. Maj 2007 kl: 20:23:11 »
Vil såmænd bare lige sige mange tak for i dag. Det var squ hyggeligt og lærerigt.
I er jo også helt flinke i virkeligheden  :P

Godt initiativ Mølle.

Hinze

3599
Dine Projekter... / Slagte bil og sparke dæk på lørdag
« Dato: 10. Maj 2007 kl: 18:25:40 »
Mon ikke også jeg lige runder engang

Hinze

3600
Dine Projekter... / Kommandør-tag i stridsvognen
« Dato: 15. April 2007 kl: 22:51:06 »
Ser godt nok spændende ud, den operation du har gang i; respekt for det.
Du "kunne" måske lige tag chop'ene den med det samme. Faldt over denne side http://t3-bus.de/seiten/top-chop-doka/seite6.php  :D
Det ville nok være synd, men en sjov tanke.

Hinze

Sider: 1 ... 238 239 [240] 241 242