Forfatter Emne: Kølesystem igen igen  (Læst 73295 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #75 Dato: 14. September 2007 kl: 15:27:06 »
Kære Lagoni

Jeg vil så nødigt. Og diagnosen skal være så tæt på 100% som vel muligt. Inderst inde er jeg ikke et sekund i tvivl efter at have set billederne af vandet. Du ved det også godt selv. Alle ved det. Men ingen siger det. Det er lidt som at være til et første stævnemøde med en, hvis tishul står åbent. Hvornår kan man være bekendt at sige det? Nå lad det nu ligge.

Vi skal lige være 100%. Tag en dunk vand med ned til bilen. Tag låget af ekspansionsbeholderen. Start. Fyld op. Giv gas. Fyld op løbende. Bilv ved med den proces i et lille kvarter. Kommer der stadig bobler? Nu har du dit svar. Tør du?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #76 Dato: 14. September 2007 kl: 15:42:47 »
Citat fra: "Jarl"
Det er lidt som at være til et første stævnemøde med en, hvis tishul står åbent.


Nu ska jeg nok la vær med at bore i hvem du dater?
:lol:

Citat fra: "Jarl"
Vi skal lige være 100%. Tag en dunk vand med ned til bilen. Tag låget af ekspansionsbeholderen. Start. Fyld op. Giv gas. Fyld op løbende. Bilv ved med den proces i et lille kvarter. Kommer der stadig bobler? Nu har du dit svar. Tør du?


Tjah, det skal vel gøres, det bliver ikke gjort lige nu, men inderst inde er jeg heller ikke selv i tvivl.......  

Mit topstykke er færdigt!

 Lige nu vil jeg åbne radiatoren (i lejligheden) og se på regnen og måske støtte kaffebønderne...  se en film måske...  

...én uden biljagter...


Kære Jarl og alle i andre
TAK FOR JERES STØTTE OG OPBAKNING!!!
 :!:  :D
Jeg er meget taknemmelig!!!


Og så har jeg lige et par spørgsmål...

1) HVIS jeg sælger bilen hvad kan jeg så vente at få for den tror i?

2) Hvad har i af topstykker? Kan i sende nogen tilbud?

3) HVIS jeg finder et topstykke jeg kan betale, og beslutter at gøre det, så har jeg uden skygge af tvivl brug for praktisk hjælp...
 :oops:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #77 Dato: 14. September 2007 kl: 16:10:54 »
Er det ok at jeg ikke ved hvad en sauger er?
 :oops:  :lol:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #78 Dato: 14. September 2007 kl: 16:12:38 »
Det er en diesel motor der suger luften til sig istedet for at blive proppet med luft fra en turbo ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

PARKHAVE

  • Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #79 Dato: 14. September 2007 kl: 16:14:13 »
Tjaaa, hvis der ikke var så langt fra roskilde har jeg jo en fantastisk komplet TD motor liggende i en bil.

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #80 Dato: 14. September 2007 kl: 16:17:36 »
Citat fra: "BlackChart"
Det er en diesel motor der suger luften til sig istedet for at blive proppet med luft fra en turbo ;)


Okay :D  
Tak for det!
Umiddelbart lyder det ikke som om det er lettere at smide en sauger i, end at skifte topstykke?

Parkhave, hvis jeg finder en transport, hvad skal du så ha for sån en lille bitte motor?
 :wink:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

PARKHAVE

  • Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #81 Dato: 14. September 2007 kl: 16:23:30 »
Det er jo så liiiige det :lol:
Rent faktisk er der 2 køreklare.
Den der ligger i tyskeren som er en fantastisk flot motor, der i mistænkelig grad ligener en ny original ombytttermotor "mit alles"
Og så er der en renoveret der sidder i den blå bus. Angivelig 30-35.000 km efter nyt topstykke og turbo.

Så er der en 1.6 d "sauger" som du lige har lært :lol: , med en formodentlig defekt toppakning - stand ukendt. + en hel masse diverse.
Skal lige tage billeder af det hele og lede efter topstykker her i weekenden.

Hvis Jarl dukker op til seancen ville jeg luske en tilstandsvurdering og en salgspris på motordelene ud af ham. :lol:  :lol:

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #82 Dato: 14. September 2007 kl: 16:33:51 »
Motoren kan jo da køre. Altså kan bilen også køre. TøseØsen kørte sidste tur med en stor del af udstødningen ud gennem vandtanken.  :twisted:

Hvis du får tid nok i overskud, så må du gerne køre til Suldrup, og benytte værkstedet til ombytning af motor, vi har masser af plads.

Kan du ikke selv finde en motor, så har jeg en velkørende Sauger 50 Hk diesel i havetraktoren du må købe. Samme type motor som Backmobilen vandrer med. :wink:

Jeg ved godt der er langt, men det skal vel ikke forhindre tilbuddet i at komme frem.

