Forfatter Emne: Min Tristar  (Læst 19874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Min Tristar
« Dato: 09. Oktober 2007 kl: 00:50:19 »
Efter en lang tur hjem står der udenfor en Tristar der trænger til en kærlig hånd.

Siden jeg købte min første Doka og senere opdagede Tristar modellen rundt om på internettet har der været mit mål at bygge noget lignende ud af en alm. doka. Nu er det ikke nødvændigt længere, nu ejer jeg en "ægte" så skal den bare renoveres.

Lydene er dejlig dæmpet i kabinen og der er masser med plads, jeg glæder mig til den første længere trilletur i den til næste år en gang. Kombinationen af en personvognskabine med plads, lys og luksus og et lad med aludørk til alt det "mogede" + en aflåsbar hardtop dækker mine idealer om en "multibil" perfekt.

Her er billede lige da den var kommet hjem. Der kommer flere, men nu skal jeg vist lige ha lidt søvn.

VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Min Tristar
« Svar #1 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 00:58:16 »
tilykke med den Jan, det bliver fedt at følge dit projekt  :D
må der dukker lidt tips op hen ad vejen (og lidt "overskudsstumper") med alle de Dokaér du efterhånden har.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

T3Anders

  • Gæst
Min Tristar
« Svar #2 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 09:29:20 »
TILLYKKE!  :D Og lykke til med projektet.........de skal vist tælles på flere hænder efterhånden, alle dem du har haft på bare halvanden år! Doka-fetischist :lol:  

mvh

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Min Tristar
« Svar #3 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 09:38:48 »
Tillykke med den Jan !

Citat fra: "jankjerbye"

Lydene er dejlig dæmpet i kabinen.


Det er kun lige indtil oliebrænderen kommer i  :wink:

Dejlig motor sådan en 112'er  ikke ?  :P  

Mvh.
Rasmus
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Djursland

  • Gæst
Min Tristar
« Svar #4 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 10:48:23 »
tillykke med den

Mvh Djurs  :lol:

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Min Tristar
« Svar #5 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 11:23:16 »
Til lykke med den, og velkommen blandt benzindriverne.
Bliver spændende at se, når den bliver lavet til et udstillingsstykke.
 :D

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Min Tristar
« Svar #6 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 12:06:47 »
Mange tak. Det bliver et spændende og lærerigt projekt.

Prisen for bilen var det samme eller mindre end jeg ville komme til at betale i afgift for Ingegerd hvis hun skulle have hvide plader på, så der var ligesom ikke nogen tvivl. Der måtte lånes nogle penge og investeres.
Det er ikke sikkert chancen kommer igen og en drømmebil til 10K, hvornår finder man lige det igen?

@benzindrengene: Jojo.. bevares... den har en rigtig sprød drengerøvsagtig lyd og den trækker fint selvom det er på en mere elastisk måde end med en sugediesel. Det kunne jeg sagtens blive vant til, jeg har såmænd ingen fordomme mod benzin. Konebilen er en benziner. Det er klare rå fakta der ligger til grund for mit valg af brændstof. Det drejer sig med mit kørselsbehov om 35-40.000 kr i merudgift til brændstof pr år. Jeg har ikke en indtægt der kan bære at jeg fyrer så mange penge af hvert år selvom den lyder dejligt og trækker bedre end en standard diesel. Ku man få Bioethanol der kunne hældes direkte i tanken uden bøvl til en pris der kunne konkurrere med mit nuværende brændstof så ville kværnen blive siddende i og jeg ville kunne nyde boxerlyden og omdrejningsviligheden som bonus. Men det kan man ikke i skrivende stund, så når jeg kommer til at kigge på motor/gearkasse bliver det nok en dieselmotor der ryger i. Men det går sku nok ikke? Så er der en kværn mere på markedet, snup en kiks  :wink:

M.h.t. til lyden i kabinen så er det vist ikke den store forskel om der ligger en WBX eller en Diesel i med alt det isolering. Alle de WBXere jeg har hørt/kørt larmer ligesåmeget eller mere end en alm. diesel. Hvis man baserer sin viden på en tom kassevogn uden adskillelse eller lydisolering med en 1,6TD ved 4500 omdr uden manifoldpaknininger jo.. så er der måske noget om snakken.. men gør man det.. ? Så er man vist det der hedder "biased"

Det bliver en stor mundfuld, men selvom der skal laves en masse rust i den og skiftes en del sliddele så giver det mening for mig. Jeg har ikke nogen deadline andet end når der kommer et barn til (så kan vi ikke være i den orange) og jeg har fået et unikt køretøj (1000 lavet ialt, den eneste i DK så vidt jeg ved) som er enormt praktisk og alligevel med et strejf af carat luksus. Det gode kompromis for mig. Jeg er meget glad selvom det betyder at jeg skal til at afvikle lidt andre ting og projekter for at financiere det. Jeg skal nok tage lidt flere billeder når jeg skal ud og pille pladerne af, og uploade dem såsnart jeg får 5 minutter.

