Forfatter Emne: Fugtige 5-trinsboxe  (Læst 11102 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #30 Dato: 10. September 2007 kl: 20:47:22 »
Ok.. tak for lidt feedback Kurt.. jeg er helt grøn her på dether område..

Det er ikke så meget ujævnhederne jeg vil udpensle.. det er de hmm dybe "kløfter" eller grater der er opstået ved at hjørnerne på kassen er forvitret og specielt en rende rundtom den næse der stikker ud hvor der er et leje inde bagved. På den 3H jeg også har faldt den næse simpelhen af da jeg forsigtigt prøvede at rense alugodset.. det vil jeg  selvfølgelig gerne undgå så jeg vil gerne styrke "næsen" og have fyldt renden rundt om bagsiden af "næsen" med noget stærkt der kan binde på alu.. Men det kan være der ikke er nogen vej udenom at plastre den til med tynd filt og flydende halløj så dem kommer til at ligne et brækket ben nærmere end at den får sin "oprindelige" form tilbage.. det kan være det er der jeg går galt i byen?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #31 Dato: 10. September 2007 kl: 20:54:32 »
Aaarrghh Jan for helvede det er bare din hjælpeløshed der kan drive mig til vanvid nogen gange.
 
Google er din ven !



Jeg tror måske bare du skal holde dig til kemisk metal....

...eller købe West System epoxy i en marine butik , ringe til Anders Borg hos Magic Wave på fyn og bestille en karton cellulose fiber.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #32 Dato: 10. September 2007 kl: 20:57:17 »
Jeg er som skrevet ganske grøn.. det kan man vel godt kalde hjælpeløs  :?

Ok.. jamen der er jo noget at gå i gang med at undersøge.. Og lidt navne på bordet er altid godt..   Tak for hjælpen indtil nu..

Jeg vender tilbage når jeg får tid til forsøg # 2..
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #33 Dato: 10. September 2007 kl: 20:57:21 »
Citat fra: "jankjerbye"
Jaeh? øh remse? deet? Såeh?


Det du har brugt på gearkasse ligner mistænkeligt meget remse, som man bruger til at lægge mellem gipsplader for vævet ikke flækker
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #34 Dato: 10. September 2007 kl: 21:01:35 »
Når jeg skriver karton, så er det fordi Anders plejer at sende cellulosefiber i tomme mælkekartoner  :wink:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #35 Dato: 10. September 2007 kl: 21:05:22 »
Den remse har jeg heller aldrig hørt.

Som problemet beskrives, hælder jeg også til kemisk metal.

Jeg har engang været med til at støbe en trykke form, i forbindelse med tampontryk. Der brugte vi noget stads der var nærmest flydende, i løbet af dagen hærdede det med en enorm varmeudvikling. Til sidst var det at betragte som alu støbegods.

Ud at søge, spørg i industrien, kontakt de kemiske firmaer. Evt Google.
Kurt - 25115788

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #36 Dato: 10. September 2007 kl: 21:17:12 »
Hvad siger de kloge hoveder på Teknologisk - jeg mener - du sidder til daglig midt i hjernetrusten....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #37 Dato: 10. September 2007 kl: 21:19:57 »
mon der er så mange derinde der tænker på rep af tærret endedæksel på t3 kasse foruden Jan  :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #38 Dato: 10. September 2007 kl: 21:26:45 »
Hæhæ.. altså jeg tænker mere..

Finde/få anbefalet det rette produkt..

Finde den rette butik/forhandler..

Købe produktet..

Finde tiden til at lave forsøg # 2.

Jeg havde ikke i sinde at aktivere hele den danske videnskabelige verden eller gå i praktik på Cheminova :D

Jeg er måske for uambitiøs..
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #39 Dato: 10. September 2007 kl: 21:31:44 »
hey din slemme dreng.. jeg får besked fra cheminova drengene imorgen sååååå slap af 8)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #40 Dato: 10. September 2007 kl: 21:32:39 »
ambitions niveauet fejler intet............
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #41 Dato: 10. September 2007 kl: 21:49:24 »
Kære Jan

Her er en lille dagligdags historie fra virkeligheden, som evt er god at blive klog af:

For 3 år siden reparerede jeg min Carat-forkofanger med "rigtigt" glasfiber - altså polyester og fiber. I den forbindelse tabte jeg en klat på mine fliser i indkørslen. I mellemtiden har der dagligt passeret biler med dækkene lige hen over klatten. Solen har skinnet på den og rrgnen har øset. Frosten har været kold og sommeren varm. Jeg har tabt raps, kølervøske og motorolie på klatten. Flere gange har jeg med damprenser forsøgt at fjerne skidtet. Uden held! Klatten sidder nu på 3. år helt perfekt og stadig med 100% vedhæftning på hele kontaktfladen. Du er velkommen til at besigtige den ved lejlighed.

Men - det er jo på fliser - hvad med metaller? I glasfiberbåde med indenbordsmotor er motoren typisk fastgjotr på en stålrtamme, som er indstøbt i glasfiber. Denne glasfiber udholder temperatursvingninger, vibrationer og diverse kemiske påvirkninger fra motorens udflåd.

På den baggrund ville jeg bestemt bruge rigtig glasfiber til dit projekt. Og som fiber ville jeg benytte rowing - som er fiber rodet sammen i en kaotisk struktur.

Inden du går i hug skal din gearkasse renses meget mere af. Alu beskytter sig selv ved at danne en oxyderet overflade på få timer, og jeg tror, at du er bedst tjent med at undgå det. Sandblæs området til det er helt rent og overvej om ikke rigtig glasfiber var en mulighed. - I hvert fald er det betragtligt billigere end epoxy.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #42 Dato: 10. September 2007 kl: 22:38:29 »
Roving kan også være vævet og ligne noget der kunne være lækkert at sy et par underbukser af.  :lol:

Hvis det var huller jeg skulle lappe, ville jeg også bruge enten måtte eller væv, men det er jo ikke tilfældet her.

Har anvendt epoxy med cellulosefibre til at lukke det hjørne jeg blev nød til at fjerne fra renault kassen til starteren.

Cellulose/ epoxy bruges også som kerne materiale i windsurfingfinner på under 10 millimeters tykkelse og 70 cm's. længde hvor påvirkningen er mange hundrede Nm lige under brættet

Stadig tror jeg kemisk metal el. glasfiber spartel  fra Plastic Padding og efterfølgende slibning og maling kan klare jobbet til UG (uden +), vil helt sikkert holde gearkassens levetid ud.  :P
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #43 Dato: 11. September 2007 kl: 13:53:58 »
Hmm.. ok.. jeg går efter en ikke perfekt men acceptabel løsning. Jeg har fundet et spartelprodukt der er knapt så giftigt at arbejde med og som har fået mange gode anmeldelser.

Det er en MOTIF spartel med glasfibertråde i.



Det vil jeg forsøge mig med og håber det gir noget styrke til de tærede områder.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Fugtige 5-trinsboxe
« Svar #44 Dato: 11. September 2007 kl: 20:20:03 »
Det er noget pis at arbejde med, taler af erfaring :?
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan