Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Holger

Sider: 1 ... 47 48 [49] 50
721
Din bil... / Jensba
« Dato: 06. April 2010 kl: 18:50:20 »
Så kom dagen endelig!!!!!!! Jeg er sådan indrettet at når jeg går og roder med et projekt, skal det helst "brumme" engang imellem for at holde gejsten oppe. Og det skulle så være idag. Ledningsnettet der endnu ikke er reduceret ned som det skal være, blev smidt i en papkasse og så ind i rummet under ladet. Benzintanken blev en plasticspand på ladet. Dele der mangler at blive monteret: vss (gør at omdrejningerne bliver begrænset til 4000), div. følere til udstødningen (3 ialt tror jeg). Elhydraulisk ventil  til knastakseljustering (defekt). Udstødningssystemet er kun svejst halvfærdig og uden pakninger. Jeg havde dog i dagens andledning lavet en lydpotte fra en t4 på 2", men den var åbenbart for lille så den blev SKUDT af efter kun 100m. Vandtilslutning til intercooler og bov. Hold da k... det sparker røv, og så tænk når det hele bliver monteret færdig.( Kan evt. ses på youtube - T3 syncro/sub )
Motorophæng:

722
Din bil... / Jensba
« Dato: 05. April 2010 kl: 21:21:33 »
Der er ofte blevet snakket om at varme en syncrotank og så lave en bule til starter (hvis man konverterer fra benzin til diesel). Er der nogen af jer der har udført det i praksis, eller er det bare drømme?

723
Diverse / KOBLINGSVÆGT.
« Dato: 04. April 2010 kl: 20:34:46 »
Min doka 16" må trække 2500 kg.

724
Din bil... / Jensba
« Dato: 02. April 2010 kl: 22:18:07 »
Ang. automatgear så har jeg kun motoren og iøvrigt har jeg ikke set nogen endnu der har vendt kørselsretningen på en automat-sub.

Hvis turboen kunne blive siddende hvor den sidder på subaruen, er den ikke så nem at se hverken bagfra eller nedefra.

Bundkarret er nok noget af det sidste jeg laver. Jeg vil nok ud at prøvekøre først. Det kan jo også laves mens motoren sidder i.

725
Din bil... / Jensba
« Dato: 02. April 2010 kl: 16:38:25 »
Hej Jensen.
 Jo ca. 130 hk uden turbo for en EJ 22 lyder sandsynlig. Om den findes med turbo, ved jeg ikke. Min er uden. Man kan ikke bare montere og afmontere turbo, der er andre ændringer bl.a. stempler. Ej 20 T skulle yde ca. 177 hk standart. At få hk nok ud af en sub ser jeg ikke som noget problem, der er vel næsten ingen øvre loft?

Hej Solow.
 Ja det er oplagt at montere turbo på den anden side af motoren, men der er meget arbejde i det. Tror du ikke også at synsmanden får et chok når han åbner ind til motoren?

726
Din bil... / Jensba
« Dato: 02. April 2010 kl: 16:23:11 »
Jeg prøver om jeg kan finde ud af at sende billeder, hvis det lykkes er det EJ 22 før og efter:

727
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 19:41:07 »
Jo Hr. Jensen. Det skal nok passe, dog ved jeg ikke hvad "man" gør med kombinationen turbosub-syncro. Det er en fysisk umulighed at turboen bliver på sin originale plads hvis tanken sidder hvor den gør på syncroen. Man kan selvfølgelig flytte turboen men det bliver arbejdet ikke mindre af. Måske skulle turbomotoren placeres i en 2wd???????

728
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 18:27:26 »
Jooo.......Jaaaa..... Nu er jeg ikke så god til det med pc, så jeg ved ikke lige hvordan jeg gør. Jeg skal nok få junior til at hjælpe mig engang. Jeg ved snart heller ikke hvor jeg starte og slutte. Jeg har nok en milionmilliard billeder. Måske jeg venter til jeg bliver færdig med et projekt og så ta´dem et af gangen.

729
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 17:41:48 »
Hej bos1. Det ville da være dejligt nu da det er så tæt på.

730
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 17:13:55 »
For at foregribe begivenhedernes gang kan jeg ligeså godt komme ind på gearkasser. Jeg mener ikke det er så stort et problem som det er gjort til men det må tiden jo vise. Hvis jeg får problemer med gearkassen på Submotoren bliver det næste projekt gearkasse og frontdif. fra Subaru.

731
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 17:07:03 »
I mellemtiden er jeg faldet over endnu en Submotor, denne gang en 2,2 na. Jeg tror den er fra først i -90. Dengang var der hverken startspærre eller tyverialarm så den er rimelig nem at gå til. Til denne motor har jeg besluttet at bruge et adaptersæt. Donorbilen var med automatgear så hvis jeg skal bruge RJES´s klokke igen skal jeg også finde et svinghjul og kobling og det løber jo op. Jeg har forsøgt at få et fra Tyskland men der var leveringstid på mindst 2 uger. Derfor er jeg gået til min lokale smed og fået drejet et nyt nav som boltes på 228 svinghjulet. Adapterpladen er en 15mm stålplade som er drejet ned til 10mm og jeg er netop blevet færdig med at bore huller til alle boltene. Jeg har også konstateret at klokken fra benzingearkassen er så tærret at jeg ikke vil bruge den, så hvis nogen derude har en til salg er jeg køber. Den gamle kan bruges til en afprøvningsstander, så kan motoren jo startes.

732
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 16:42:22 »
Alt dette skete omkring juletid, og jeg er ikke færdig med forsikringen endnu.
Så skal man jo have ventetiden til at gå med noget. Jeg så Solows projekt med Subarumotoren og da jeg selv fandt en Submotor hos en hugger blev jeg totalt bidt af det. I min naivitet købte jeg en motor fra en 2004 Forrester med 40 000 km 2,0 turbo. Der er godt nok mange ledninger i så ny en bil med startspærre, tyverialarm o.s.v. Det største problem er dog nok placeringen af turboen. Den sidder lige der hvor benzintanken er flyttet hen på en syncro. Jeg har købt en klokke fra RJES med trækkobling, selv lavet motorophæng ala Smallcar og et nyt udstødningssystem i rustfri stål. Har netop modtaget en luft-til-vand intercooler som jeg nu er ved at placere.

733
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 16:24:22 »
I min søgen efter en motor faldt jeg over en Sharan TDI 130 hk fra 2002. Det er en pumpedyse så det er noget af en udfordring. Blokken passer godt nok på gearkassen, men bundkarret fra en 1,6 D passer ikke på blokken og i bundkarret sidder jo halvdelen af boltene der holder motor og gearkasse sammen. Derfor lavede jeg en adapterplade så jeg kunne beholde det originale bundkar fra Sharan. Samtidig kunne jeg få rettet hældningen op fra 50´til 15´. Jeg har i mellemtiden konstateret at det skulle have været en motor fra Passat, så kan man genbruge motorophænget. Hvis man sætter motorophæng fra Passat på Sharanmotor,  kan turboen ikke være der. Efter jeg fik alle disse ting på plads konstaterede jeg at motoren var stjålet, så nu ligger projektet stille indtil jeg får handlet af med forsikringen.

734
Din bil... / Jensba
« Dato: 01. April 2010 kl: 16:09:19 »
Jeg har nu et stykke tid kikket lidt med fra sidelinjen, men synes det måske nu er tid til at jeg kommer lidt frem fra busken og fortælle lidt om hvad jeg kører i og går at eksperimenterer med. Så derfor:
Mit navn er Holger Andersen og jeg bor i Rødekro. Jeg kører nu min tredie  T3 syncro. Jeg har altid brugt mine syncroer i mit arbejde som entreprenør, til det er de jo uovertrufne. Men selvfølgelig er det også min hobby.
Min første var en sika 1,6 TD.-87 Da jeg fik den var motoren defekt. Jeg var for nærrig til at ofre en god motor, men efter flere førsøg endte jeg med en Audi 2,0 5D og en klokke fra Winkler. Den gik rigtig godt, men den har jo næsten ikke fler hk end den originale.
Den næste var en doka 1,6 TD -87også defekt motor, men det viste sig at den var for rusten så den kom aldrig ud at køre. Den blev skrottet,men gearkassen fra den kører nu rundt i Australien.
Da jeg besluttede mig for at jeg igen ville have en syncro skulle det være en doka og vigtigst af alt en DJ. 112 hk + 20%=134,4 og det passer jo fint med en TDI med 130 hk. Jeg fandt også en bil der svarede til mine forventninger og da jeg kom ud for at se den viste det sig at det var en 16`. Hvor heldig kan man være? Motoren har altid kørt meget ujævnt, men det var jo ikke meningen at det skulle være den jeg skulle køre med, så jeg har ikke ofret tid på den.

735
WBX/LBX Fora / Ahh.. yes yes Subaru :-)
« Dato: 17. Februar 2010 kl: 21:51:25 »
Jeg har ikke lige været på samba, men der er rigtig mange andre steder. F. eks: VWRX.com.

Solow: Når du engang skal til syn, hvad gør du så?
1. ang. effektforøgelse.
2. ang. forurening.
Jeg har engang i tidernes morgen lagt en audi 5D i en sika syncro. Da sagde synsmanden bare at motoren jo var nyere end bilen, så den forurenede jo nok mindre end den gamle 1,6 TD.
Jeg har også snakket med den lokale synsmand om at lægge subaru motoren i T3. Nu siger han at man også skal tage hensyn til motoren. D.v.s  f. eks. at hvis motoren er født med katalysator kan man ikke bare køre uden fordi at bilen er født uden.

Sider: 1 ... 47 48 [49] 50