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min Tristar
« Svar #7 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 12:39:11 »
jan vi glæder os til at høre om dit projekt!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Bo

  • Gæst
Min Tristar
« Svar #8 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 12:47:15 »
Tillykke med den Jan. :D

Det lyder jo som om du har fundet den rette bil. Du har jo også efterhånden været igennem nogen stykker :wink:

Kkrogsgaard

  • Gæst
Min Tristar
« Svar #9 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 21:34:33 »
Tillykke, så fik du nosset dig sammen til at finde Luxuspakken, hva? ;-)

Glæder mig til at se den IRL.

Hvor meget skal der til for at få den på vejen?

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Min Tristar
« Svar #10 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 21:47:35 »
Citat fra: "jankjerbye"

M.h.t. til lyden i kabinen så er det vist ikke den store forskel om der ligger en WBX eller en Diesel i med alt det isolering. Alle de WBXere jeg har hørt/kørt larmer ligesåmeget eller mere end en alm. diesel.


Nu har jeg ikke kørt meget i diesel, men den oplevelse har jeg da stadig til gode..  :roll:

Med tæt udstødning (det er den jo så sjældent) og alm. luftfilter er WBX'ern da næsten lydløs  :shock:

Til gengæld har vibrationerne fra de diesel T3'er jeg har prøvet, næsten været til at fået hvide og følelsesløse balder af... (og nej der er ikke nogen anden pervers årsag til det  :P )
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Min Tristar
« Svar #11 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 21:54:24 »
Følelsesløse blader?? Af en diesel??
Enten er min ekstrem vibrationsløs så ellers er du bare ikke vant til at køre bil ;)

Det er sq lige før jeg vil sige at min røv var mindre øm efter hjemturen fra Hannover end efter en arbejdsdag i lastbilen! :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Min Tristar
« Svar #12 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 22:20:26 »
Rasmus.. prøv at køre en tur med Morten i hans Whitestar en dag, så kan det være du kan få den fordom aflivet. Ingen tvivl om at en boxer rent designmæssigt har færre vibrationer ved samme antal omdrejninger, men om det reelt kan mærkes i kabinen og direkte påvirke ens røv.. det kommer vist an på røven der føler..  :D

Nå .. tilbage på sporet.. hvis i vil starte en ny benzin/diesel vibrationskrig så fis over i den tråd der er lavet til det.. så skal jeg nok komme med min uvidenhed og få nogen stryg  8)

Det var mørkt da jeg kom hjem fra job i dag så jeg gad ikke tage flere billeder.. i morgen kommer der sol og pladerne skal afleveres hos polisen, så skal jeg nok tage et par skud...

Her er et mere fra i går.. de blev sku ikke alt for gode.. Nøj hvor er der meget dejlig plads.. Køleskabet fulgte ikke med, men kom ombord i Århus.. proviant til turen nordpå og så matcher det endda.. ridset og rødt :P

VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Min Tristar
« Svar #13 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 22:45:31 »
Uden i øvrigt at puste til ilden, er det så 1Y'eren, der er planlagt til den fine nye luksusdoka?

Tillykke med den!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Min Tristar
« Svar #14 Dato: 09. Oktober 2007 kl: 22:58:54 »
Tak Jarl!

Jeg er lidt i syv sind m.h.t motorvalg.. man bliver jo helt fristet når man sådan har trillet lidt rundt i en 112HK WBX.. wroom wroom..  8)  2,4 tanken spøger stadig men er dyr og besværlig i forhold til 1,9 "plugnplay"

Men reelt set.. bliver det nok en toptrimmet 1Y Hybrid med JX top og brændstof-pumpe fra en JP ÖK og wasserkit. Dertil en AAP eller en AAS kasse og nogle 16" hjul med stor profil. Så skulle jeg kunne holde mig under 4000 omdr.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012