Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Kjeld

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22
301
Diverse / Vinteropbevaring - hvad skal der gøres
« Dato: 16. Oktober 2013 kl: 12:56:38 »
Hej,

så er det desværre blevet tid til, at den gamle Vanagon af have pladerne af og ind og stå i den "varme" lade..
Er det at anbefale at klodse den op, eller har det ikke noget at sige (ud over jeg skal køre på ovale hjul til foråret..)?

Hvad skal jeg ellers have på min huske liste?

- Strøm på batterierne
- Aftøret vand (forbrug) tanken, måske lidt rens i
- Musefælde, mølposer og andet godt mod smådyrene..
- Fed gang voks
- Andet?

vh Kjeld

302
Sjov und Spass !!! / Spark dæk
« Dato: 13. Oktober 2013 kl: 20:12:10 »
Jeg kunne også være frisk på det. Nå nej, min er forresten ikke en Syncro :)

303
Alt andet / Fælge søges
« Dato: 14. September 2013 kl: 20:20:32 »
Hej, søger nogle fælge (4 stk) i sort/god/flot stand. 14" eller 15". Evt. gerne med dæk (størrelse 215r/14c eller lignende) Skriv en PM hvis I har noget liggende på loftet.. :)

vh Kjeld

304
WBX/LBX Fora / Auto/fartpilot
« Dato: 10. September 2013 kl: 13:23:56 »
Hej,

i min Vanagon WBX US 1.9 fra 83 er der en delvis monteret fartpilot. Kunne være lækkert at få skruet på den så den også fungerer.
Jeg har endnu ikke fået kigget så meget på den, og ikke helt gennemskuet den. Så lige et par generelle spørgsmål til den.

Er det en stardard model som VW smed i (det er en import fra US) eller er der et hav af forskellige modeller?
Kan se at der (det går jeg ud fra), at der mangler et speedometer kabel/kabel fra hjul til måle enhed.  - Sikkert en vigtig del.. Stadard, eller nogle specielle split kabler?
Nogle specielle regler der skal overholdes med sådan en fætter. Bremselys, afbrydelse via gas/bremse (jeg har en ekstra monteret enhed med et par store knapper, som allermest minder om noget fra Nordminde videomaskine fra 80. Start, stop og pause knap. Styres det så manuelt?

Vi få taget nogle billeder af den.

Nogle der har erfaring med sådan en fart pilot - eller generelt fartpiloter?

vh Kjeld

305
Generelt / Kasko og startspærre
« Dato: 26. August 2013 kl: 20:12:01 »
Tak for svar.
Har snakket med TopDanmark. Der var sket en fejl (...) - det var ikke påkrævet med startspærre. Stadig hos TopDanmark :)

306
Mekanisk / Hvilken motor skal jeg vælge?
« Dato: 26. August 2013 kl: 13:23:05 »
Hej,

er også på farten med en WBX 1.9'er m. Digijet.

Valget blev gjort ud fra vores kørselsbehov - bil nummer to, max 7-8000 km om året . Hellere betale det ekstra for at køre den, frem for at have den dyrere afgift ved dielsel. Vi betaler for at køre den, ikke for at have den stående..Vi vil ikke komme i nærheden af at det giver mening med diesel.

Derefter blev der valgt bil/karos.

Lyden er jeg efterfølgende blevet forelsket i - nyder den rolige tikkende (jeg bilder mig selv ind, at det er en neddroslet Porsche pakket ind i ekstra jern..). På motorvej hører dårlig motoren - men mon ikke det skyldes den stærk udviklede aero dynamik, som T3 har - en lodret forrude og lidt utætte lister kan overdøve alt..

Mekanikken virker også til at være noget der kan gennemskues - sammen med Haynes.

Forbrud er på ca 10 km/l på motorvej. Sikkert lidt mere hvis der køres med blød hat og bag lastvogene (jeg har sjældent travlt når jeg kører den, og hilser venligt når jeg bliver overhalet af en polsk lastvogn men hænger..).
Hvis det er gennem København i myldretiden og med et utal af lyskryds, er jeg nok nede og rode på de 6-7 km/l.
Forbruget er dog det hele værd ud fra de mange smil og hilsner man møder på din vej :)

vh Kjeld

307
Generelt / Kasko og startspærre
« Dato: 25. August 2013 kl: 20:08:42 »
Hej,

Jeg har lige talt med TopDanmark ang. kasko af min T3-83. De kræver der er startspærre i.
Hvad gør man så? Eftermonterer en startspærer, eller skifter forsikringsselskab?

vh Kjeld

308
Sjov und Spass !!! / t3 i film
« Dato: 05. August 2013 kl: 09:20:31 »
I Dredd, 2012 er der også en. Selvfølgelig kan den uden problemer slippe væk fra Dredds hitech motorcykel ano 2050...




Og mange flere her :)

http://www.imcdb.org/vehicles.php?make=volkswagen&model=Typ+2+%2F+T3&modelMatch=2&modelInclChassis=on&page=1

309
Interiør / Hvordan får jeg køleskabet ud?
« Dato: 31. Juli 2013 kl: 09:37:52 »
Har du fået det ud?

310
Elektrisk / Spændingsforskel mellem generator og batteri
« Dato: 31. Juli 2013 kl: 08:41:44 »
Tak for svar. Har nu været lidt rundt og kommet frem til at det er som det burde være. Batterisko er blevet slebet og renset, fået lidt kontakt spray og spændt godt efter. Det hele er blevet målet efter igen..