Kurt
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
Kølesystem igen igen
« Svar #83 Dato: 14. September 2007 kl: 17:07:53 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Motoren kan jo da køre. Altså kan bilen også køre. TøseØsen kørte sidste tur med en stor del af udstødningen ud gennem vandtanken.  :twisted:

Hvis du får tid nok i overskud, så må du gerne køre til Suldrup, og benytte værkstedet til ombytning af motor, vi har masser af plads.

Kan du ikke selv finde en motor, så har jeg en velkørende Sauger 50 Hk diesel i havetraktoren du må købe. Samme type motor som Backmobilen vandrer med. :wink:

Jeg ved godt der er langt, men det skal vel ikke forhindre tilbuddet i at komme frem.

Kurt


Det er fandme go' stil!

/Mads

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #84 Dato: 14. September 2007 kl: 18:46:46 »
Find da et topstykke fra en jx, så er det da nemt og lige til at skifte "onsite" resten af motoren fejler vel ikke noget

Jeg har desværre kun topstykker til hydroløftere på lager for tiden, så jeg kan ikke hjælpe med at skaffe en brugbar top
Mvh. Casper

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #85 Dato: 14. September 2007 kl: 18:47:40 »
Citat fra: "KHSalvesen"
Jeg ved godt der er langt, men det skal vel ikke forhindre tilbuddet i at komme frem.Kurt


Tak for det flotte tilbud Kurt! Som det ser ud lige nu, så har jeg ikke modet til at køre bilen til Jylland.  :oops:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #86 Dato: 14. September 2007 kl: 18:55:15 »
Citat fra: "casper"
Find da et topstykke fra en jx...


Jeg vil helst finde det her i forum.

Citat fra: "casper"
...så er det da nemt og lige til at skifte "onsite"


Det er garanteret til at finde ud af. Jeg mener, jeg klarede at skifte kølepumpe og remskive, og det virker, men topstykke...  kræver det ikke liiiige lidt mere?


Citat fra: "casper"
resten af motoren fejler vel ikke noget


Det elektriske system har en del fejl. Dieseltanken er utæt. Jeg ved ikke om min sporing er korrekt. Der er temmelig meget pladearbejde og rustarbejde som venter, og jeg har stadig ikke fundet ud af hvorfor kølerblæseren ikke drejer.

Radioen virker.

Hvor faen var det nu jeg lagde den tudekiks...
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #87 Dato: 14. September 2007 kl: 19:24:46 »
Det med blæsemotoren skal du ikke tage så tungt...

Jeg har endnu til gode at høre min tændt i daglig drift, ikke engang med knap 85 bundter hø fordelt på stor maskin trailer og inde i varerummet har jeg præsteret at få den til at starte...

Kun ved at "kortslutte" stikket har jeg fået den igang (mest for at teste om den overhovedet virkede :D)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #88 Dato: 14. September 2007 kl: 19:47:32 »
Citat fra: "xploader"
Og hvis du er lige glad med at kunne køre 110 på motorvejen, men føler dig mere tiltalt af at kunne køre 80, hvad enten det er opad eller nedad, så er Saugeren vejen frem.

Og uden at vide det, så mener jeg at der er en del herinde der har erfaring med op til mange hundrede tusind på klokken, uden andet en normal vedligehold.


Ja Ja så stopper historierne altså osse. Backmobilen render godt 90, :twisted:  og den slæber tæt på to tons, og er den bredeste og højeste T3 jeg kender til. Luftmodstanden er som en 40 fods container, Hov forresten, vel også den længste T3. :wink:  Men det er helt sandt med at den render 80 op ad bakke.

I papirerene står der 107 Kmt. Men 100 er vel fint nok. Hvad skal du nå. HOV du har valgt forkert bilmodel så travlt du har. Få dog sjælen med du har kun en. :)

I en alm T3 tror jeg det vil køre fint, og så er der en økonomisk indkøbs fordel der kan opveje utilsigtet fart. Altså udover at risikoen for fartbøder begrænser sig selv.

SAUGER.
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kølesystem igen igen
« Svar #89 Dato: 14. September 2007 kl: 19:51:48 »
Citat fra: "lagoni"
Citat fra: "KHSalvesen"
Jeg ved godt der er langt, men det skal vel ikke forhindre tilbuddet i at komme frem.Kurt


Tak for det flotte tilbud Kurt! Som det ser ud lige nu, så har jeg ikke modet til at køre bilen til Jylland.  :oops:

 :lol:  :)  :lol:  Så få en anden til det.  :lol:  :wink:  :lol:
Kurt - 25115788