Startbatteri hvile = 12,75 v
Generator stoppet = 12,75vv
Må betyde jeg ikke tabet noget strøm der.

Forbrugsbatteri hvile = 12,73 v
Forskel på 0,02 v, som sikkert tages fra relæer, radio o.lign.

Generator startet = 14,3 v
Startbatteri = 13,62 v
Batteriet lader jf. Kims henvisning til el-bogen. (Hvis det var helt opladet ville jeg nok ende på 14,3-4 v. Måler igen efter næste lange køretur
Forbrugsbatteri = 13,44 v
Batteriet lader, burde ligeledes ende på 14,3-4 v

Ud fra det vil jeg konkludere, at det er i orden. Det har sikkert været skidt, dårlige forbindelser eller andet.

Ang. de 3 lysdioer i køkkenet (rød, gul og grøn) er der følgende:
Skal (jf. manual) lyse grøn over 12,5 v, gul under 12,5 v og rød under 12 v. Måske tiltænkt som en visuel strømvagt..
Dog virker dioderne ikke som planlagt - måske lidt ændret opførelse på 30 år..
Jeg kan måle 12,85 v på forbrugsbatteriet (alm. tilstand), men alligevel lyser den gul. Ergo, de virker ikke efter hensigten. Så skal lige have fundet ud hvad det skyldes.

Så min strøm burde være ok. :)

/Kjeld

311
Elektrisk / Spændingsforskel mellem generator og batteri
« Dato: 30. Juli 2013 kl: 11:05:03 »
Hej,

Jeg har været på opgaven med at forbinde det 30år gamle 7+ AH køleskab til mit forbrugsbatteri så det kunne køre ren 12 volt, og er blevet lidt klogere. Måske også lidt mere forvirret/usikkert.. Strøm er ikke bare et simpelt batteri.. Anyway, jeg har droppet ideen, idet ikke ikke virker særligt logisk. Det virker, men sikkert med stor fare for at ødelægge batteriet efter 5-6 timer.

Anyway, jeg har i den forbindelse målt lidt på strømmet - ville jo gerne sikre mig, at batterier bliver fuldt ladet. Jeg måler 13.8 på generatoren, og ca. 1 volt mindre på batteriet.

Ud fra Kims tidligere henvisning http://www.t3nettet.dk/media/kunena/attachments/2730/P1022326_2013-04-26.JPG - er det meget normalt at se et spændingsfald mellem generator og batteri. Men der står også samtidig, at det kræver 14.4 volt at lade batteriet. Ud fra det må jeg konkludere, at jeg ikke lader optimalt.

Hvad gør man så - linket beskriver - for mig - det som et problem idet der er et tab, men ikke en forslag på en løsning..
Klatlader man bare batteriet, og accepterer 3/4 opladning, skifter generatoren ud med en der laver mere strøm, eller banker lidt på regulatoren (..) så den giver mere strøm??

Hvis linket beskriver en almindelig opførelse af generator og batteri - altså et tab på op til 1.2 volt - hvorfor smider man så ikke noget mere strøm  ud af generatoren, f.eks. 15.5 volt, som så ender på 14.4 volt når det endelig rammer batteriet, hvorved en optimal ladestrøm opnås?

Kald mig gerne "grøn" :)

vh Kjeld

312
Elektrisk / Skillerelæ og forbrugsbatteri
« Dato: 28. Juli 2013 kl: 17:04:12 »
Hej,

jeg må lige hoppe på tråden, ville havde stillet lignenden spørgmål omkring relæ på min camper fra '83.

Som det er nu, kan køleskabet kun køre på 12v når generatoren/motoren kører. Kan det ændres, så det kan køre på ren 12v - nogle forslag til hvordan det gøres - tænker det er et relæ.

Og hvordan er det med opladning af forbrugsbatteriet - sker det først når start batteriet er ladet helt op, hvorefter et relæ sender strømmen videre til forbrugsbatteriet? Strømmåleren i køkkenet skulle lyse grønt når den får mere end 12.5v, altså når generatoren kører. Dette er dog ikke altid, så forbrugsbatteriet får åbentbart ikke strømmet direkte fra generatoren.

vh Kjeld

313
WBX/LBX Fora / Dækstørrelse
« Dato: 30. Juni 2013 kl: 17:54:09 »
Hej,

Hvad størrelse dæk er min Vanagon '83 født med?

Jeg synes de nuværende 14" tommer virker lidt små at se på.. Hvordan vil den have det med 15" eller 16" ?

Vh Kjeld

314
Alt andet / Sælges: køkken fra camper
« Dato: 14. Juni 2013 kl: 07:45:39 »
Hvis det alligevel går til ophugger, hvordan kan det så være det er for dyrt til Camperman - er det så ikke bare om at få en pris fremfor slet ingen pris?

315
Diverse / Vand i lygterne...
« Dato: 27. Maj 2013 kl: 10:18:27 »
Super, mange tak for svar. :)

Jeg læser det som om, at det er bedst at få rude ud og smidt en ny liste i.

Går ud fra, at jeg kan følge denne tråd? Kompliceret arbejde?

http://www.t3nettet.dk/forum/diverse/91586-afmontering-af-forude.html#99515

Sider: 1 ... 19 20 [21] 22